قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸

به گزارش صبحانه،مطالعه‌ی امسال داده‌های بیش از 500 هزار عضو کانسومر ریپورتز برای تخمین اینکه مالک یک خودرو با چه مشکلاتی باید روبرو شوند را جمع‌آوری کرده است. این مشکلات طیف وسیعی را شامل می‌شود و از پیشرانه‌های توربو گرفته تا سیستم‌های اطلاعات سرگرمی پیچیده، مشکلات گیربکس و… را در بر گرفته است.

این نشریه می‌گوید مطالعه‌ی قابلیت اعتماد امسال توصیه‌های کانسومر ریپورتز درباره صبر یک یا دو ساله‌ی مشتریان برای رفع برخی مشکلات و عدم خرید خودروهای صفر نسل جدید را تقویت می‌کند.


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
به‌هرحال در ادامه شما را با قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2018 به انتخاب کانسومر ریپورتز آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

10. هیوندای


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
با امتیاز قابلیت اعتماد متوسط 57، هیوندای رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. بنا به گفته‌ی کانسومر ریپورتز، غیرقابل‌اعتمادترین محصول این برند کره‌ای خودروی آیونیک و قابل‌اعتمادترین آن‌ها نیز سانتافه XL بوده است.

مالکان هیوندای توسان درباره‌ی پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه شکایت کرده‌اند و گفته‌اند این گیربکس تعویض‌های بد، مشکلات کامپیوتری و… دارد. در کل آیونیک هیبرید امتیاز قابلیت اعتماد زیر حد متوسط داشته و مالکان درباره تعویض‌های بد گیربکس 6 سرعته و مشکلات پیشرانه‌ی آن انتقاد داشته‌اند.

رتبه‌ی کلی هیوندای در مقایسه با سال پیش تغییر نکرده و در کل 5 محصول آن بررسی شده‌اند.

9. مینی


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
رتبه‌ی مینی و هیوندای و البته امتیازات آن‌ها مشابه بوده اما باید گفت این خودروساز در سال پیش اصلاً رتبه‌ای نداشته است.

دو خودروی مینی در مطالعه امسال بررسی شده‌اند و مدل کوپر کمترین اعتماد را داشته درحالی‌که کانتری من درست در نقطه مقابل قرار دارد. کوپر امتیاز متوسطی داشته درحالی‌که کانتری من قابلیت اعتماد بالاتر از حد متوسط را نشان داده است.

8. ب ام و


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
ب ام و در نظرسنجی امسال کانسومر ریپورتز افت سه پله‌ای داشته است. 7 محصول این خودروساز آلمانی بررسی شده و امتیاز کلی ب ام و برابر با 58 است. خودروی X1 کمترین میزان اعتماد را داشته درحالی‌که i3 قابل‌اعتمادترین محصول این برند در سال جاری می‌باشد.

ب ام و X3 بازطراحی شده امتیاز پایین‌تر از حد متوسطی داشته و مالکان از مشکلات سیستم تهویه مطبوع از جمله نشتی مایع خنک‌کننده گلایه کرده‌اند.

X1 نیز به خاطر مشکلات سیستم تعلیق، ترمز و لرزش‌های غربیلک فرمان باعث پایین آمدن امتیاز ب ام و شده است.

7. آئودی


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
آئودی هم به افت سه پله‌ای مواجه بوده ولی با کسب 60 امتیاز بالاتر از حریف هم‌وطنش قرار گرفته است. 6 خودروی آئودی در بررسی امسال شرکت داشته‌اند و مدل A3 کمترین میزان اعتماد بین هم‌گروهی‌های خود را داشته درحالی‌که آئودی Q5 بیشترین میزان اعتماد را نشان می‌دهد.

در کل تمامی مدل‌های آئودی میزان اطمینان و اعتماد مناسبی دارند هرچند امتیاز این برند در مقایسه با سال‌های پیشین بالا نیست.

6. اینفینیتی


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
با حضور 4 خودرو در مطالعه قابلیت اطمینان سال 2018، اینفینیتی یک پله بالا آمده و به مقام مشترک پنجم رسیده است. Q50 غیرقابل‌اعتمادترین خودروی این برند لوکس ژاپنی بوده در حالی با خیال راحت می‌توان به Q60 اعتماد کرد.

اینفینیتی امتیاز 61 کلی را کسب کرده و هر دو خودروی Q50 سدان و QX60 نیز با بهبود میزان اطمینان روبرو بوده‌اند.

5. کیا


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
با همان امتیاز مشابه اینفینیتی، کیا دو رتبه افت کرده است. 8 خودروی این برند کره‌ای در مطالعه امسال حضور داشته‌اند و گفته شده مدل کادنزا کمترین میزان اطمینان را داشته است؛ اما مینی ون سدونا قابل‌اعتمادترین خودروی کیا می‌باشد.

اگرچه کیا اسپورتیج کاملاً شبیه هیوندای توسان می‌باشد اما خودروی قابل‌اعتمادتری است. همین مورد درباره نیرو هیبرید نیز صادق است، خودرویی که میزان اطمینان بالاتر از حد متوسط دارد. کیا استینگر که خودروی سال 2018 اتوگاید شده هم میزان اعتماد متوسطی دارد.

آن چیزی که باعث کاهش میزان اطمینان کادنزا شده وجود مشکلاتی در حسگرهای ترموستات، سیستم تهویه مطبوع و خنک‌کننده پیشرانه می‌باشد.

4. سوبارو


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
سوبارو با دو پله صعود به رتبه‌ی چهارم رسیده و امتیاز متوسط 65 را دارد. 6 خودروی این برند داده‌های مناسبی را تهیه کرده‌اند. سوبارو WRX کمترین میزان اطمینان بین محصولات این خودروساز ژاپنی را داشته درحالی‌که قابل‌اعتمادترین محصول سوبارو خودروی کراس ترک بوده است.

بنا به گفته‌ی کانسومر ریپورتز، ایمپرزای بازطراحی شده مشکلاتی در سال پیش داشته اما امسال عملکرد بهتر از حد متوسط داشته است. کراس ترک هم بهبود یافته و بسیار بهتر عمل کرده است. WRX به خاطر مشکلات گیربکس خود امتیاز پایین‌تر از حد متوسط به دست آورده است.

3. مزدا

 
قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸

مزدا در مطالعه قابلیت اطمینان سال 2018 کاملاً خوب عمل کرده و با 9 پله صعود به رتبه‌ی سوم رسیده است. امتیاز این برند ژاپنی برابر با 69 بوده است. با 6 خودروی تست شده، CX-3 کمترین میزان اطمینان و MX-5 میاتا قابل‌اعتمادترین محصول این برند بوده است.

به نظر می‌رسد مزدا مشکلات خودروهای CX-9 و MX-5 میاتا را رفع کرده اما CX-3 هنوز هم از مشکلات سیستم تهویه مطبوع رنج می‌برد.

2. تویوتا

 
 
قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 

تویوتا امسال رتبه‌ی اول را از دست داده است. با حضور 14 خودرو در مطالعه امسال، تویوتا امتیاز متوسط 76 را به دست آورده است. پریوس C قابل‌اعتمادترین خودروی این برند بوده درحالی‌که نمی‌توان به تاکوما زیاد اعتماد کرد. این خودرو همچنان مشکلاتی در سیستم‌های کمک‌راننده و گیربکس دارد.

کمری 2018 نیز اگرچه کمی افت داشته اما بهتر از حد متوسط عمل کرده است. مالکان می‌گویند سیستم اطلاعات سرگرمی انتیون و تعویض‌های ناهنجار گیربکس 8 سرعته اتوماتیک کمری جای گلایه و شکایت دارد.

1. لکسس


قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
شاید تویوتا امسال رتبه اول را از دست داده باشد اما حداقل بازوی لوکسش یعنی لکسس عنوان قابل‌اعتمادترین برند دنیای خودرو را به خود اختصاص داده است.

لکسس که یک رتبه صعود داشته با 6 محصول این مطالعه حضور داشته و 78 امتیاز به دست آورده است. IS کمترین میزان اطمینان و GX هم بیشترین اعتماد را دارند. امسال تمامی محصولات لکسس امتیاز اعتماد متوسط یا بالاتر از حد متوسط داشته‌اند./وب‌سایت پدال
 
قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸
 
 
 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط