رسانه اجتماعی Gab از گوگل شکایت کرد

به گزارش صبحانه، در مرافعه دادگاهی این دو شرکت، این رسانه اجتماعی، گوگل را به انجام اقدامات تبعیض‌آمیز محکوم کرده و مدعی شده که گوگل با حذف اپلیکیشن این شرکت از Google Play Store، زمینه رقابت سالم در میان اپلیکیشن ها را از بین برده است.

«اندرو توربا» مدیر عامل Gab اظهار داشت: «گوگل تهدیدی جدی بر سر راه انتقال آزاد اطلاعات در اینترنت است و به دلیل همین انحصارطلبی گوگل در بازار فناوری، به دادگاه فدرال شکایت کرده‌ایم».

گوگل در ماه آگوست، اپلیکیشن این رسانه اجتماعی را از Android Store حذف کرد که نشان از بی‌اعتنایی گوگل به سیاست گفت‌وگو محور دارد.

رسانه اجتماعی Gab چندی پیش، افرادی همچون «مایلو یناپولوس» عضو حزب راست‌گرای افراطی alt-right و «اندرو انگلین» ویراستار وب‌سایت نئونازی Daily Stormer را به استخدام خود در آورد. این دو شخص، سابقاً در رسانه‌هایی مانند توئیتر فعالیت داشتند که به دلیل سو سابقه رفتاری اخراج شدند.

گوگل این مرافعه را بی‌اساس خواند و اعلام کرد: «اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی، به‌ منظور باقی ماندن در Play Store باید اعتدال خود را نشان دهند و برای مثال از ایجاد هر گونه نفرت‌پراکنی یا ترویج خشونت جلوگیری کنند. این رسانه اجتماعی مادامی که از ترویج خشونت دوری کند، می‌تواند در Play Store حضور داشته باشد».

جالب است بدانید رسانه اجتماعی گب مدعی شده که گوگل، این رسانه اجتماعی را به دلیل همکاری‌هایش با توئیتر حذف کرده است.

شایان ذکر است؛ در سال ۲۰۱۵، گوگل و توئیتر قرارداد انتقال دیتا امضا کردند که به موجب آن، گوگل در میزان سود توئیتر نیز سهیم است. حال Gab مدعی شده با این قرارداد، تأثیر گوگل در دنیای مجازی دوچندان شده است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط