چگونه نوع پوستمان را تشخیص دهیم؟

اغلب ما در هنگام خرید کرم های آرایشی یا پوستی ،در پاسخ به اینکه آیا می دانیم پوستمان از کدام گروه انواع پوستها است دچار شک و تردید می شویم. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به انواع پوست که مقداری در تشخیص نوع پوستتان به شما کمک خواهد کرد.

پوست معمولی به پوستی گفته می شود که ترشحات چربی آن متعادل باشد یعنی دچار خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد نشود.

نوع بعدی پوست چرب است. . غدد سباسه ترشح بیش از حد چربی دارند و پوست همیشه حالت براق و چرب خواهد داشت.

سومین نوع، پوست خشک است که به علت کمبود ترشح چربی، نرمی و لطافت ندارد. این نوع پوست ها خیلی زبر، خشن و اغلب پوسته پوسته هستند.

پوست مختلط هم ترکیبی از دو نوع قبلی است یعنی در برخی نواحی پوست که اصطلاحا به منطقه T Zone(یا منطقه تی شکل پیشانی و روی بینی) شهرت دارد، پوست چرب و در نقاط دیگر خشک است.

و حال یک روش ساده که می توانید در منزل برای تشخیص نوع پوست امتحان کنید

1-این آزمایش را 30 دقیقه بعد ازحمام کردن انجام دهید به خصوص حمامهای طولانی مدت که پوست شما کاملا در بخارحمام با جذب آب کافی مرطوب و آماده شده است.

2-پوستتان را با حوله به طوری که به آرامی گذاشته و برمی دارید، خشک کنید.

3-از دو عدد دستمال کاغذی تمیز استفاده کرده، هر کدام را از وسط جدا کنید تا چهار لایه دستمال نازک داشته باشید. دوعدد آن را روی گونه ها  و دو تای دیگر را روی پیشانی  و چانه پهن کنید و خوب بچسبانید.

4- 5 تا 7 دقیقه صبر کنید.

نتیجه :

الف) اگر بر روی  همه ی دستمالها لکه های زرد چربی دیده شد، شما دارای پوستی چرب هستید.

ب) اگر دستمال کاغذی ها فقط حالت رطوبت کمی به خود گرفته و از لکه های چربی خبری نبود شما دارای پوستی خشک هستید. پوست خشک  در حالت طبیعی هم بر روی گونه ها کشیدگی دارد.

ج) برای تشخیص اینکه پوست شما از نوع مختلط است ، همه ی دستمالها خشک یا چرب و یکنواخت نیستند. به طور مثال دستمالهای روی گونه ها چرب و دستمال روی پیشانی خشک دیده خواهد شد و یا برعکس.گاهی هم دستمالهای روی گونه ها در قسمتهایی چرب و در قسمتهایی خشک دیده خواهند شد .



برگرفته شده از وب سایت رسمی عطر سفیر

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط