بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس

به گزارش صبحانه،در حال حاضر با توجه به پیوستن بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به چرخه ارتقای سالانه محصولات و برخی اطلاعات و شایعات فاش شده، می‌توان به ایده‌پردازی در مورد گوشی‌های سال ۲۰۱۸ و پیش‌بینی زمان عرضه احتمالی آن‌ها پرداخت. در مورد برخی از این دستگاه‌ها اطلاعات بیش‌تری در دسترس کاربران قرار گرفته و با توجه به فرصت زمانی طولانی تا عرضه این محصولات، مطمئنا برخی موارد دست‌خوش تغییر خواهند شد. اما در صورتی که مایل به دریافت ایده‌ای عمومی در زمینه تحولات فناوری‌های تلفن همراه در سال آینده هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
 

در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی عمدتا بر تراشه جدید اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و قابلیت‌هایی که این تراشه به ارمغان خواهد آورد، متمرکز شده‌اند. در سال ۲۰۱۷ بیش‌تر گوشی‌های پرچم‌دار از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده می‌کردند و اکنون کنجکاو هستیم تا ببینیم آیا اسنپ‌دراگون ۸۴۵ هم موفقیت‌های کوالکام را تکرار خواهد کرد یا خیر.

همچنین کاربران منتظرند تا نوآوری‌های شرکت اپل در زمینه فناوری‌های واقعیت‌افزوده و فیس آی‌دی را مشاهده کنند. بعلاوه اسمارت‌فون جانشین آی‌فون X واقعا چه نام خواهد داشت؟

بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی بگذارید تا به فهرست گوشی‌هایی که به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهند شد، نگاهی بیندازیم:

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس

اکسپریا XZ پرو (۲۰۱۸)

زمان عرضه احتمالی: تابستان ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۸۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: اولین گوشی بدون حاشیه سونی، طراحی ممتاز، نمایشگر ۴K

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 
سونی اکسپریا XZ پرمیوم فعلی


در سال ۲۰۱۷ شرکت سونی در اقدامی پر سروصدا اسمارت‌فون اکسپریا XZ پرمیوم را عرضه کرد. این دستگاه اولین هندستی بود که از رزولوشن ۴K بر روی یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی LCD استفاده می‌کرد. با توجه به این‌که اکثریت قریب به اتفاق مردم حتی قادر به تشخیص تفاوت‌های میان رزولوشن‌های فول‌اچ‌دی و Quad HD در گوشی‌ها نیستند، لذا چنین اقدامی بیش‌تر با محوریت علاقه‌مندان به فناوری واقعیت‌مجازی اجرا شده بود و بیش از هر چیز دیگری جنبه تبلیغاتی داشت.

با وجود مزیت‌های عملی اندک این رزولوشن، بسیاری از مردم عاشق دستگاه‌هایی هستند که پا را از مرزها فراتر بگذارند. بنابراین در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود سونی به رونمایی از یک گوشی ممتاز از سری اکسپریا ادامه دهد. این گوشی می‌تواند در اوایل سال جاری معرفی و در ماه‌های ابتدایی تابستان عرضه شود. در این مقطع زمانی سونی بایستی از یک نمایشگر لبه‌به‌لبه نیز استفاده نماید.

نوکیا ۹

زمان عرضه احتمالی: بهار ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۷۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: وجود دوربین قدرتمند

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

در سال ۲۰۱۷ کمپانی HMD Global برند محبوب تلفن همراه نوکیا را خریداری کرد؛ اما نتوانست تحولی عظیم را به وجود بیاورد. انتظار می‌رود پرچم‌دار بعدی این شرکت موقعیت بهتری را برای آن رقم بزند. این موضوع برای مطرح شدن نام برند مذکور ضروری خواهد بود. به صورت سنتی محصولات نوکیا بر بهره‌گیری از دوربین‌های فوق‌العاده متمرکز بودند و در سال ۲۰۱۸ انتظار داریم که پرچم‌دار جدید و ممتاز نوکیا ۹ نیز همین رویه را ادامه دهد؛ اسمارت‌فونی فوق‌العاده که مجهز به دوربینی شاخص با لنز زایس (Zeiss Optics) خواهد بود.

هواوی P20 و Mate 20

زمان عرضه احتمالی: بهار و پاییز ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۶۰۰ و ۸۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: قابلیت‌های جدید احتمالی در زمینه هوش مصنوعی

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

هواوی هنوز شرکتی نیست که مردم زیادی در ایالات‌متحده در مورد آن آگاهی داشته باشند. اما این کمپانی در سراسر جهان برندی شناخته شده است. در واقع هواوی سومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان به شمار می‌رود. این شرکت مشابه دستگاه‌های سری نوت و سری S سامسونگ، دارای ۲ سری محصول رده بالا است که سری P و میت نام دارند.

هندست‌های سری P در فصل بهار و گجت‌های سری میت در فصل پاییز عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود گوشی جدید P11 به همراه یک نمایشگر لبه‌به‌لبه و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر از محصولات کمپانی‌هایی نظیر اپل و سامسونگ راهی بازار شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود هواوی به پیشرفت در زمینه توسعه هوش مصنوعی و پردازنده‌های سری کایرین خود ادامه دهد.

موتو Z3 فورس

زمان عرضه احتمالی: تابستان ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۷۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: نمایشگر نشکن و بهره‌مندی از سبک خاص طراحی ماژولار

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

تصاحب مالکیت موتورولا توسط لنوو منجر به ساخت گوشی‌هایی مناسب در کلیه رده‌های قیمتی از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه سری G تا گوشی‌های میان‌رده سری X و محصولات ممتاز سری Z شده است. اسمارت‌فون جدید موتو Z3 فورس مدل ۲۰۱۸ احتمالا بنابر ۲ دلیل عمده، دستگاه قدرتمندی خواهد بود: یکی وجود نمایشگر منحصربه‌فرد و نشکن ShatterShield و دیگری قابلیت جالب اضافه کردن افزونه‌های ماژولار. این گوشی می‌تواند در فصل تابستان و در مراسمی سرگرم‌کننده به میزبانی اشتون کوچر، هنرمند آمریکایی عرضه شود.

اسنشیال‌فون ۲

زمان عرضه احتمالی: تابستان ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۷۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: گوشی عرضه شده از سوی اندی رابین (خالق سیستم‌عامل اندروید)، رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی نسل اول گوشی

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

اندی رابین، خالق پلتفرم اندروید در سال ۲۰۱۷ به منظور جهت‌دهی مناسب به گوشی‌های اندرویدی و تولید محصولاتی فارغ از زرق‌وبرق و متکی بر ملزومات، کمپانی جدیدی را تاسیس کرد. نتیجه چنین اقدامی تولید دستگاه اسنشیال‌فون بود؛ دستگاهی بسیار گران‌قیمت با نرم‌افزار دستکاری نشده و دوربینی کم‌ فروغ که شتاب‌زده وارد بازار شد.

اساسا این تلفن مورد انتقادات شدید قرار گرفت؛ اما با به‌روزرسانی‌های اعمال شده ظرف چند ماه گذشته، کارکرد آن به میزان زیادی بهبود یافته و قیمت آن نیز پس از افتی قابل ملاحظه به تنها ۵۰۰ دلار رسیده است. اکنون این مسائل اسمارت‌فون مذکور را در ازای قیمت به نمونه‌ای بسیار بهتر بدل نموده است.

اچ‌تی‌سی U12

زمان عرضه احتمالی: بهار ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۷۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: گوشی مرگ و زندگی برای اچ‌تی‌سی

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

اچ‌تی‌سی روی ساخت گوشی‌هایی فوق‌العاده تمرکز کرده است؛ زیرا این کمپانی در وضعیت مالی نامناسبی قرار دارد و در صورت عدم سوددهی مناسب، هر دستگاه تولید شده توسط اچ‌تی‌سی می‌تواند حکم آخرین هندست این شرکت را داشته باشد و آن را به انتهای خط برساند. ما در خصوص چنین کمپانی‌هایی بسیار هیجان‌زده هستیم؛ چرا که می‌دانیم این شرکت‌ها قطعا بهترین‌های مطلق خود را ارائه خواهند داد. امسال کاربران بیش از همه تحت تاثیر اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی U11 قرار گرفتند؛ اما در سال بعدی انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی U12 از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیش‌تری شامل صفحه نمایش لبه‌به‌لبه، دوربین بهتر و اعمال برخی بهبودهای ضروری در رابط کاربری سفارشی اچ‌تی‌سی سنس بهره‌مند باشد.

احتمالا این گوشی در بهار سال ۲۰۱۸ رسما معرفی شده و به معنای واقعی یک گوشی پرچم‌دار خواهد بود. یک موضوع جالب در خصوص اچ‌تی‌سی این است که بخش بزرگی از تیم مهندسی این شرکت به استخدام گوگل درآمده اند. آیا این عامل اسمارت‌فون U12 یا سایر گوشی‌های آینده اچ‌تی‌سی را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ هنوز مشخص نیست؛ اما جالب خواهد بود که ببینیم اچ‌تی‌سی چگونه با این مشکل کنار خواهد آمد.

ال‌جی G7 و V40

زمان عرضه احتمالی: بهار و پاییز ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۶۰۰ و ۸۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: زیان‌دهی مالی بخش موبایل ال‌جی این شرکت را وادار به ارایه محصولی عالی خواهد کرد

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

در سال ۲۰۱۷ ال‌جی تعدادی گوشی مناسب را تولید کرد: مشخصا گوشی ال‌جی V30 عمدتا به عنوان استانداردی جدید برای سبک طراحی و تولید هندست‌های ال‌جی در نظر گرفته شد. اما زمانی که نوبت به کارایی دوربین و برخی ویژگی‌های نسبتا عجیب و غریب در رابط کاربری می‌رسد، هنوز هم گوشی‌های ال‌جی از رقبای دیگر خود عقب می‌مانند.

احتمالا ال‌جی برای سال آینده ۲ گوشی پیشرفته خواهد داشت و ما نیز به دنبال رفع ایرادات یاد شده در این هندست‌ها هستیم. دستگاه اول دارای اندازه‌ای کوچک‌تر بوده و ال‌جی G7 نام دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها در فصل بهار عرضه می‌شود؛ در حالی که انتظار می‌رود ال‌جی V40 در اواخر فصل پاییز و هم‌زمان با دستگاه‌هایی مانند سری نوت وارد بازار شود.

وان‌پلاس ۶ و ۶T

زمان عرضه احتمالی: تابستان ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: بیش از ۵۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: دستگاهی بسیار مقرون‌به‌صرفه با توجه به امکانات، کارکرد فوق‌العاده سریع و سرعت شارژ بالا

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

در حال حاضر وان‌پلاس شرکتی است که دارای تجربه‌ای ۴ ساله در دنیای گوشی‌های تلفن همراه است. لذا تقریبا دیگر آن استارتاپ بی‌تجربه چند سال گذشته محسوب نمی‌شود. در سال ۲۰۱۷ هندست‌های وان‌پلاس ۵ و ۵T، گوشی‌هایی با طراحی مناسب، عملکرد فوق‌العاده سریع و رابط کاربری تمیز و دلپذیر Oxygen OS بودند. در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود که اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس ۶ و ۶T عرضه شوند. امیدواریم شرکت وان‌پلاس در عملکرد دوربین دستگاه که اکنون تقریبا در تراز یک گوشی پرچم‌دار قرار ندارد، بهبودهایی را اعمال نماید.

گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳XL

زمان عرضه احتمالی: پاییز ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۶۵۰ و ۸۵۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: تنها گوشی‌هایی که به صورت تضمینی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید را به موقع دریافت می‌کنند، ادعای داشتن بهترین دوربین

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

گوشی‌های سری پیکسل شرکت گوگل به سرعت جایگاه خود را در دل طرفداران اندروید به دست آوردند. گوشی‌های پیکسل به عنوان جانشین خانواده نکسوس، محصولاتی برتر هستند. اما هنوز هم با وعده دریافت ۱ روزه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری (که در سیستم‌عامل اندروید پدیده‌ای نادر است)، دوربین‌هایی شگفت‌انگیز و عملکردی روان برخلاف سایر هندست‌های اندرویدی به فروش می‌رسند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL بایستی در فصل پاییز ۲۰۱۸ عرضه شوند و پایه‌گذار موفقیت‌های آتی گوگل باشند. اما بایستی چندین مشکل جدی در این هندست‌ها حل شود. بزرگ‌ترین مسئله مرتبط با کیفیت صفحه نمایش دستگاه است و پیکسل‌های جدید بایستی از این مشخصه برخوردار باشند. بعلاوه انتظار داریم که گوگل به پیشرفت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ادامه دهد و به شکل معمول بهبودهایی جزئی را در شارژدهی باتری، دوربین و عملکرد دستگاه اعمال نماید. با این‌حال بزرگ‌ترین پرسش در مورد گوشی‌های پیکسل جدید به زمان و مکان عرضه این گجت‌ها مربوط می‌شود. آیا این دستگاه‌ها در خارج از شبکه مخابراتی بی‌سیم Verizon و بازارهای بیش‌تری در سراسر جهان قابل عرضه خواهد بود؟

سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی‌نوت ۹

زمان عرضه احتمالی: بهار و پاییز ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: ۷۵۰ و ۹۵۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: فناوری نوآورانه دوربین سامسونگ، تلاش در جهت ساخت یک رابط کاربری روان و بدون مکث

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

دستگاه‌های سامسونگ خاستگاه سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شوند. اما در عین محبوبیت بسیار بالا، گوشی‌های ساخت این شرکت محصولاتی کامل و بی‌عیب و نقص نیستند. در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود سامسونگ ابتدا گوشی گلکسی S9 و نسخه بزرگ‌تر آن یعنی S9 پلاس را در فصل بهار معرفی کند و در ادامه از اسمارت‌فون گلکسی‌نوت ۹ در فصل پاییز رونمایی خواهد کرد. شایعات حاکی از این هستند که احتمالا سامسونگ در اقدامی انقلابی از یک اسکنر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش استفاده خواهد کرد تا مشکل موقعیت نامناسب این حسگر در گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی‌نوت ۸ را مرتفع نماید.

همچنین تمایل به اعمال بهبودهایی در عملکرد دستگاه هستیم. وقفه‌های گاه و بیگاه کنونی در گوشی گلکسی S8 باعث می‌شوند که دستگاه عملکرد کاملا روان و درخور یک پرچم‌دار اندرویدی نداشته باشد. نهایتا یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف گلکسی S8 به مکان ناخوشایند و غیرقابل دسترس اسکنر اثرانگشت آن مربوط می‌شود و انتظار داریم که این مشکل در گوشی گلکسی S9 حل شده و این حسگر به بخش پایینی دوربین که دسترسی به آن بسیار آسان‌تر است، منتقل شود. از سوی دیگر حتی ممکن است گلکسی‌نوت ۹ از یک اسکنر اثرانگشت تعبیه شده درون نمایشگر استفاده کند.

اپل آی‌فون ۸s پلاس، ۸s و Xs 

زمان عرضه احتمالی: پاییز ۲۰۱۸

قیمت احتمالی: بیش از ۱۰۰۰ دلار، ۸۰۰ دلار  و ۱۰۰۰ دلار

دلایل معقول بودن انتظار برای خرید: آی‌فونی مقرون‌به‌صرفه با نمایشگر لبه‌به‌لبه، اما مجموعا قیمت‌ها ممکن است افزایش پیدا کنند

 

بهترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند +عکس
 

شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ گوشی ۱۰۰۰ دلاری آی‌فون X را با نمایشگر بدون‌حاشیه و شیاری بزرگ در بخش فوقانی صفحه نمایش معرفی کرد. در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود شاهد عرضه دومین نسل از آی‌فون X باشیم. بگذارید این گوشی را آی‌فون Xs نام‌گذاری کنیم؛ هندستی که باید حالت طراحی و ابعاد مدل فعلی را حفظ کرده و در زمینه سیستم و عملکرد دوربین ارتقاء پیدا کند. هنوز برای اظهارنظر پیرامون سایر مشخصه‌های جدید آی‌فون Xs بسیار زود است. اما آن‌چه می‌دانیم این است که احتمالا این هندست در اواسط ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ رسما معرفی خواهد شد و یک هفته یا کمی بعدتر وارد بازار می‌شود.

همچنین احتمالا اپل ۲ مدل دیگر آی‌فون را ارتقاء خواهد داد و گوشی‌های آی‌فون ۸s و ۸s پلاس را معرفی می‌کند. شایعات مطرح شده تا این لحظه از وجود یک آی‌فون با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD که احتمالا دارای طراحی لبه‌به‌لبه و فاقد قابلیت لمس ۳ بعدی (۳D Touch) است، حکایت دارند.

موضوع جالب این است که مدل پلاس می‌تواند به همراه یک نمایشگر اولد بسیار گران‌قیمت  با اندازه ۶.۵ اینچ عرضه شود. البته کلیه این موارد، شایعاتی اولیه هستند و لذا نبایستی آن‌ها را چندان جدی گرفت.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط