هدفونی که نقش گوش پاک کن را بازی می‌کند +عکس

به گزارش صبحانه،کارشناسان به تازگی دستگاهی شبیه به هدفون طراحی کرده‌اند که می‌تواند در عرض ۳۵ ثانیه جرم و آلودگی‌های گوش میانی را پاک  از بین ببرد.

این دستگاه به نام اوتو ست (OtoSet) می‌تواند به شکل همزمان هردو گوش را تنها درعرض ۳۵ ثانیه پاک کند.

فناوری به کار رفته دراین هدفون ترکیبی از آب گرم و پراکسید هیدروژن است که به درون گوش تزریق می‌شود تا موم شکل گرفته در گوش را از بین ببرد، آنگاه با مکش این جرم از داخل گوش بدون آسیب به آن خارج می‌شود.

 

هدفونی که نقش گوش پاک کن را بازی می‌کند +عکس
 

گرفتگی گوش به دلایل مختلفی روی می‌دهد و در اصل واکنش بدن برای خارج کردن مواد آلوده ازدرون گوش است.

گرفتگی گوش به دلیل قرار گرفتن درمعرض صدای بلند نیز رخ می‌دهد و گوش برای جلوگیری از آسیب دیدگی به ترشح ماده زرد رنگ چسبناک می‌پردازد.

این ماده همچنین از ورود گرد و غبار، خاک، باکتری ودیگر اشیای خارجی به گوش جلوگیری می‌کند.

گرفتگی گوش می‌تواند سبب احساس درد، کاهش توان شنوایی، تعادل و تمرکز شود به همین دلیل افراد به متخصص مراجعه می‌کنند تا درون گوش آن‌ها را پاک کنند. برخی افراد نیز از گوش پاک کن‌های پنبه‌ای استفاده می‌کنند که می‌تواند سبب آسیب رسیدن به مجرای درونی گوش شود.

 

هدفونی که نقش گوش پاک کن را بازی می‌کند +عکس
 

محققان اعلام کرده‌اند که پزشکان تنها درآمریکا هرسال بیش از ۱۲ میلیون نفر مراجع با مشکل گرفتگی گوش دارند و استفاده ازاین دستگاه می‌تواند کمک منحصربه فردی برای رفع این مشکل سلامت شود.

شستشوی گوش روش‌های مختلفی دارد و دربرخی اوقات می‌تواند منجر به عارضه‌های جانبی درافراد شود به همین دلیل استفاده از شیوه‌ای جدید برای رفع این مشکل می‌تواند فایده بخش باشد.

ایده ساخت دستگاه اوتو ست به وسیله شرکت سفکن (SafKan) مطرح و دستگاه تولید شده و به شکل آزمایشی در دانشگاه پزشکی واشنگتن، استنفورد پزشکی و مرکز پزشکی سنت جان به وسیله پزشکان مورد استفاده قرارگرفته است.

کارشناسان سازنده این وسیله اعلام کرده‌اند درآینده نزدیک نمونه تجاری و با کاربرد شخصی این وسیله را راهی بازارهای جهانی می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط