اپل و سامسونگ ، در صدر فروشندگان گوشی های هوشمند

شرکت های نوظهور زیادی در عرصه گوشی های هوشمند هرازگاه به قصد گرفتن گوشه ای از بازار و کسب سود اقدام به تولید محصولی جدید نموده و آن را به بیرون عرضه مینمایند، اما شمار کمی به مقصود خود می رسند! قرار دادن پرازنده های چند هسته ای، استفاده از حافظه رم فراتر از اسمارت فون ها متداول، طراحی با ظاهری خاص و… هیچکدام برای گرفتن نبض بازار از قرار معلوم کار ساز نیست، چون تنها یک نام تحت عنوان برند است که تمامی کاربران را به سمت خود جلب میکند.

اگرچه بازار فروش گوشی های هوشمند بعد از چندین سال رونق، از سال گذشته کمی با تغییر روبه رو بوده است، با این وجود دو شرکت اپل و سامسونگ همچنان در این عرصه پیشرو بوده، بطوریکه آخرین آمار نشان می دهد تنها کمپانی هایی که از فروش تلفن‌های هوشمند سود می برند همین ۲ هستند.

سامسونگ با تولید تعداد محصولات زیاد و متنوع طی هر سال میلادی و مجهز شده به سیستم عامل اندروید و اپل تنها با معرفی دو یا نهایتا سه محصول در سال با سیستم عامل انحصاری خود ، iOS ، نبض بازار را در اختیار گرفته و به احدی اجازه پیشروی نمیدهند.

بررسی‌های اخیر نشان داده کمپانی‌های اپل و سامسونگ تنها شرکت‌های سودآور در زمینه فروش تلفن‌های همراه هوشمند هستند.در بین این دو، اپل در این رتبه بندی پر‌سود‌ترین کمپانی تولیدکننده گوشی هوشمند بوده که در بین محصولاتش آیفون ۳۸ درصد حاشیه‌ی سود را متعلق به خود کرده است.

در ردیف بعدی کمپانی محبوب،سامسونگ، می ایستدکه  با سود ۱۷ درصدی از فروش تلفن‌های همراه جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

البته در این میان همه سود به جیب نزده اند و شرکت‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی و مایکروسافت کاهش فروش ۲۲ درصدی را به خود دیده اند.
در پشت سر این دو شرکت های محبوبی نظیر ال جی و لنوو می ایستند که ال جی با افت ۵ درصدی و لنوو با کاهش ۱۰ درصدی با وجود خرید موتورولا، در حال از دست دادن بازار هستند.
با فاکتور گرفتن از اپل، استراتژی سامسونگ در زمینه گوشی های هوشمند بسیار مناسب بوده و بنظر می رسد که این شرکت همچنان به رشد خود ادامه بدهد.

http://zoomtech.ir/apple-and-samsung-best-selling-smartphone-maker-companies/

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط