با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس

به گزارش صبحانه، به همین دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برای آن در نظر گرفته شده که شایسته تحسین است. ما نیز قصد داریم در این مقاله به این ویژگی‌ها اشاره کنیم. 
 
بازگشت به گذشته با تلفیقی از فلز و شیشه
 
اپل در طراحی آی‌فون X نگاهی به گذشته داشته است. جایی‌که آی‌فون 4، ستاره درخشان آن روزگار از طراحی تمام شیشه‌ای و فریم آلومینیومی بهره می‌برد. شیشه به‌کار رفته در این محصول به منظور ثبات رنگ‌ شاسی تحت پروسه رنگی 7 لایه‌ای تولید شده است.

ضمن آن‌که به وسیله فولاد داخلی و ساختار مسی تقویت شده است که طبق گزارشات منتشر شده با دوام‌ترین شیشه استفاده شده در گوشی‌های آی‌فون است. قطعا افراد زیادی منتظر این هستند که مقاومت آی‌فون 1000 دلاری خود را در برابر ضربه یا افتادن بسنجند.
 
طراحی بدون حاشیه نمایشگر
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس
 
با توجه به طراحی بدون حاشیه نمایشگر و نسبت صفحه نمایش به بدنه 81.23 درصدی که آی‌فون X دارد، به راحتی می‌توان آن را همراه با گلکسی نوت 8، ال‌جی V30 و شیائومی Mi Mix در زمره کم حاشیه‌ترین گوشی‌های دنیا قرار داد. علی‌رغم اندازه 5.8 اینچی که آی‌فون X دارد، اندازه کلی دستگاه با نمونه‌های استاندارد مانند آی‌فون 7 یا 8 که صفحه نمایش کوچک‌تری دارند تفاوت چندانی ندارد که این خود موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

دکمه هوم نیز برای همین منظور حذف شده و به این ترتیب فرصت برای تعامل هر چه بیش‌تر کاربر با ژست‌های حرکتی مهیا شده است.
 
دوربین جدید و بهبود یافته
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس
 
آی‌فون X با سنسورهای 12 مگاپیکسلی بزرگ‌تر و سریع‌تر از نسل‌های قبلی وارد میدان شده است. سنسورهایی که با فیلترهای رنگی جدید و پیکسل‌های بزرگ‌تر آماده‌اند تا بهترین تصاویر را ثبت کنند. دو دوربین آی‌فون X نیز مانند گلکسی نوت 8، که در این زمینه پیشرو محسوب می‌شود، به تثبیت کننده اپتیکال تصویر مجهز شده‌اند.

دوربین معمولی یا زاویه باز آی‌فون X گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد؛ در حالی‌که لنز تله فوتو دیافراگمی معادل f/2.4 دارد. ضمن آن‌که از ISP یا پردازشگر سیگنال تصویری بهبود یافته‌ای در این گوشی استفاده شده که قادر است سوژه‌های موردنظر در صحنه‌ها را بهتر شناسایی کند. همین باعث ثبت گسترده‌تر رنگ‌ها، پردازش پیشرفته‌تر پیکسل‌ها، فوکوس خودکار سریع‌تر و ثبت تصاویر HDR بهتر می‌شود.

در زمینه فیلم‌برداری نیز شاهد بهبودهایی هستیم که می‌توان به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و ضبط نمونه‌های اسلوموشن با کیفیت فول اچ‌دی و نرخ 240 فریم بر ثانیه اشاره کرد. این ارقام دو برابر مدل‌های قبلی به شمار می‌رود و عاشقان فیلم‌برداری را مجذوب خود خواهد کرد.
 
حالت پرتره در هر دو دوربین
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس
 
حالت Portrait Lighting موجود در دوربین این دستگاه با الگوریتم‌های عمق سنجی موجود در تراشه A11 Bionic این امکان را فراهم می‌کند که میزان شفافیت و وضوح تصویر را به دلخواه تغییر داده و بتوانید سوژه موردنظر را از پس زمینه به‌طور فوق‌العاده‌ای متمایز کنید.

افکت ها و فیلترهای متنوعی برای این بخش در نظر گرفته شده است. هم‌چنین حالت پرتره برای دوربین سلفی آی‌فون X نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد سلفی‌های شارپ‌تر و بهتر ثبت کند.
 
فیس آی‌دی
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس
 
علی‌رغم حذف دکمه فیزیکی هوم و فقدان تاچ آی‌دی، مشکلی برای امنیت دستگاه نخواهید داشت؛ زیرا با سیستم بیومتریک جدید، اپل قادر است تصویری سه‌بعدی از چهره شما بسازد. این سیستم بیش از 30 هزار نقطه از چهره کاربر را برای تشخیص دقیق بررسی کرده و در نهایت تصویری دقیق و سه‌بعدی از فرد به دست می‌آورد که تنها با مشاهده و تطابق تصویر فرد با تصویر ضبط شده، قفل دستگاه بازگشایی خواهد شد.

طبق ادعای اپل، این سیستم امنیت بیش‌تری نسبت به تاچ آی‌دی دارد و احتمال خطا در آن 1 در 1 میلیون است و نمی‌توان با عکس یا تصویر تقلبی آن را گول زد. ضمن آن‌که سیستم موردنظر با تغییرات ظاهری فرد مانند تغییر حالت مو و یا گذاشتن عینک هم‌خوانی دارد و مشکلی برای بازگشایی قفل نخواهید داشت.
 
سوپر رتینا بهتر از رتینا
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس
 
اپل یک صفحه نمایش اولد 5.8 اینچی True-tone با رزولوشن 1125 در 2436 برای آی‌فون X در نظر گرفته که نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارد. ضمن آن‌که صفحه نمایش موردنظر دارای نرخ کنتراست 1 به 1 میلیون است و از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند.
 
اسپیکرهای استریو قوی‌تر

اپل در آی‌فون X همانند آی‌فون 7 و 7 پلاس از اسپیکرهای استریو استفاده کرده اما با تغییراتی که در ساختار این اسپیکرها انجام داده است، توانسته 25 درصد آن را قوی‌تر از نمونه‌های قبلی بسازد که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به موسیقی خواهد بود. مطمئنا هنگام استفاده از فایل‌های رسانه‌ای، تاثیر این تغییرات را خواهید دید.
 
نسخه 5 بلوتوث
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس
 
بسیاری از گوشی‌های جدیدی که راهی بازار می‌شوند، از همان نسخه قدیمی بلوتوث یعنی نسخه 4.2 استفاده می‌کنند و معدود اسمارت‌فون‌هایی را می‌توان یافت که از آخرین نسخه بلوتوث بهره ببرند. اپل نیز دست به‌کار شده و آی‌فون X را به آخرین نسل این تکنولوژی مجهز کرده است. نسخه 5 بلوتوث این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات با سرعت بیش‌تری تا فواصلی دورتر ارسال شوند.
 
شارژ وایرلس Qi
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس

صاحبان آی‌فون X قادر خواهند بود دیوایس خود را مطابق استانداردهای Qi و با شارژر وایرلس شارژ کنند. اپل با چندین تولیدکننده شارژرهای وایرلس مطابق با استاندارد Qi همکاری کرده تا تجهیزات جانبی خود را در اپل استور عرضه کنند. ضمن آن‌که قرار است اپل در سال 2018 شارژر وایرلس جداگانه‌ای را با نام AirPower عرضه کند تا کاربران بتوانند به وسیله آن آی‌فون، اپل واچ و ایرپادهای خود را شارژ کنند.
 
شارژ سریع

به لطف تکنولوژی شارژ سریعی که به آی‌فون X اضافه شده، دیگر نگران طول کشیدن زمان شارژ گوشی خود نباشید. به لطف این تکنولوژی کاربران می‌توانند در کم‌تر از 30 دقیقه گوشی خود را تا 50 درصد شارژ کنند.
 
چیپ جدید A11 Bionic
 
با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون X آشنا شوید! +عکس

چیپ جدید و 6 هسته‌ای A11 در هر سه مدل آی‌فون‌های امسال مورد استفاده قرار گرفته که 4 هسته کم‌مصرف با قدرت کم‌تر و دو هسته پرمصرف با قدرت بیش‌تر دارد. طبق شنیده‌ها، این پردازنده 70 درصد سریع‌تر از چیپ A10  مورد استفاده در آی‌فون 7 است. بدون شک این چیپ جزو قوی‌ترین چیپ‌های موجود در دنیاست. ضمن آن‌که نحوه ساختار و عملکردش با فیس آی‌دی مطابقت و هم‌خوانی کامل دارد./آی تی رسان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط