بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

به گزارش صبحانه، در دنیای امروز بسیاری از وقت افراد صرف اجرای عناوین رایانه‌ای می‌شود که علت آن هم پرطرفدار بودن عناوین رایانه‌ای و استفاده از کنسول‌های بازی است. در کنسول‌های بازی، هدایت بازی از طریق کنترلرها انجام می‌گیرد و گیمر با استفاده از این ابزارهای محبوب عنوان مورد نظرش را اجرا می‌کند، در مقابل بسیاری از گیمرها به ویژه گیمرهای کامپیوتر ترجیح می‌دهند از ماوس و کیبرد برای اجرای بازی‌ها به ویژه در سبک اکشن استفاده کنند چرا که استفاده از ماوس علاوه بر اینکه ساده‌تر از کنترلر است، باعث بالا رفتن میزان تمرکز گیمر در هدف‌گیری و بالا رفتن سرعت وی در واکنش نسبت به دشمن خود می‌شود.

اما استفاده از کیبرد و ماوس در بسیاری از موارد آزار دهنده است، برای مثال گیمر در صورتی که قصد اجرای عناوین شبیه ساز ورزشی به ویژه فوتبال را داشته باشد باید به صورت مداوم از چند دکمه که گاهی برخی از آن‌ها در فاصله نسبتا زیادی از محل قرار گیری سایر دکمه‌ها هستند استفاده کند که باعث کاهش عملکرد وی در بازی‌ها می‌شود. در این شرایط بهترین وسیله کنترلرها هستند چرا که ضمن کنترل راحت‌تر بازی، به واسطه وجود سنسور لرزشی، باعث لذت‌بخش‌‌تر شدن تجربه بازی می‌شود. در ادامه قصد داریم تعدادی از برترین کنترلرهای موجود در بازار برای پلتفرم کامپیوتر را معرفی کنیم.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلر Xbox One Controller

در حال حاضر بهترین کنترلر برای پلتفرم کامپیوتر، کنترلر ساخته شده برای کنسول Xbox One است که شرکت مایکروسافت آن را طراحی کرده و از آنجایی که سیستم عامل ویندوز نیز توسط همین شرکت طراحی شده است، کنترلر مذکور بهترین عملکرد را در هنگام استفاده از آن خواهد داشت. این کنترلر برای اتصال به کامپیوتر از کابل میکرو USB و یا دریافت کننده بی سیم مایکروسافت استفاده می‌کند و در دو حالت با سیم و بی سیم در دسترس گیمرها قرار دارد؛ علاوه بر این مدل بلوتوثی این کنترلر در بازار موجود است که می‌توان از آن برای اتصال به بلوتوث کامپیوتر استفاده کرد.

این کنترلر با ۹۹ درصد از بازی‌های ساخته شده برای کامپیوتر هماهنگی دارد و کاربر احتیاجی به تعریف دکمه‌ در بازی‌ها نخواهد داشت. این کنترلر در کنار کیفیت بسیار خوبی که دارد از ارگونومی بسیار خوبی نیز بهره می‌برد که استفاده از آن را برای گیمرها بسیار لذت بخش خواهد کرد.
 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلر Logitech F310

کنترلر ساخته شده توسط لاجیتک یکی از کنترلرهای بسیار ارزان موجود در بازار است و بیشتر برای افرادی مناسب خواهد بود که به ندرت از کنترلر استفاده می‌کنند و بیشترین استفاده آن‌ها از کیبرد است. این کنترلر با وجود قیمت پایین خود دارای تمامی دکمه‌های موجود در کنترلرهای گران قیمت است و شرکت لاجیتک سعی کرده است این کنترلر بهترین عملکرد را در کنار قیمت پایین داشته باشد.

این کنترلر ارگونومی خاصی ندارد و تمام دست گیمر را نیز اشغال نخواهد کرد که در طولانی مدت آزاردهنده خواهد بود.
 
کنترلر Astro C40 TR

این کنترلر بیشترین امکان شخصی سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و گیمر می‌تواند این کنترلر را با توجه به نیاز خود و همچنین سلیقه خود شخصی سازی کند. در صورتی که دکمه‌های این کنترلر فرسوده شود، گیمر می‌تواند آن دکمه را با دکمه‌ای دیگر تعویض کند. شخصی سازی در این کنترلر صرفا به بخش سخت افزاری خلاصه نمی‌شود و گیمر می‌تواند حساسیت تک تک دکمه‌های موجود در این کنترلر را افزایش یا کاهش دهد.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلر Sony DualShock 4

کنترلر ساخته شده برای کنسول PS4 در حال حاضر برترین کنترلر بلوتوثی برای پلتفرم کامپیوتر است که به راحتی با دستگاه‌های دارای بلوتوث اتصال برقرار کرده و عملکرد خوبی خواهد داشت. برای استفاده از این کنترلر در محیط ویندوز گیمر باید یک نرم افزار جداگانه با نام DS4Windows را روی دستگاه خود نصب کند. این کنترلر دارای سنسور ژیروسکوپ است و از ارگونومی بسیار خوبی نیز بهره می‌برد؛ علاوه بر این گیمر امکان استفاده از صفحه لمسی کنترلر سونی را در پلتفرم کامپیوتر خواهد داشت.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلرXbox Elite Series 2

این کنترلر نیز توسط شکت مایکروسافت و برای کنسول Xbox One طراحی شده است که شرکت مایکروسافت در آن قابلیت شارژ بیسیم را اضافه کرده و همراه با داک عرضه شده است؛ کنترلر به محض قرارگیری روی این داک به صورت بیسیم شارژ خواهد شد و احتیاجی به اتصال کابل برای شارژ در این گوشی وجود ندارد.

علاوه بر این کنترلر مذکور به راحتی با دستگاه‌های بلوتوثی ارتباط برقرار می‌کند و از درگاه شارژ میکرو USB نیز پشتیبانی می‌کند.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلر Steam

این کنترلر توسط شرکت Valve ساخته شده اما در فروش با شکست بسیار بدی مواجه شد. این کنترلر در حال حاضر یکی از برترین کنترلرهای موجود در بازار است که به جای داشتن جوی استیک از دو تاچ پد استفاده می‌کند که همان عملکرد جوی استیک را دارد؛ علاوه بر این گیمر می‌تواند از این دو جوی استیم به عنوان ماوی نیز استفاده کند تا در مواردی که استفاده از کنترلر سخت است، بتواند بازی را به صورتی دیگر کنترل کند.

 این کنترلر به واسطه ورودی‌های منحصر به فردی که دارد امکانات شخصی سازی بسیار زیادی را در اختیار گیمر قرار داده است.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلر Razer Wolverine Ultimate

این کنترلر بهترین دسته بازی برای کنترل عناوین اول شخص و مبارزه‌ای است. این کنترلر از چهار دکمه اضافی در زیر بهره می‌برد که برای تیراندازی در عناوین کشن و همچنین مواردی که به واکنش سریع نیاز دارد کارآیی خواهد داشت. علاوه بر  این چهار دکمه مذکور به صورت هوشمند عمل خواهند کرد و این دسته با توجه به اینکه کدام یک از چهار دکمه زیرین درگیر هستند، میزان حساسیت دکمه‌ها را تغییر خواهند داد.

از دیگر موارد موجود در این کنترلر می‌توان به ارائه یک جفت اضافی ضربه گیر به گیمر اشاره کرد، علاوه بر این گیمر امکان تعویض D-Padها را نیز خواهد داشت.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلر SteelSeries Stratus Duo

این کنترلر به طور خاص برای هدست‌های تلفن همراه و VR طراحی شده است اما گزینه بسیار خوبی برای استفاده در پلتفرم کامپیوتر نیز به شمار می‌رود.این گیم پد برای اتصال از یک دانگل 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کند و انرژی مورد نیز آن نیز توسط یک باتری که ۲۰ ساعت توان اجرای بازی را دارد تامین می‌شود.

این کنترلر به راحتی با Windows 10 ارتباط برقرار می‌کند و گیمر برای اتصال آن به کامپیوتر احتیاجی به اعمال تنظیماتی خاص ندارد.

 
بهترین دسته‌های بازی را بشناسید

کنترلرSwitch Pro

این کنترلر یکی از برترین کنترلرهای ساخته شده برای کنسول سوییچ است اما گیمرها امکان اتصال آن به پلتفرم کامپیوتر را نیز دارند. این کنترلر برای اتصال از فناوری با سیم و بی سیم استفاده می‌کند. این کنترلر به طور کامل از بازی‌های فروگاه استیم پشتیبانی می‌کند و فرشگاه نیز به محض اتصال این کنترلر آن را کنترلری مانند کنترلر ایکس باکس وان تصور کرده و تمامی بازی‌های استیم با این کنترلر هماهنگ خواهند شد.

اما گیمر برای اجرای عناوین در محیطی خارج از Steam احتیاج به استفاده از 8BitDo Wireless USB Adapter خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط