موز آبی رنگ با طعم بستنی وانیلی! +عکس

به گزارش صبحانه،آیا تاکنون موز آبی رنگ با بوی منحصر به فرد وانیل را تصوّر کرده اید؟! در حال حاضر این نوع عجیب از میوه موز وجود دارد و یکی از خوش طعم‌ترین انواع موز به شمار می‌رود و نام‌های مختلفی روی آن گذاشته اند از جمله: بلو جاوا، موز بستنی و یا موز هاوایی.
 
 
 
موز آبی رنگ با طعم بستنی وانیلی! +عکس
 

این میوه در جنوب شرقی آسیا، در هاوایی و بسیاری از مناطق ایالات متحده آمریکا می‌روید. این نوع کمتر دیده شده از موز، وقتی کال و نرسیده است، پوستی آبی رنگ دارد و برخلاف بسیاری از میوه‌های استوایی در سرمای شدید تحمل بالایی دارد و بوی متمایزی همچون بوی وانیل از آن به مشام می‌رسد. به آن موز هاوایی نیز می‌گویند چرا که جزایر هاوایی به کاشت این نوع از موز شهرت دارد.

ارتفاع درخت موز آبی به ۶ متر می‌رسد، نرم‌تر از موز‌های زرد است و ۱۵ تا ۲۴ ماه پس از کاشت، گل می‌دهد و پس از ۱۱۵ تا ۱۵۰ روز نیز میوه هایش قابل چیدن هستند و می‌توان به شکل‌های مختلف از آن استفاده کرد؛ مثلا می‌توان تازه آن را مصرف کرد و یا با شیر، ماست و یا آبمیوه‌های دیگر آن را خورد. از آنجایی که این میوه مزه‌ی وانیل شیرین دارد، بیشتر در صنعت تولید بستنی از آن استفاده می‌شود.

موز آبی مقادیر زیادی فیبر دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث تقویت سیستم بدنی می‌شود و سرشار از ویتامین B۶ و C. و موادی همچون پتاسیم، منیزیم و پروتئین است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط