تانک رضوانی رونمایی شد +فیلم و عکس

به گزارش صبحانه، رضوانی تانک (Rezvani Tank) یک شاسی بلند 4 در 4 منحصربه‌فرد و مخصوص آفرود است که با الگوبرداری از وسایل نقلیه نظامی طراحی شد. در ادامه با ویژگی‌های این خودرو آشنا می‌شویم.
 

 تانک رضوانی رونمایی شد +فیلم و عکس

شرکت رضوانی که توسط یک فرد ایرانی آمریکایی تاسیس شده، به تازگی خودروی جدید و منحصربه‌فردی را معرفی کرده و نام تانک را بر روی آن گذاشته است. این شرکت، فعالیت اصلی خود را با عرضه خودروی اسپورت Beast آغاز کرده بود و حالا یک SUV چهار در چهار را ساخته که عملکرد بالایی را برای هر گونه چالش آفرود و یا آنرود از خود به نمایش می‌گذارد. این خودرو به رقیبی جدی و خطرناک برای تویوتا لندکروز و جیپ رانگلر تبدیل خواهد شد.

 
 
در طراحی رضوانی تانک از وسایل نقلیه نظامی الگوبرداری شده و این موضوع در نمای بیرونی خودرو به وضوح قابل مشاهده است. خطوط زاویه‌دار بسیار زیاد و حجم‌های گوناگون به کار رفته در بدنه و استفاده از پنجره‌هایی مشابه با خودروهای نظامی و لاستیک‌های پهن، به معنای واقعی این SUV آفرودر را به یک تانک شبیه کرده است. همچنین یک ردیف چراغ LED کمکی بر روی سقف خودرو نصب شده که نور بیشتری را در تاریکی شب ایجاد می‌کند. علاوه بر آن، رضوانی تانک اوورهنگ‌های بسیار کوتاهی دارد که باعث می‌شود بالا رفتن از تپه‌ها و موانع آفرود به راحتی ممکن شود.

بر خلاف طراحی بیرونی تانک، فضای داخلی این خودرو طراحی ساده‌ای دارد. طراحی داخلی رضوانی تانک مثل نمای بیرونی، خشن نیست و شاهد کابینی لوکس و راحت هستیم. 5 صندلی، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش 7.9 اینچی در میانه داشبورد و سیستم تهویه یک منطقه‌ای از جمله ویژگی‌های این بخش از خودرو به شمار می‌روند. همچنین یک پکیج اختیاری نیز برای تانک قابل سفارش است که شامل تودوزی چرم و پوشش جیر می‌شود. درهای خودرو نیز به منظور دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های عقب از نوع موسوم به خودکشی طراحی شده‌اند.


 تانک رضوانی رونمایی شد +فیلم و عکس

رضوانی تانک از پیشرانه قدرتمند 6.4 لیتری V8 با قدرت 500 اسب بخار و گشتاور 583 نیوتن متر استفاده می‌کند و نیروی تولیدی توسط پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. تاکنون اطلاعات زیادی در مورد عملکرد خودرو از نظر شتاب و حداکثر سرعت اعلام نشده است. همچنین دو پکیج آفرود برای تانک ارائه شده که توانایی‌های خارج از جاده آن را بهبود می‌بخشد. این پکیج‌ها شامل مواردی چون افزایش 15 سانتی‌متری ارتفاع و کمک فنرهای Fox و امکان نصب تایرهای آفرود 17 اینچی می‌شود.

رضوانی برای کسانی که به ایمنی خودرو اهمیت می‌دهند نیز سورپرایزهایی دارد. تانک به صورت سفارشی با زره کولار، شیشه‌های ضد گلوله، تایرهای پنچر رو در سطح نظامی و حفاظت بیشتر از باک سوخت، رادیاتور و کف خودرو عرضه می‌شود. حتی سیستم دید در شب با دوربین حرارتی نیز برای این شاسی بلند 4 در 4 قابل سفارش خواهد بود.


تانک رضوانی رونمایی شد +فیلم و عکس
 
پیش فروش رضوانی تانک از مدتی پیش آغاز شده و اولین نمونه‌های تولیدی خودرو تا پیش از پایان سال 2017 میلادی به دست مشتریان خواهد رسید. حداقل قیمت این خودروی منحصربه‌فرد نیز 178 هزار و 500 دلار اعلام شده است./گجت نیوز
 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط