بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

به گزارش صبحانه،خودروهای با سقف روباز یا کروک (Convertible) در چند کلاس مختلف تولید می‌شوند و باتوجه به شرایط آب و هوایی، فروش آن‌ها در کشورهای جهان متفاوت است. برخی کشورهای اروپایی بهشت خودروهای کروک و برخی جهنم هستند که البته در این بین عرضه نشدن این نوع خودروها به‌دلیل قوانین داخلی، محدودیت اصلی لذت نبردن از رانندگی با مدل کروک است.

بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸
 
وب‌سایت اتوکار فهرست ۱۰ تایی از بهترین خودروهای کروک فعلی در بازار جهانی منتشر کرده است. اولویت انتخاب خودروهای این فهرست، صرفاً عملکرد فنی و سرعت بالا نیست، بلکه مجموعه‌ای از برترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد مدل‌های کروک برای طبقه‌بندی در نظر گرفته شده است. در این فهرست که در ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است، جای خالی بسیاری از مدل‌های خوش ساخت و پرطرفدار مانند مزدا MX-5، جگوار F تایپ، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ)، شورولت کامارو، پورشه 911، شورولت کوروت، فراری 488، مرسدس‌بنز AMG GT ، آلفارومئو 4C، بی‌ام‌و i8 و حتی مازراتی گرن توریزمو احساس می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که تیم تحریریه‌ی اتوکار، فقط بخشی از محصولات آلمانی و بریتانیایی را در محدوده‌ی قیمت مشخص در نظر گرفته‌اند.
 
۱۰- فولکس واگن بیتل
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۲۵ هزار و ۴۴۰ دلار

نسل جدید بیتل افسانه‌ای فولکس واگن همانند چند دهه پیش در دو مدل کروک و کوپه کامپکت تولید شد. انتخاب بیتل کروک باتوجه به ویژگی‌های آن، بسیار سلیقه‌ای است. قابل توجه‌ترین عامل در بیتل، طراحی جذاب آن است که بیشتر جوانان مرد و زن به آن علاقه‌مند می‌شوند. در واقع شاید باید قبول کرد که یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در خرید خودروی کروک، طراحی و جذابیت ظاهری آن در جاده‌ها است.

بیتل کروک مدل ۲۰۱۸ از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که اصلاً پشتوانه‌ی خوبی برای سواری هیجان‌انگیز نیست. بیتل در بخش فرمان‌ و شاسی هم عملکرد درخشانی ندارد، اما احتمالاً تمام این موارد برای خریدارانی که با اولویت اول ظاهر جذاب بیتل را انتخاب می‌کنند، اصلاً مهم نباشد. در توصیف بیتل کروک همینقدر باید گفت که اگر اولویت خریدار سواری لذت‌بخش است، این مدل آلمانی در ردیف‌های آخر فهرست بهترین خودروهای روباز قرار خواهد گرفت.
 
۹- مرسدس‌بنز SLC
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸
 
قیمت مدل پایه: ۴۸ هزار و ۴۰۰ دلار

باوجود ابعاد کامپکت و ظرفیت دو سرنشین، عملکرد مرسدس‌بنز SLC را نباید صرفاً بر اساس اطلاعات روی کاغذ قضاوت کرد. طراحی SLC بسیار جذاب است و به‌خصوص در مدل AMG با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل بای توربوشارژ با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و قیمت پایه ۶۱ هزار و ۳۵۰ دلار، یک کروک تمام عیار است. SLC در مقایسه با نسل پیش خود، فرمان‌پذیری فوق‌العاده بهتری دارد و حتی تیپ استاندارد آن با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور و زمان ۵.۸ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با ارزش است.
 
۸- آئودی A3
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۳۸ هزار و ۳۵۰ دلار

مدل A3 آئودی از سال ۲۰۰۸ تا امروز مسیر طولانی را پیش رفته است. در آن سال‌ها مدل کروک A3 بر اساس هاچ‌بک ساخته می‌شد اما در نسل جدید این مدل آلمانی، سدان سقف خود را قربانی مدل کروک کرده است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری TFSI آئودی با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور A3 روباز را در زمان ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. فیس‌لیفت سال ۲۰۱۶ با طراحی جدید چراغ‌های جلو و عقب، کابین مدرن آئودی و پیشرانه‌ی بنزینی و دیزل جدید A3 را به‌روز نگه داشته است اما همچنان فرمان‌پذیری این مدل در برابر رقبای هم وطن خود تعریفی ندارد.
 
۷- مرسدس‌بنز C کلاس
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۵۷ هزار و ۲۰۰ دلار

با پایان دوران مرسدس CLK، اولین مدل از سری C کلاس با سقف روباز متولد شد. بدون شک C کلاس کروک یکی از زیباترین مدل‌های این کلاس است که در کنار کابین لوکس و کیفیت ساخت مرسدس، قیمت بالای آن توجیه می‌شود.  C300 به‌عنوان ارزان‌ترین تیپ، از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. تمام چهار تیپ مختلف C کلاس کروک با اهداف متفاوت و قابل درک ساخته شده‌اند. از تیپ پایه تا مدل AMG C63 با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری بای توربوشارژ دست ساز با قدرت ۵۰۳ اسب بخار، گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر، شتاب اولیه ۴.۱ ثانیه و قیمت پایه ۹۳ هزار و ۷۰۰ دلار همه مشتریان خاص خود را پیدا می‌کنند.
 
۶- آئودی A5
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۴۹ هزار و ۶۰۰ دلار

طراحی زیبا پ کابین مدرن و مجهز نمی‌تواند یک دلیل جامع و قانع‌کننده برای خرید مدل کروک باشد، اما آئودی A5 حداقل در این موارد خودنمایی می‌کند. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری TFSI آئودی با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر، قلب تپنده‌ی A5 کروک است که به‌لطف آن رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶ ثانیه ممکن می‌شود. با اینکه A5 در عملکرر فنی رقیب دیگر آلمانی‌ها نمی‌شود، ولی با انتخاب تیپ پرستیژ آن با قیمت پایه ۵۷ هزار و ۲۰۰ دلار، یک خودروی روباز زیبا مجهز به یکی از بهترین کابین‌های فعلی صنعت خودروسازی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.
 
۵- بی‌ام‌و سری 4
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۵۲ هزار و ۹۵۰ دلار

با اینکه با حذف سقف در سری 4 بی‌ام‌و، جذابیت ظاهر آن کمی افت می‌کند اما حداقل عملکرد فنی آن حفظ می‌شود. چهار تیپ مختلف از کروک سری 4 بی‌ام‌و با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۴۸ اسب بخار و ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری با قدرت ۳۲۰ اسب بخار عرضه می‌شود. به‌خصوص تیپ 440i xDrive کروک سری 4 با قیمت پایه ۶۲ هزار دلار، با پیشرانه‌ی قدرتمند و سیستم اگزوز خوش صدا، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در علاقه‌مندان است. این مدل همچنین به صندلی‌های ردیف دوم نیز مجهز است که البته برخی افراد به‌دلیل سقف فلزی تاشو، ایمنی سرنشینان عقب را زیر سؤال می‌برند.
 
۴- مینی
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۲۶ هزار و ۹۰۰ دلار

نسل جدید مینی در مدل کروک یکی از لذت‌بخش‌ترین سواری‌های ممکن را ارائه می‌دهد. مینی کروک در تیپ پایه کوپر (Cooper) از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند؛ اما فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ی آن کمبود قدرت را جبران می‌کند. برای تجربه‌ی بهتر مینی کروک باید تیپ جان کوپر ورکس، با قیمت پایه ۳۶ هزار و ۹۰۰ دلار، پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را انتخاب کرد. محصولات مینی با آپشن‌های فراوان فروخته می‌شوند که بنابرین قیمت نهایی بسیار بالاتر از مبلغ پایه خواهد شد.
 
۳- مرسدس‌بنز E کلاس
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۶۶ هزار و ۳۰۰ دلار

در جایگاه سوم فهرست پیشنهادی اتوکار، مرسدس E کلاس کروک قرار گرفته است که بدون شک سواری راحت آن قابل توجه خواهد بود. E کلاس در دو تیپ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری بای توربوشارژ، قدرت ۳۲۹ اسب بخار، گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر، سیستم تعلیق بادی و کابین خوش ساخت عرضه می‌شود. بزرگ‌تری تفاوت دو تیپ مرسدس E کلاس سیستم تمام چرخ محرک 4MATIC است که علاوه بر اختلاف قیمت ۲۵۰۰ دلاری، در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ نیز ۰.۲ ثانیه تفاوت ایجاد شده است.
 
۲- آئودی TT
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۴۷ هزار و ۴۵۰ دلار

آئودی TT کروک در چند تیپ مختلف از مدل ۱.۸ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری تا مدل قدرتمند و ۶۳ هزار دلاری RS با قدرت ۳۹۵ اسب بخاری در دسترس است و متقاضیان باتوجه به بودجه، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند. TT در مقایسه با پورشه باکستر فرمان‌پذیری بدون نقص ندارد اما یکی از بهترین آلمانی‌های بدون سقف است. آئودی TT حتی با پیشرانه دیزل هم عرضه می‌شود تا ترکیب جذاب مصرف کم و خودروی کروک ممکن باشد. برخلاف TT کوپه، در مدل روباز خبری از صندلی‌های عقب نخواهد بود.
 
۱- پورشه 718 باکستر
 
بهترین خودروهای کروک بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه: ۵۹ هزار دلار

نظرات در مورد کنار گذاشتن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی تنفس و طبیعی و استفاده از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ در پورشه 718 باکستر متفاوت است، اما در مجموع این کروک زیبا محصول برند باسابقه‌ی پورشه نهایت کیفیت در فرمان‌پذیری به همراه دارد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن‌متر با مانند ۶ سیلندر تنفس طبیعی خوش صدا نیست اما در مأموریت اصلی خود موفق بوده است. پورشه 718 باکستر با فرمان‌پذیری عالی و شاسی بی‌رقیب به‌راحتی به بنچمارک خودروهای این کلاس تبدیل شده است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط