تویوتا آوالون 2019 معرفی شد +عکس

به گزارش صبحانه،کمپانی تویوتا درست یک سال پس از معرفی مدل جدید کمری، هفته‌ی گذشته از خودرو سدان لوکس تویوتا آوالون 2019 خود در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018 پرده برداری کرد. این نشان می‌دهد که جدا از رقابت تنگاتنگ با بزرگان بازار برای عرضه کراس اوورهای لوکس و اس یو وی ها، سگمنت خودروهای سواری سدان همچنان برای این خودروساز ژاپنی مهم است.
 
تویوتا آوالون 2019 معرفی شد +عکس

مشخصات فنی

بزرگترین سدان تویوتا اینک با افزایش حدود 2.0 اینچی طول فاصله دو محور و به طور کلی افزایش 0.7 اینچی ابعاد بدنه، بزرگ‌تر از قبل نیز شده است. این محصول همچنین عریض‌تر، کوتاه‌تر و دراز‌تر از مدل فعلی آوالون در بازار شده است. در این خودرو از پلتفرم Toyota New Global Architecture استفاده شده است و دو پیشرانه متفاوت نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. یکی از آن‌ها یک پیشرانه 2.5 لیتری چرخه اتکینسون اینلاین فور هیبریدی است که از یک موتور الکتریکی 460 ولت استفاده می‌کند. یکی دیگر از موتورها نیز 3.5 لیتری 6 سیلندر خواهد بود.


تویوتا آوالون 2019 معرفی شد +عکس
 
پیشرانه هیبریدی این خودرو از یک جعبه دنده متغیر پیوسته برخوردار است، در حالی که مدل 3.5 لیتری شش سیلندر از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. هنوز قدرت قابل استخراج از این دو پیشرانه اعلام نشده است، اما اگر عملکرد آن شبیه به پیشرانه خودرو کمری 2018 باشد، مدل هیبریدی آن قادر به تولید 208 اسب بخار است در حالی که مدل شش سیلندر آن 301 اسب بخار را تولید می‌کند. همچنین مدل فعلی شش سیلندر آوالون در بازار قادر به تولید 268 اسب بخار انرژی و گشتاور 336 نیوتن‌متر است.

4 تریم مختلف در تویوتا آوالون 2019

طراحی خارجی تویوتا آوالون 2019 تقریبا در همان مسیری قرار دارد که لکسوس نیز پیگیر آن است، چرا که چهار تریم مختلف حالا بر این خودرو پوشانده شده است. تریم‌های XLE و Limited از یک جلوپنجره جذاب برخوردارند که خطوط افقی سرتاسر آن را فرا گرفته است، در حالی که تریم‌های XSE و Touring از جلوپنجره‌ی متفاوتی برخوردارند که توسط یک الگوی لانه زنبوری پلاستیکی مشکی احاطه شده است.


تویوتا آوالون 2019 معرفی شد +عکس
 
در قسمت پشتی، چراغ‌ها اینک توسط یک خط نسبتا باریک ال ای دی به یک دیگر متصل شده‌اند تا چهره‌ی مدرن امروزی این خودرو حفظ شود، در حالی که خطوط برجسته این بخش کاملا متفاوت از گذشته شده است تا چراغ‌ها زیبا به نظر برسند. چهره‌ی جدید تویوتا آوالون 2019 جسورانه‌تر از گذشته است و طراحی بخش جلویی آن به نظر می‌رسد حالا بیشتر شبیه به اتومبیل‌های لکسوس شده است که گویی هدف اصلی تویوتا نیز همین خواهد بود.

 
 
متریال به کار رفته در تریم‌های این خودرو، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که دیده می‌شود. به طور مثال در طراحی داخلی مدل XLE از چوب کامپوزیت استفاده شده است در حالی که این متریال در مدل Limited چوب واقعی است. به گفته‌ی تویوتا، طراحی داخلی تریم‌های Touring و XSE نیز آلومینیومی است. تغییرات سودمند بیشتری نیز برای مشتریان در داخل کابین اعمال شده است. در اینجا سطوح مختلفی از جنس چوب وجود دارد که با لمس کاربران اقدام به انجام عملیاتی می‌کنند؛ این سطوح در تریم‌های آلومینیومی نیز وجود دارد و از تکنولوژی شرکت یاماها در آن‌ها استفاده شده است. صفحه نمایش لمسی عمودی جدیدی حالا بر روی کنسول مرکزی که از ظاهری شبیه به چوب اسکی برخوردار بوده تعبیه شده است. این نمایشگر بزرگ می‌تواند تجربیاتی نظیر یک تبلت را در اختیار شما قرار دهد. طراحی این کنسول بسیار هوشمندانه است که اجازه می‌دهد تعویض دنده و نگهدارنده لیوان از شیب ملایمی برخوردار باشند و مزاحمتی برای راننده به وجود نیاورند.

وقتی به ایمنی تویوتا آوالون 2019 می‌نگریم، می‌توان به حضور سیستم‌های ایمنی و کمک راننده Toyota Safety Sense P اشاره کرد که شامل کروز کنترلر رادار، هشدار به راننده با کمک فرمان و سیستم تشخیص پیش از تصادف با عابر پیاده، نمایش نقاط کور خودرو، هشدار فاصله از اتومبیل پشتی و یک راهنمای پشتیبانی اشاره کرد. این خودرو همچنین به یک نمایشگر پانورامیک مجهز است است.

لازم به ذکر است که آوالون جدید با قیمتی نامشخص در بهار پیش رو روانه بازار خواهد شد./گجت نیوز

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط