پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟

به گزارش صبحانه،گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و دستگاه‌های اندرویدی در فهرست پرفروش ترین گوشی های جهان قرار ندارند. بلکه نام بسیاری از مدل‌های نوکیا، گوشی‌های قدیمی سامسونگ، موتورولا و حتی اپل در آن دیده می‌شود. فهرست گوشی های پرفروش جهان توسط The Telegraph و چند منبع دیگر جمع‌آوری شده است. 
 
پرفروش ترین گوشی های جهان
 
۱۰. موتورولا ریزر وی ۳ (Motorola Razr V3)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد گوشی فروخته شده: بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه

گوشی موتورلا ریزر وی ۳ یکی از برجسته‌ترین مدل‌های زمان خود بود. طراحی زیبای این موبایل باعث شد که توجه بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از موفق‌ترین و پرفروش ترین گوشی های جهان تبدیل شود. موتورولا ریزر وی ۳ ‌همچنین پرفروش ترین گوشی تاشوی جهان است.

طبیعتا این موبایل نمی‌تواند با گوشی‌های هوشمند حال حاضر رقابت کند؛ اما در زمان خود، یکی از بهترین‌ها بود.
 
۹. نوکیا ۲۶۰۰ (Nokia 2600)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد گوشی فروخته شده: بیش از ۱۳۵ میلیون دستگاه

نوکیا ۲۶۰۰ در سال ۲۰۰۴ به بازار موبایل راه پیدا کرد و در مقایسه با استانداردهای فعلی، ویژگی‌های قابل توجهی نداشت. این یک گوشی ساده با بدنه‌ی محکم بود. گوشی‌های نوکیا با نمایشگرهای کوچک ۱.۵ اینچی خود شناخته می‌شدند.

نوکیا ۲۶۰۰ از دوربین، اتصال بلوتوث و یا هر ویژگی جالب دیگر برخوردار نبود، اما عمر باتری فوق‌العاده‌ای داشت و با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شد. به همین دلیل نیز در فهرست پرفروش ترین گوشی های دنیا قرار گرفت.
 
۸. سامسونگ ای ۱۱۰۰ (Samsung E1100)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟

تعداد موبایل فروخته شده: بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه

سامسونگ ای ۱۱۰۰ نیز همانند نوکیا ۲۶۰۰ از بدنه‌ی محکمی برخوردار بود و عمر باتری بالایی داشت. این گوشی می‌توانست در حالت استند بای به مدت ۱۳ روز روشن بماند. قیمت مناسب و عرضه‌ی جهانی سامسونگ ای ۳ در سال ۲۰۰۹ باعث شد که این موبایل بتواند به موفقیت قابل توجهی برسد.

گوشی پرفروش سامسونگ از نمایشگر ۱.۵۲ اینچی برخوردار بود و تنها ۱ مگابایت حافظه‌ی داخلی داشت. از ویژگی‌های این موبایل می‌توان به چراغ قوه آن اشاره کرد.
 
۷. نوکیا ۵۲۳۰ (Nokia 5230)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد گوشی فروخته شده: بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه

نوکیا ۵۲۳۰ در آن زمان به عنوان یک گوشی پایین‌رده شناخته می‌شد که به نمایشگر ۳.۲ اینچی مجهز بود. سیستم عامل Symbian روی این موبایل اجرا می‌شد و از اتصال ۳G پشتیبانی می‌کرد.

نوکیا ۵۲۳۰ همچنین از تراشه‌ی GPS، دوربین ۲ مگاپیکسلی و رم ۱۲۸ مگابایتی برخوردار بود. این دستگاه نمی‌توانست به شبکه‌ی وای‌فای متصل شود؛ اما این مساله برای مشتریان سال ۲۰۰۹ اهمیتی نداشت.
 
۶. نوکیا ۶۶۰۰ (Nokia 6600)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد گوشی فروخته شده: بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه

نوکیا ۶۶۰۰ در مقایسه با سایر گوشی‌های بازار، از طراحی متفاوتی برخوردار بود. بسیاری از افراد در آن زمان به این طراحی متفاوت علاقه داشتند و به همین دلیل نیز بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه از این موبایل در سرتاسر جهان به فروش رسید.

نوکیا ۶۶۰۰ در سال ۲۰۰۳ در بازارها عرضه شد و در آن زمان،‌ یک گوشی رده‌بالا محسوب می‌شد. این موبایل از نمایشگر ۲.۱ اینچی، دوربین اصلی و باتری ۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار بود. این موبایل در آن زمان با قیمت بسیار بالای ۶۹۵ دلار عرضه می‌شد.
 
۵. نوکیا ۱۲۰۰ (Nokia 1200)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟

تعداد دستگاه‌های فروخته شده: بیش از ۱۵۰ میلیون

مهم‌ترین ویژگی نوکیا ۱۲۰۰، عمر باتری فوق‌العاده‌ی آن بود. این موبایل در حالت استند بای به مدت ۳۹۰ ساعت روشن می‌ماند. کاربر همچنین می‌توانست با فشار دادن دکمه‌ی اسکرول به سمت سمت بالا و نگه داشتن آن، چراغ قوه را روشن کند. البته به جز این موارد،‌ ویژگی قابل توجه دیگری در این موبایل وجود نداشت.

نوکیا ۱۲۰۰ از ساخت بدنه‌ی خوبی برخوردار بود و با قیمت مناسبی عرضه می‌شد. همین موارد باعث شد که یکی از پرفروش ترین گوشی های جهان باشد. این موبایل در سطح جهانی عرضه شد و همین مساله به فروش بالای این مدل کمک کرد.
 
۴. نوکیا ۳۲۱۰ (Nokia 3210)
 
پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد دستگاه‌های فروخته شده: بیش از ۱۵۰ میلیون

گوشی نوکیا ۳۲۱۰ قدیمی‌ترین گوشی این فهرست است. این موبایل در سال ۱۹۹۹ به بازار موبایل راه پیدا کرد. مردم در آن زمان از گوشی‌های موبایل فقط برای برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه استفاده می‌کردند.

بدنه‌ی محکم، تنوع رنگی زیاد، ظاهر جذاب و لوگوی نوکیا در نمای جلویی، از ویژگی‌های اصلی نوکیا ۳۲۱۰ بودند که به فروش بالای آن کمک کردند. بهترین ویژگی این موبایل، بازی مار بود که مدتها کاربران خود را سرگرم می‌کرد.
 
۳. آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس (iPhone 6 / 6 Plus)

تعداد گوشی فروخته شده: بیش از ۲۲۰ میلیون دستگاه

گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که در سال ۲۰۱۴ عرضه شدند، جدیدترین گوشی‌های این فهرست هستند. این گوشی‌ها نمی‌توانند از لحاظ مشخصات فنی با جدیدترین پرچمداران اندرویدی و آی‌او‌اس رقابت کنند، با اینحال بهتر از ۹ گوشی دیگر قرار گرفته در این لیست هستند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت آیفون ۶ و ۶ پلاس، نمایشگر آپگرید شده‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی بود. نسل قبلی این گوشی‌ها، ‌یعنی آیفون ۵ با نمایشگر ۴ اینچی عرضه می‌شد.

موفقیت آیفون ۶ در ماه‌های اول، بیشتر از نسخه‌ی پلاس این موبایل بود. احتمالا قیمت پایین‌تر این گوشی هوشمند باعث شد که مخاطبان بیشتری به آن توجه کنند.
 
۲. نوکیا ۱۱۱۰ (Nokia 1110)

پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد دستگاه‌های فروخته شده: بیش از ۲۵۰ میلیون

این گوشی کوچک تنها می‌توانست نیازهای اولیه‌ی کاربر خود را برآورده کند. نوکیا ۱۱۱۰ به دوربین و نمایشگر رنگی مجهز نشد. این موبایل مثل گوشی نوکیا N70 و سایر گوشی‌های سال ۲۰۰۵، از ظاهر زیبایی برخوردار نبود.

نوکیا ۱۱۱۰ به دلیل عرضه‌ی جهانی و قیمت بسیار مناسب توانست به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های جهان شناخته شود. این گوشی برای کاربران ساده‌ای که تنها به برقراری تماس، ارسال پیام کوتاه و بازی مار احتیاج داشتند، بسیار مناسب بود.
 
۱. نوکیا ۱۱۰۰ (Nokia 1100)

پرفروش ترین گوشی های جهان چه مدل‌هایی هستند؟
 
تعداد دستگاه‌های فروخته شده: بیش از ۲۵۰ میلیون

نوکیا ۱۱۰۰ پرفروش ترین گوشی جهان است. این گوشی با مشخصات استاندارد در سال ۲۰۰۳ در بازارهای جهانی عرضه شد. طراحی کوچک و ساده‌ی این موبایل، علاوه بر چراغ قوه‌ای که در لبه‌ی بالایی این موبایل قرار داشت، توانست نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

نوکیا ۱۱۰۰ نیز همانند سایر گوشی های پرفروش نوکیا، از بدنه‌ی محکم باکیفیت، طراحی زیبا و قیمت مناسب برخوردار بود. عرضه‌ی جهانی این موبایل نیز نقش مهمی را در فروش بالای آن ایفا کرد.

فهرست پرفروش ترین گوشی های جهان با نوکیا ۱۱۰۰ به پایان می‌رسد. بدون شک نوکیا حاکم بلامنازع در بازار موبایل جهان بود، اما سلطنت این برند دوام چندانی نداشت. سامسونگ، اپل و هواوی به راحتی این برند را پشت سر گذاشته‌ و در حال یکه تازی در بازار هستند.

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط