بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس

به گزارش صبحانه،نیروی پلیس را باید بخشی از قدرت اجرایی سیستم قضایی کشور‌های مختلف دانست؛ اما در اکثر کشور‌ها به نیرو‌های پلیس توجه چندانی نشده و برای آن‌ها حقوق و مزایای ناچیزی در نظر گرفته شده است.

نیرو‌های پلیس همیشه فعالیت کرده و آن‌ها باید با نگاه تیزبین خود از وقوع انواع تخلفات جلوگیری کنند. ولی بعضی اوقات کار برای آن‌ها سخت شده و باید به تعقیب و گریز مجرمان و متخلفان رفته و به همین دلیل چاره‌ای جز استفاده از خودرو‌هایی خاص و قدرتمند ندارند. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم که شما را با ۱۰ خودروی برتر نیروی پلیس در جهان آشنا کنیم و شما را به قلب جرم و جنایت با چاشنی سرعت و هیجان ببریم!

دوج چارجر (Dodge Charger)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
چارجر نماد مهندسی و قله افتخار صنایع خودروسازی ایالات‌متحده آمریکا است. در اکثر اوقات شاهد قدرتنمایی چارجر در فیلم‌های مختلف بوده و باید قبول کرد که این خودرو شهرت خود را به جای پیست مسابقه در فیلم‌های سینمایی به دست آورده است. امروزه از چارجر به عنوان خودروی پلیس در ایالات‌متحده استفاده شده و آن را باید جز سریع‌ترین خودرو‌های پلیس آمریکا دانست. چاجر به پیشرانه‌ای V۸ با ۲۹۲ اسب‌بخار قدرت مجهز شده و حداکثر سرعت آن حدود ۱۴۷ مایل در ساعت است.

پورشه کاررا ۹۱۱ (Porsche Carrera ۹۱۱)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
پورشه کاررا ۹۱۱ را باید زیباترین خودروی پلیس در ناوگان اداری پلیس کشور اتریش دانست. کاررا ۹۱۱ در اتریش به طور موقت و با همکاری پورشه مورد استفاده قرار گرفته و صرفا کاربرد تبلیغاتی دارد. اتریشی‌ها از کاررا ۹۱۱ برای گشت‌زنی در خیابان‌های مختلف استفاده کرده و می‌توانند به راحتی به سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت برسند. مسئولان اتریشی می‌گویند که هدف آن‌ها از تبدیل کاررا ۹۱۱ به خودروی پلیس آموزشی است!

پورشه پانامرا (Porsche Panamera)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
پورشه پانامرا در حال حاضر جز ناوگان پلیس کشور قطر است. البته استرالیایی‌ها هم از پانامرا V۶ در ناوگان پلیس خود استفاده می‌کنند. اما قطری‌ها علاوه بر پورشه پانامرا، از مدل کاین محصولات کمپانی پورشه هم استفاده کرده و با خیال راحت به تعقیب مجرمان می‌پردازند. دولت قطر سهامدار کمپانی پورشه بوده و هیچ هزینه‌ای بابت استفاده از یک سوپراسپرت آلمانی در ناوگان پلیس خود نپرداخته است. از پانامرا به عنوان چهارمین خودروی سریع پلیس در جهان یاد شده (بیش از ۳۰۰ مایل در ساعت) و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن هم حدود ۴.۱ ثانیه است.

نیسان جی‌تی – آر (Nissan GT-R)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
نیسان جی‌تی– آر در ناوگان پلیس ابوظبی و ژاپن حضور دارد. مسئولان اماراتی از جی‌تی– آر برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اما ژاپنی‌ها نیسان جی‌تی– آر را برای تعقیب گریز‌های سریع و خشن انتخاب کرده و تنها در مواردی خاص شاهد تردد آن در خیابان‌های کشور ژاپن هستیم. البته نیسان جی‌تی– آر توسط یکی از شهروندان ژاپنی به ناوگان پلیس محلی یکی از استان‌های ژاپن اهدا شده است. خودروی مذکور پیشرانه‌ای با توان ۵۶۵ اسب‌بخار داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۲.۷ ثانیه است.

مرسدس‌بنز برابوس راکت (Mercedes-Benz Brabus Rocket)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
ناوگان پلیس آلمان به یک دستگاه برابوس راکت مجهز شده است. خودروی مذکور ۵۸۰ هزار دلار ارزش داشته و از پیشرانه‌ای ۶.۳ لیتری و V۱۲ استفاده می‌کند. مرسدس‌بنز راکت به راحتی به سرعت ۲۲۸ مایل در ساعت رسیده و به خوبی از پس مجرمان فراری برمی‌آید.

تسلا مدل ایکس (Tesla Model X)

 
بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس

تسلا مدل ایکس در ناوگان پلیس تایلند و استرالیا حضور داشته و بعد از انجام آزمایشات اولیه و به دست آوردن اطمینان کافی به یکی از کارآمدترین خودرو‌های نیرو‌های پلیس تبدیل خواهد شد. تکنولوژی‌های مدل ایکس برای همخوانی بیشتر با فعالیت‌های پلیس تغییر یافته و تسلا مدل ایکس به راحتی با مرکز پلیس ارتباط برقرار کرده و از فرایند تعقیب و گریز فیلمبرداری خواهد کرد.

لوتوس اکسیج کروزر (Lotus Exige Cruiser)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
حداکثر سرعت لوتوس اکسیج کروزر بیش از ۱۴۰ مایل در ساعت بوده و هم اکنون نسخه پلیسی آن در کشور‌هایی همچون استرالیا و انگلستان حضور دارد. در کشور انگلستان از خودروی مذکور برای انجام فعالیت‌های دیپلماتیک، نظیر اسکورت مقامات و... استفاده شده و در مواردی هم برای تست دوربین‌های کنترل سرعت به سراغ اکسیج می‌رود! علاوه‌براین پلیس انگلستان اکسیج را خودرویی اسپرت و جذاب دانسته و به همین علت از آن برای جذب نوجوانان استفاده می‌کند.

آن‌ها با اکسیج رانندگی قانونی و امن را به نوجوانان آموزش داده و به آن‌ها یادآوری می‌کنند که با یک خودروی جذاب هم می‌توان یک رانندگی قانونی را تجربه کرد. پلیس استرالیا کاملا برعکس انگلستانی‌ها عملکرده و از اکسیج برای تعقیب گریز‌های خیابانی استفاده می‌کند.

لامبورگینی گالاردو (Lamborghini Gallardo)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
از لامبورگینی گالاردو در کشور‌هایی نظیر لندن، ایتالیا و آفریقای جنوبی به عنوان خودروی پلیس استفاده می‌شود. اخیرا در ایتالیا برای یکی از گالاردو‌های پلیس، حادثه‌ای رخداد و پلیس ایتالیا فعلا از آن استفاده نمی‌کند. گالاردو‌های پلیس انگلستان هم کاملا کاربردی هستند؛ اما بیشتر جنبه تزئینی داشته و خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌شود. گالاردو با پیشرانه V۱۰ عرضه شده و یکی از قدرتمندترین خودرو‌های پلیس جهان است.

بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron)


بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
بوگاتی ویرون را باید گران‌ترین و سریع‌ترین خودروی پلیس در جهان دانست. قیمت ویرون حدود ۴ میلیون دلار است. حداکثر سرعت ویرون بیش از ۲۵۳ مایل در ساعت بوده و رکورد‌های مختلف آن در گینس به ثبت رسیده است. ویرون پیشرانه‌ای ۱۰۰۰ اسب‌بخاری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها ۲.۵ ثانیه است. دلیل تبدیل ویرون به خودروی پلیس، گشت‌زنی و تعقیب مجرمان نیست؛ بلکه از آن فقط برای جذب گردشگر در دبی استفاده می‌شود.

لامبورگینی مورسیه‌لاگو (Lamborghini Murcielago)
 
بهترین خودروهای پلیس جهان +عکس
 
لامبورگینی مورسیه‌لاگو در ناوگان پلیس انگلستان حضور داشته و از آن برای گشت زنی در خیابان‌های لندن و... استفاده می‌شود. این خودرو به پیشرانه‌ای V۹ مجهز شده و حداکثر سرعت آن بیش از ۱۹۹ مایل در ساعت است. برای خرید مورسیه‌لاگو باید بیش از ۳۸۰ هزار دلار هزینه کرد.

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط