زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس

به گزارش صبحانه،سبک‌های طراحی و استایل بسیار متفاوتی در دنیای خودرو وجود دارد؛ و این مدارس زیبایی‌شناسی در هر کلاس خودرویی نشان دهنده‌ی درس‌های متمایزی هستند. "دیوانه‌وار” بودن تعریف کننده لامبورگینی آونتادور است، اما همین خصیصه عصبانیت درباره لکسس NX هم صدق می‌کند؛ و شاید رولزرویس با واژه‌های اشرافیت و لوکس بودن شناخته شود، واژه‌هایی که درباره رنجروور هم صدق می‌کنند.

اما ابعاد یا استایل یک خودرو و همچنین پیروی از اصول طراحی اهمیت چندانی ندارد، زیرا همیشه نمونه‌های خاصی وجود دارند که ترکیب جذابی از ابعاد، پانل‌های بدنه و جزئیات بوده و یک خودروی بسیار ویژه را تشکیل می‌دهند. در ادامه ۱۵ خودروی زیبای سال ۲۰۲۰ را خدمت شما را معرفی می‌کنیم که شاید شما با آن‌ها موافق نباشید که طبیعی هم هست، زیرا زیبایی امری سلیقه‌ای و شخصی است.

آلفارومئو جیولیا


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
شاید همه جلوپنجره سپر مانند و تیز آلفارومئو را دوست نداشته باشند، اما این قطعه روی جیولیا به خوبی نشسته و باقی طراحی خودرو نیز بسیار زیباست. این سدان اسپورت تناسباتی عالی داشته و کاپوت دراز و کابین آن به سمت چرخ‌های عقب کشیده شده‌اند، بدنه و جزئیات آن نیز بسیار جذاب هستند؛ و موضوع جالب اینکه تمامی مدل‌های جیولیا دارای همین جذابیت هستند، زیرا آلفارومئو تمایز زیادی بین مدل‌های پایه و پرچم‌دار همچون کوادروفولیو قائل نشده است. شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما فکر می‌کنیم سپر‌های جلو و عقب ساده‌تر، فقدان ورودی‌های هوای جانبی و تریم کروم اضافی باعث بهبود جذابیت مدل‌های پایه جیولیا شده‌اند!

آئودی RS۶ آوانت/RS۷


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
جدیدترین RS‌های ۸ سیلندر آئودی روح عضلانی خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند. دو خودروی RS۶ آوانت و RS۷ به گونه‌ای ظاهر شده‌اند که انعطاف و اغراق در طراحی بدنه خود را نشان می‌دهند. هر دو خودرو از گلگیر‌های پهن‌تر و ارتفاع کمتر سود برده و بنابراین ابهت زیادی در جاده دارند. RS۶ آوانت رقیب جذابی برای مرسدس-ای ام جی E۶۳S بوده و البته RS۷ هم به اندازه ظریف و شاید مخوف‌تر است. در واقع شاهد جایگزینی سقفی طویل با خط سقفی خمیده هستیم که کاراکتر خاص‌تری را ایجاد کرده است.

استون مارتین DBS سوپرلگرا


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
قطعاً استون مارتین جزو خودروسازانی است که می‌داند چگونه خودروی زیبایی را بسازد. DBS سوپرلگرا جدیدترین محصول این برند بوده و البته زبان طراحی نوین این برند را نیز نشان می‌دهد. اگرچه خودروی موردبحث بر پایه DB۱۱ شکل گرفته، اما به جز سقف از بدنه‌ای منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. طراحی کوسه مانند جلوپنجره که خیلی هم بزرگ نیست ظاهری ترسناک ایجاد کرده است. به این موارد باید اورهنگ جلوی کوتاه و گلگیر‌های پهن را هم اضافه کنیم که در کل تناسباتی عالی ایجاد می‌کنند. جزئیات سنتی‌تر DBS که به DB۱۱ مرتبط هستند باعث طراحی جذاب‌تری هم شده‌اند.

ب ام و سری ۸ گرن کوپه


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 

آئودی تنها برند آلمانی‌ای نیست که خودرو‌های زیبایی تولید می‌کند. زیباترین عضو خانواده ب ام و سری ۸ از نظر ما نسخه گرن کوپه است. این خودروی چهار درب از پروفایلی شناور سود برده و کاپوت طویل و شیشه جلوی خمیده آن به زیبایی به ستون C فربه می‌رسند. سری ۸ گرن کوپه دارای عناصر طراحی مشابه سری ۶ گرن کوپه بوده و البته یک پله فراتر رفته است. جلوپنجره این خودرو هم برخلاف دیگر محصولات ب ام و خیلی بزرگ نمی‌رسد.

بوگاتی شیرون


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
بوگاتی ویرون اگرچه به خاطر رکورد سرعت خود در خاطره‌ها مانده، اما ضرورتاً خودروی جذابی نبوده است. حتی افراد زیادی آن را خودرویی با ظاهر عجیب می‌دانند؛ اما جایگزین ویرون یعنی شیرون در عین اینکه خودروی فوق‌العاده سریعی می‌باشد بلکه خیلی زیباتر است. طراحی این خودرو خشن‌تر بوده و ورودی‌های هوای بزرگی در آن دیده می‌شوند. کل بخش عقب خودرو دارای یک طراحی مرموز و جذاب است. در پروفایل جانبی هم خط C مانندی دیده می‌شود که به سمت درب‌ها کشیده شده و بدنه را به دو بخش متمایز جدا کرده است. بوگاتی این کار می‌تواند از دو رنگ برای بدنه استفاده کند. در کل شیرون خودرویی با طراحی بسیار هدفمند و دراماتیک است. مخصوصاً در نسخه Pur Sport زیبایی خودرو دو چندان می‌شود.

فورد GT


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
سوپرکار فورد GT برای مدل سال ۲۰۲۰ خود به‌روز شده و یکی از آپشن‌های جذاب آن بدنه‌ای فیبر کربنی است. این امر باعث می‌شود قیمت خودرو فراتر از ۵۰۰ هزار دلار باشد. البته گزینه دیگری هم وجود دارد و آن‌هم پوشش نمادین Gulf Racing Heritage می‌باشد که آن نیز بر زیبایی GT می‌افزاید.

اینفینیتی Q۶۰


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
ما Q۵۰ را هم دوست داریم، اما این خودرو با از دست دادن دو درب به چهار چرخ زیبای Q۶۰ تبدیل می‌شود. چراغ‌های نازک‌تر، سپر‌های اسپورت‌تر و نمای عقب ظریف‌تر باعث شده‌اند طراحی این خودرو نسبت به برادر سدان بهبود یابد؛ اما این بخش وسط خودروست که جذابیت اصلی Q۶۰ را به وجود می‌آورد. خط سقف خودرو به‌صورت عالی کار شده و در طراحی ستون C نیز بهترین کار اینفینیتی را شاهد هستیم. خط شانه Q۶۰ نیز بالاتر و گیراتر از Q۵۰ بوده و دستگیره درب را روی خود جای داده است.

لکسس LC


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
لکسس LC پیش از راه یافتن به خط تولید به‌صورت کانسپتی با طراحی وحشیانه معرفی شده بود و البته ژاپنی‌ها در ابتدا برنامه‌ای برای تولیدش نداشتند. چهار سال پس از معرفی آن خودرو، LC تقریباً بدون تغییر نسبت به مدل مفهومی وارد میدان شد. تناسبات این خودرو به عنوان یک گرند تورر کلاسیک بسیار جذاب بوده و به این موارد باید جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های گیرا و گلگیر‌های عقب پهن و عضلانی را نیز اضافه کنیم. لکسس به تازگی نسخه کانورتیبل LC را نیز معرفی کرده که به اندازه برادر کوپه برجسته به نظر می‌رسد.

مزدا ۳


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
نسل پیشین مزدا ۳ هم جزو زیباترین خودرو‌های بازار بوده، اما نسل جدید آن بهتر کار شده است. در نظر داشته باشید که مزدا ۳ یک خودروی ارزان‌قیمت است، اما پانل‌های بدنه آن باعث شده‌اند مزدا ۳ جزو زیباترین محصولات کلاس و بازار باشد. خیز‌ها و خطوط بدنه در کمترین حد ممکن کار شده‌اند. دماغه کوسه‌ای مزدا ۳ نیز به خوبی با خط سقف مدل سدان و صندوق‌عقب آن هماهنگی داشته و بازهم باید گفت این سدان دیفرانسیل جلوی کامپکت در کلاسی حضور دارد که عموم افراد به آن دسترسی دارند. ما می‌دانیم که نسخه هاچبک مزدا ۳ با ستون C ضخیم و روح اسپورت خود جلب‌توجه بیشتری خواهد کرد، اما ما مدل سدان را بیشتر دوست داریم.

مرسدس بنز S کلاس کوپه


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
هر نسخه از مرسدس S کلاس کنونی استثنایی به نظر می‌رسد و جزئیات بسیار خاصی دارد. البته مدل موردتوجه ما از نوع دو درب کوپه است. خط سقف جذاب این خودرو با محفظه بار عضلانی ترکیب شده است. مرسدس خط شیشه‌های جانبی را در بخش عقب کمی بالاتر برده و به نقطه جذابی در ستون C رسانده است. گرافیک افقی چراغ‌های عقب نیز باعث ایجاد ظاهر پهن‌تر و کم ارتفاع‌تری برای خودرو شده‌اند. اگر شیشه‌های بدون فریم S کلاس کوپه باب میل شما نیست می‌توانید نسخه کابریولت را انتخاب کنید که شاید ظاهر آن با بسته بودن سقف خیلی جذاب به نظر نرسد، اما زمانی که از نظر‌ها پنهان شود حس سوار شدن بر یک قایق لوکس را خواهید داشت.

پولستار ۱

 
زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس

ولوو و جیلی والدین بسیار غیرمحتمل برندی پرفورمنس با نام پولستار هستند، اما این برند نه‌تن‌ها روی پرفورمنس بلکه روی طراحی زیبا هم تمرکز کرده است. اولین محصول پولستار یعنی ۱ از خطوط ساده‌ای در بدنه برخوردار بوده، اما زبان طراحی کمی مشابه ولوو در یک کوپه‌ی پرچم‌دار به خوبی جواب داده است.

پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲

 
زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس

اکثر نسل‌های پورشه ۹۱۱ طراحی خوبی داشته‌اند. قطعاً چراغ‌های تخم‌مرغ مانند نسل ۹۹۶ و سپر‌های ۹۱۱ دهه ۸۰ میلادی می‌توانستند بهتر باشند، اما این خودروی اسپورت پیشرانه عقب در عین اینکه کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته از طراحی زیبایی نیز سود برده است. نسل جدید این خودرو که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود ساده‌ترین ۹۱۱ تاریخ بوده و از خطوط واضح و زوایای نرم سود می‌برد. این خودرو در واقع مدرن‌ترین نسخه از ۹۱۱ کلاسیک بوده و برخی ویژگی‌های ناب همچون کاپوت مربعی و چراغ‌های عقب کاملاً متصل و پهن را بکار برده است.

پورشه تایکان


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
بی‌شک تایکان زیباترین خودروی الکتریکی تا به امروز بوده و ما را به آینده الکتریکی‌ها امیدوار می‌کند. تایکان همانند پانامرا خودرویی چهار درب است، اما بجای بخش عقب هاچبک مانند دارای صندوق بوده و به نوعی شبیه ۹۱۱ به نظر می‌رسد. این خودرو مستقیماً از کانسپت میشن E الهام گرفته است. خطوط نرم، ارتفاع کم از سطح زمین و پهنای بالا ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده‌اند. اگر همه‌ی خودرو‌های الکتریکی شبیه تایکان باشند ما با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهیم کرد!

فولکس‌واگن آرتئون


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
فولکس‌واگن CC که به خاطره‌ها پیوسته جزو اولین خودرو‌های رده میانی بود که از طراحی به‌اصطلاح چهار درب کوپه استفاده کرده بود. جایگزین معنوی این خودرو یعنی آرتئون از همان فلسفه استفاده کرده است. البته برخلاف CC، آرتئون یک هاچبک است، اما شما این را در نگاه اول متوجه نخواهید شد. بخش عقب پهن خودرو به همراه گلگیر‌های جلوی عضلانی طراحی جذابی ایجاد کرده‌اند.

ولوو V۶۰


زیباترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +عکس
 
از زمانی که ولوو به جیلی فروخته شد شاهد بهبود طراحی محصولات این خودروساز سوئدی بودیم. ولوو V۶۰ نه‌تن‌ها نشان دهنده‌ی تحول بخش طراحی این برند می‌باشد بلکه جزو جذاب‌ترین استیشن‌های بازار نیز هست. V۶۰ شبیه نسخه‌ی کوچک‌تر V۹۰ بوده و این چیز بدی نیست، زیرا برادر بزرگ‌تر خودرویی زیبا و لوکس بوده و ابهت زیادی دارد./مجله پدال

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط