دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

به گزارش صبحانه، این هفته گوشی‌های پرچم‌دار گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال معرفی شدند. این پرچم‌دار‌ها دارای چندین ویژگی پیشرفته مانند بازگشایی قفل صفحه‌نمایش با تشخیص صورت پیشرفته، موشن سنسور و لنز دوربین دوم تله‌فوتو هستند.

اما آیا گوشی‌های پیکسل ۴ گوگل می‌توانند به پای آیفون‌های ۱۱ اپل برسند؟

این دو سری گوشی‌ها تقریبا در مشخصات سخت‌افزاری مشابه هم هستند، اما هنوز در برخی از بخش‌ها آیفون ۱۱ پرو از پیکسل‌های ۴ جدید گوگل بهتر عمل می‌کنند. در ادامه، به ۵ دلیل برتری آیفون ۱۱ پرو یا روش‌هایی که گوشی اپل در بازار گوشی گوگل را شکست می‌دهد؛ اشاره می‌کنیم:

۵. کارایی

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

وقتی می‌خواهیم درباره کارایی این گوشی‌ها صحبت کنیم؛ اعلام گوشی برنده زیاد سخت نیست.

گوگل پیکسل ۴ مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ است. این پردازنده قابل احترام و ستایش است، ولی ابدا به پای تراشه A۱۳ Bionic اپل نمی‌رسد.

نتایج محک‌زنی نشان می‌دهد هنوز اپل سریع‌ترین اسمارت‌فون‌های جهان را می‌سازد؛ حتی اگر گوگل پیکسل ۴ ایکس‌ال ۲ گیگابایت رم بیشتر نسبت به آیفون ۱۱ پرو داشته باشد. آیفون‌های ۱۱ با اندازه رم پایین‌تر، سرعت و کارایی بالاتری از خود بروز می‌دهند.


۴. دوربین

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

دوربین گوشی‌های سری پیکسل گوگل همیشه به قدرت پردازشی خود می‌بالند، ولی اکنون دوربین آیفون ۱۱ پرو در این زمینه بهتر عمل می‌کند. دوربین گوشی‌های جدید اپل بهبود‌های بزرگی نسبت به مدل‌های قبلی تجربه می‌کنند.

برای مثال، حالت عکاسی در شب آیفون ۱۱ پرو به وضوح بهتر از قابلیت عکاسی در شب پیکسل ۴ است. اپل در آیفون ۱۱ پرو از سه لنز دوربین استفاده کرده است، ولی گوگل برای اولین بار لنز دوم تله‌فوتو را به سیستم دوربین پشتی گوشی‌های پیکسل افزده است.


۳. طراحی

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

اگرچه طراحی و زیبایی گوشی‌ها سلیقه‌ای است و هر کسی می‌تواند نظری متفاوت با دیگران داشته باشد، ولی هنوز هم معیار‌هایی برای مقایسه طراحی گوشی‌ها وجود دارد.

پنل پشتی گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو و گوگل پیکسل ۴ ایکس‌ال مشابه هم هستند. هر دو از جنس شیشه با سیستم دوربین مربعی ساخته شده‌اند، ولی قاب گوگل پیکسل ۴ آلومینیومی است در حالی‌که اپل برای آیفون ۱۱ پرو از فولاد ضدزنگ استفاده کرده است.

وقتی این گوشی‌ها را به دست می‌گیرید؛ اگرچه هر دو تا حدود زشت هستند، ولی باز هم آیفون ۱۱ پرو زیباتر و بهتر به نظر می‌رسد.


۲. عمر باتری

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

در سال‌های گذشته، گوشی‌های هر دو شرکت اپل و گوگل از عمر باتری نسبتا کمی برخوردار بوده و جزو بالاترین‌های فهرست نبودند. عمر باتری برای کاربران یک آیتم بسیار مهم و ضروری است و جزو اصلی‌ترین آیتم‌های مدنظر در هنگام خرید یک گوشی است.

اما اپل امسال با تغییراتی که در گوشی‌های آیفون ۱۱ ایجاد کرده است؛ باتری‌های با ظرفیت بزرگ‌ترین در آن‌ها استفاده کرده و وضعیت عمر باتری این گوشی‌ها را بهبود داده است. به صورت تئوری، عمر باتری گوشی آیفون ۱۱ پرو بیشتر از گوگل پیکسل ۴ است؛ مگر اینکه گوگ به صورت نرم‌افزاری کارایی دستگاه را ارتقا داده باشد.


۱. صفحه‌نمایش

۵ دلیل برتری آیفون ‍‍۱۱ پرو به گوگل پیکسل ۴

هر دو سری گوشی‌های آیفون ۱۱ و پیکسل ۴ از نظر اندازه صفحه‌نمایش مشابه هم هستند. آیفون‌های ۱۱ در اندازه‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچ عرضه شدند و گوگل پیکسل‌های ۴ دارای اندازه نمایشگر ۵.۷ و ۶.۳ اینچ هستند. پنل این نمایشگر‌ها هم اولد با کیفیت ساخت بالا است. بنابراین، احتمالا عملکرد هر دو نمایشگر گوشی‌ها مشابه هم باشد.

اما تفاوت‌های کوچکی وجود دارد که باعث برتری یک صفحه‌نمایش به دیگری می‌شود. در حالی‌که گوشی‌های پیکسل ۴ از صفحه‌نمایشی با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی سود می‌برند؛ کنتراست نمایشگر‌های آیفون ۱۱ اپل بالاتر و ۲ میلیون به یک است. کنتراست نمایشگر‌های پیکسل ۴ فقط ۱۰۰ هزار به یک است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط