لپ‌تاپ در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارهای تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

به گزارش صبحانه،داشتن یک لپ‌تاپ مناسب تأثیر مستقیم روی میزان یادگیری دانش‌آموزان و همچنین توانایی‌هایی که برای زندگی آینده‌ خود به دست می‌آورند، دارد اما تنها خرید یک کامپیوتر قابل حمل مهم نیست، بلکه باید با توجه به نیاز‌های یک دانش‌آموز یا دانشجو، لپ‌تاپ مناسبی را انتخاب کنید. آن‌چه در ادامه می‌خوانید نکاتی  برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب است:
 
سایز مناسب و قابل‌حمل
 
یکی از مهمترین نکات در خرید لپ‌تاپ برای دانش‌آموزان، قابل حمل بودن آن است تا فرد بتواند در کلاس درس از آن بهره ببرد؛ مگر دانشجویان رشته‌های مهندسی که در کارگاه‌های طراحی مبتنی بر رایانه (Computer Aided Design)  مشغول به کار هستند. در صورتی که جزو این دسته از افراد نیستید، لپ‌تاپی با وزن کمتر از ۴ پوند و با صفحه نمایش ۱۱ تا ۱۴ اینچ انتخاب کنید. دانشجویان رشته‌های هنری که به ویرایش فیلم مشغول هستند، ممکن است به صفحه‌ای بزرگتر و باکیفیت‌تر نیاز داشته باشند که برای این افراد، MacBook Pro ١٥ اینچی گزینه مناسبی است.  البته محصلان جوان‌تر می‌توانند از لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش‌های ۱۱ اینچی نیز استفاده کنند که اصلی‌ترین مسأله در مورد این کامپیوتر‌ها فضای کوچک صفحه کیبورد و همچنین صفحه نمایش آنهاست. لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی می‌تواند به‌عنوان نقطه تعادلی بین قابل‌حمل بودن و کاربرد در نظر گرفته شود، البته در برخی از رشته‌ها به لپ‌تاپ‌هایی با اینچ بالاتری نیاز پیدا می‌کنید.
 
دوام بالا
 
در صورتی که می‌خواهید پول قابل ‌توجهی برای لپ‌تاپ بپردازید باید جنس آن را هم در نظر داشته باشید. روی لپ‌تاپ‌‌های با جنس آلومینیوم، آلیاژ‌های منیزیم یا فیبر کربن از لحاظ مقاوم‌بودن، حساب ویژه‌ای باز کنید. همچنین به ادعای سازندگان لپ‌تاپ‌ها باید توجه داشت. برخی از کامپیوتر‌های قابل ‌حمل دانش‌آموزی همانند Acer Chromebook ١١ N٧ به‌طور خاص برای سالم ماندن هنگام افتادن از ارتفاع طراحی شده‌اند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های تجاری، آزمون مقاومت MIL-SPEC ٨١٠G را پشت سر می‌گذارند و به‌خوبی می‌توانند نیاز‌های شما را در کلاس درس، مانند اتاق جلسات برآورده سازند. صفحه کیبورد مقاوم در برابر ریختن مایعات نیز یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.
 
عمر طولانی
 
 دانشجویان معمولا به لپ‌تاپ‌هایی نیاز دارند که قبل از فارغ‌التحصیلی منسوخ نشوند، بنابراین به اجزای کلیدی زیر توجه کنید:
 
صفحه نمایش:
 
بسیاری از کامپیوتر‌های با صفحه‌ نمایش کم‌کیفیت با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶ می‌توانند سبب هدر رفتن هزینه شوند، زیرا این‌گونه صفحه‌نمایش‌ها نه کیفیت لازم را دارند و نه برای نشان دادن متن زیاد در صفحه مناسبند، در نتیجه انتخاب‌های بسیار بدی برای انجام پژوهش و نوشتن مقاله محسوب می‌شوند؛ مگر این‌که هدف، خرید لپ‌تاپی با قیمت پایین یا صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی باشد.
 
پردازنده:
 
اگر می‌خواهید سیستمی داشته باشید که عملکرد ثابت و مطلوبی  داشته باشد، به سراغ پردازنده‌های Core i٥ و Core i٧ شرکت اینتل بروید و اطمینان حاصل کنید که مدل پردازنده دارای عدد ۷۰۰۰ باشد که به معنای این است که این پردازنده جزو آخرین نسل، یعنی نسل هفتم از پردازنده‌های این شرکت است. در صورتی که با کمبود بودجه مواجه‌اید، یک پردازنده
 Core i٣‌، Pentium یا Celeron می‌تواند در انجام کارهای سبک به شما کمک کند، همچنین سری M‌ از پردازنده‌های شرکت اینتل، عملکرد مناسبی در  طراحی‌های کم‌حجم و سبک از خود نشان داده است.
 
حافظه رم:
 
در صورتی که قصد خرید لپ‌تاپ ارزان‌قیمت ندارید، حداقل RAM ای که باید سیستم شما دارا باشد، ۴GB‌ است و ۸GB‌ می‌تواند مطلوب باشد تا همه آن‌چه را نیاز دارید بدون مشکل اجرا کند و شما را در انجام همزمان کارها آزار ندهد.
 
حافظه داخلی:
 
استفاده از حافظه‌های SSD به جای حافظه‌های مکانیکی می‌تواند نقش بسیار موثری در عملکرد، حتی بیشتر از یک پردازنده سریع داشته باشد، زیرا این حافظه‌ها بخش حرکت‌کننده‌ای ندارند و در نتیجه، ۳ تا ۴ برابر سریع‌تر از حافظه‌های مکانیکی ۵۴۰۰ یا ۷۲۰۰ دور بر دقیقه عمل می‌کنند؛ این، یعنی اجرای سریع‌تر برنامه‌ها، شروع سیستم‌عامل با سرعت بیشتر و جابه‌جایی بهتر بین برنامه‌ها، همراه با پاسخگویی بهتر.
 
وای- فای:
 
اطمینان حاصل کنید که سیستم مورد نظر از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac، به جای استاندارد قدیمی‌تر ۸۰۲٫۱۱n پشتیبانی کند.
 
پورت‌ها:
 
آینده پورت‌ها در اختیار USB-C و اکنون در اختیار USB-A است، بنابراین انتخاب لپ‌تاپی که از هر دوی این استاندارد‌ها پشتیبانی کند، حالت ایده‌آل است. همچنین داشتن پورت‌های متعدد، به منظور اجتناب از حمل دانگل، یکی از نکات اصلی است که باید در نظر داشت.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط