9 راهکار قدرتمندی که سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهند +آموزش

به گزارش صبحانه،اولین باری که گوشی اندرویدی خود را روشن می‌کنید، سرعت بسیار بالایی دارد. اما به مرور زمان سرعت آن به آرامی کاهش پیدا می‌کند. این یک مشکل شایع است، در نتیجه جای نگران نیست. ما در این مقاله راهکارهایی به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید.


شماره یک، مشکل را شناسایی کنید

راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
اولین کاری که باید انجام دهید شناسایی علت بروز مشکل است. یک برنامه، چند برنامه یا خود سیستم مشکل‌آفرین هستند؟  برنامه Trepn Profiler که از سوی شرکت کوال‌کام عرضه شده ضمن آنکه به شکل بلادرنگ سرعت پردازنده برای هر هسته را نشان می‌دهد، توضیح کلی درباره ترافیک شبکه روی هر دو حالت وای‌فای و اینترنت موبایلی و همچنین میزان مصرف حافظه اصلی و پردازنده را نیز نشان می‌دهد.

راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
Trepn ‌ از طریق راهکارهای خاصی اطلاعات را از درون گوشی جمع‌آوری می‌کند. از طریق داده‌های جمع‌آوری شده از سوی این برنامه و تحلیل آن‌ها می‌توانید علت کندی سرعت را کشف کرده و عملکرد گوشی خود را افزایش دهید.

شماره دو، فضای خالی روی گوشی را بیشتر کنید


راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
تمام عکس‌هایی که گرفته‌اید و تمام برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید ممکن است روی عملکرد گوشی همراه شما تاثیرگذار باشند. نصب برنامه‌های بیش از اندازه روی گوشی مشابه آن است که در یک اتاق کوچک جعبه‌های زیادی قرار دهید و دیگر نتوانید در اتاق حرکت کنید. با مراجعه به به Settings>Storage مشاهده کنید که داده‌های شما چه مقدار فضا روی گوشی اشغال کرده و در صورت امکان یکسری از داده‌ها را پاک کنید.

راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
همچنین با مراجعه به مسیر Settings>Apps فهرستی از برنامه‌های نصب شده را مشاهده می‌کنید. با لمس هر برنامه به صفحه مربوط به برنامه وارد می‌شوید که در این صفحه ضمن آن‌که گزارشی از منابع مصرف شده را مشاهده می‌کنید با لمس آیکن Uninstall می‌توانید در صورت نیاز برنامه را از روی گوشی حذف کنید.

راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید و فراموش کرده‌اید آن‌ها را پاک کنید باعث می‌شوند تا فضای ذخیره‌سازی روی گوشی بدون استفاده هدر برود. بسته به گوشی که از آن استفاده ‌می‌کنید اگر سامسونگ است به مسیر برنامه مربوط به سامسونگ را باز کرده، آیکن My Files را لمس کرده و سپس آیکن Downloads را انتخاب کنید. فهرستی از فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید  به شما نشان داده می‌شود. فر فایلی که به آن نیاز ندارید را انتخاب کرده و آن‌را حذف کنید.

راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
بیشتر برنامه‌هایی که نصب می‌کنید از داده‌های کش شده به منظور بالا بردن سرعت عملیات استفاده می‌کنند. این‌کار به اجرای سریع‌تر برنامه‌ها کمک می‌کند، اما اگر از نظر فضا در مضیقه هستید باید بهره‌وری را فدای سرعت کنید. برای آزادسازی فضای مرتبط به داده‌های کش شده به مسیر Settings>Apps بروید. در این مکان فهرست از برنامه‌های نصب شده را مشاهده می‌کنید. اگر هر یک از برنامه‌ها را لمس کرده و در ادامه آیکن Storage را انتخاب کنید در ادامه گزینه‌ای به نام CLEAR CACHE مشاهده می‌کنید. با لمس این گزینه کش مربوط به آن برنامه پاک می‌شود.

راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
شماره سه، ویدجت‌های غیر ضروری را پاک کنید

اغلب ویدجت‌هایی که روی صفحه هوم گوشی اجرا می‌شوند مفید هستند، اما همه آن‌ها می‌توانند به شکل اشتراکی از منابع گوشی شما استفاده کنند.


راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
اگر به ویجدت‌هایی که روی گوشی شما اجرا می‌شوند واقعا نیازی ندارید بهتر است آن‌ها را غیر فعال کنید. اگر بعضی از آن‌ها روی گوشی فعال باشند مشکل خاصی به وجود نمی‌آید، اما اگر چند مورد از آن‌ها به شکل همزمان اجرا شوند، باعث کندی سرعت گوشی می‌شوند.
شماره چهار، انیمشین‌ها و جلوه‌های ویژه غیر ضروری را غیرفعال کنید

بسته به لانچری که از آن استفاده می‌کنید، شما پویانمایی‌ها و افکت‌های تصویری مختلفی را مشاهده می‌کنید. در حالی که این جلوه‌های ویژه خوب به نظر می‌رسند اما می‌توانند باعث کندی سرعت گوشی شوند. بهتر است تنظیمات لانچر خود را بررسی کنید تا ببینید این امکان وجود دارد تا افکت‌های تصویری غیرضروری را به شکل دستی غیر فعال کنید.

شماره پنج، برنامه‌ها را ببندید و حافظه را آزاد کنید

در حالی که چندوظیفگی و سوییچ کردن میان ابزارهای مختلف کار ساده‌ای است، اما می‌تواند بر عملکرد گوشی تاثیرگذار باشد. بهتر است به اجرای برنامه‌ایی که فراخوانی کرده و در فهرست برنامه‌های در حال اجرا هستند خاتمه دهید. کلیدی که در سمت چپ دکمه هوم قرار دارد را برای چند لحظه نگه داشته تا فهرستی از برنامه‌های باز را مشاهده کنید.


راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
همچنین برای آزادسازی حافظه کافی است به مسیر Settings>Device Maintenance رفته و در ادامه آیکن Memory را لمس کنید. گزارشی از حافظه مصرفی و مقدار فضای خالی که پس از آزادسازی در اختیارتان قرار می‌گیرد را مشاهده می‌کنید. با لمس آیکن CLEAN Now این فضا آزاد می‌شود.

شماره شش، دستگاه خود را ریستارت کنید


راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
ساده‌ترین و راحت‌رترین راهکای که کندی سرعت گوشی را برطرف می‌کند ریستارت است. با این‌کار کش گوشی پاک شده، به اجرای سرویس‌های غیر ضروری خاتمه داده می‌شود و همه چیز به شکل روانی کار خواهند کرد. کافی است دکمه پاور را برای چند لحظه نگه داشته، از منوی ظاهر شده Restart را انتخاب کرده و در ادامه Ok را کلیک کنید.

شماره هفت، اطمینان حاصل کنید نرم‌افزارها به‌روز باشند


راهکارهایی که سرعت تلفن همراه را افزایش می‌دهند +آموزش
 
آیا اعلانی در ارتباط با به‌روزرسانی نرم‌افزارهای کاربردی مشاهده کرده‌اید؟ اگر چنین است پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، افزایش امنیت و برطرف شدن باگ‌ها نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کنید.

شماره هشت، یک بررسی عمیق انجام دهید

برنامه‌هایی که به شکل سنگین از باتری گوشی استفاده می‌کنند را بررسی کنید. این برنامه‌ها نه تنها باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شوند، بلکه از دیگر منابع سیستمی نیز به شکل سنگین استفاده کرده که بر عملکرد گوشی تاثیر منفی می‌گذارند. به Settings> Device Maintenance رفته و سپس آیکن Battery را لمس کنید.

در کنار بررسی وضعیت باتری می‌توانید سرویس‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را نیز بررسی کنید. به مسیر Settings> Developer Options رفته و سپس آیکن Running Services را انتخاب کنید. اکنون فهرستی از سرویس‌هایی که در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا هستند را مشاهده می‌کنید.

شماره نه، ریست فاکتوری کنید

آخرین راهکاری که برای حل مشکل کندی گوشی در اختیارتان قرار دارد، ریست فکتوری است. این گزینه تمامی تنظیمات اعمال شده روی گوشی را به وضعیت کارخانه‌ای آن باز می‌گرداند. با این‌کار هرگونه تنظیم اشتباه یا باگ کشف نشده‌ای که روی گوشی وجود دارد برطرف می‌شود. اما فراموش نکنید که همه اطلاعات موجود روی گوشی پاک می‌شود. اما اگر واقعا از سرعت پایین گوشی خود خسته شده‌اید این گزینه ممکن است مفید باشد. 

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط