همه چیز درباره اولین خودروی تمام الکتریک پورشه +عکس

به گزارش صبحانه،نام این خودرو از کلمه ترکی تایکان به معنای "اسب جوان پرجنب و جوش" گرفته شده و با اسب مرکز لوگوی پورشه همخوانی کامل دارد.

این خودروی 4 در اسپورت شبیه مدل مفهومی"ئی- میشن" است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت سال 2015 رونمایی شد . پورشه در نمایشگاه خودرویی ژنو نیز مدل SUV- کراس این خودرو با نام "میشن E کراس توریسمو" را در معرض دید عموم قرار داد.

 

همه چیز درباره اولین خودروی تمام الکتریک پورشه +عکس
 

تایکان اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه محسوب می‌شود و کارخانه مادر آن یعنی فولکس‌واگن مدل‌های پلاگین هیبرید زیادی را تولید کرده است. پورشه تاکنون به تنهایی موفق به فروش 900 خودروی اسپایدر 918 در نسخه پلاگین- هیبرید شده که در زمان کنونی یک موفقیت بزرگ برای این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود.

تایکان تنها در 3.5 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر رسیده و این چالاکی را مدیون موتور الکتریکی با قوای 600 اسب‌بخار است. این در حالیست که خودرو و SUV های- پرفورنس تسلا سریع‌تر از این خودروی الکتریکی پورشه ظاهر شده‌اند و در کمتر از 3 ثانیه به شتاب صفر تا 100 ثانیه خواهد رسید.

 

 
 

اما تمرکز پورشه در ساخت این خودرو تنها در سرعت و شتاب خلاصه نشده و پورشه وعده قدرت مستمر و سطح بالا در این خودرو را به مشتریان داده و ادعا می کند چنین سرعتی تاکنون در خودروهای الکتریکی دیگر دیده نشده است. تایکان می‌تواند با بیشینه سرعت 150 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد که در نوع خود رکورد فوق‌العاده‌ای به شمار می آید.

پورشه در سال‌های اخیر خودروهای خود را در طیف‌های مختلفی ارائه کرده و انتظار داریم نسخه‌های قویتری از تایکان در سال‌های آینده وارد بازار شود.

تایکان با یک بار شارژ مسافتی حدود 482 کیلومتر در ساعت را طی می‌کند و دستگاه‌های سریع شارژ کننده تنها در 15 دقیقه خودرو را برای طی مسافت 386 کیلومتر آماده می‌کند.

این خودرو در انتهای سال 2019 به فروش می‌رسد و براساس پیش‌بینی‌ها حدود 80 تا 90 هزار دلار می ارزد./عصر ایران

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط