ارائه خدمات مَسترکارت به ایرانی‌ها امکان پذیر شد

به گزارش صبحانه، نخستین پروژه‌های وزارت ارتباطات در هفته دولت امروز در بخش پست افتتاح شد. 

محمود واعظی در صحبت‌های خود به توافقاتی که میان شرکت پست و یک کشور خارجی برای ارائه مسترکارت ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: : پس از برجام در حوزه‌های مختلف از جمله پست، مخابرات، زیرساخت و سازمان فناوری فضایی برای همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شده و اکنون بر این اساس اقداماتی در زمینه ارائه مسترکارت‌های بین‌المللی خرید کالا صورت خواهد گرفت. 
 
به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به خدمات هوشمند پست و طراحی آنها، اظهار کرد: بر اساس سرویسی که از امروز ارائه آن آغاز شده مقاصد ماموران پستی رصد شده و مشخص است که در نهایت مرسوله به چه کسی تحویل داده می‌شود.واعظی در عین حال یادآور شد: بر این اساس امکان ارائه این خدمات در ۶۵۰ شهر فراهم خواهد شد. 
 
مدیرعامل شرکت پست درباره جزئیات این خدمات گفت: پس از برجام نیاز به تراکنش مالی احساس می‌شد که از طریق قرارداد شرکت پست با شرکت ویژن کارت ایرانیان از این پس مستر کارت در ایران توزیع می‌شود. 
 
به گزارش فارس، مهری ادامه داد: این مستر کارت‌ها اکنون در 2 واحد پستی ارائه می‌شوند و از ابتدای هفته دولت در 155 واحد پستی توزیع خواهند شد. سقف اعتبار این کارت‌های پیش‌پرداخت روزانه 10 هزار دلار است که در تمامی کشورهای پذیرنده مسترکارت قابل خرید است. 
 
در همین رابط، مدیر عامل ویژن کارت ایرانیان با بیان اینکه اعتبار روزانه این کارتها حداکثر 10 هزار دلار است درباره چگونگی خرید آنها گفت: از طریق دفاتر پستی مشخص می‌توان این کارتهای پیش‌پرداخت را خرید و از طریق صرافی‌های عنوان شده شارژ کرد و شیوه استفاده از آنها مانند کارتهای اعتباری ایران است که در عمل مانع خروج اسکناس از کشور می‌شود. 
 
به گزارش تسنیم، ذوالفقاری با بیان اینکه عضو WTO (سازمان اقتصاد جهانی) نیستیم گفت: همین موضوع منجر به تعیین سقف اعتبار روزانه برای کارتهای اعتباری ایران شده است.مدیر عامل ویژن کارت ایرانیان تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار کارت به صورت تست بین مسئولان کشور توزیع کرده‌ایم.وی افزود: عملیات ارزی این کارتهای پیش‌پرداخت بین‌المللی از طریق صرافی بانک سامان انجام می‌شود و این اولین باری خواهد بود که مردم ایران بدون هرگونه نگرانی و دغدغه خاطری می‌توانند از کارتهای مذکور برای تبادل مالی خود در عرصه بین‌الملل به صورت قانونمند استفاده کنند. 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط