هدست‌های واقعیت مجازی ابزاری برای تبلیغات

به گزارش صبحانه، نیک بیکر از مدیران ارشد مایکروسافت و یکی از طراحان هدست واقعیت افزوده هولولنز در جریان سخنرانی خود در کنفرانس Hot Chips در Cupertino کالیفرنیا مدعی شد که هولولنز ابزار پیشگام مورد نظر مایکروسافت برای ترکیب دنیای واقعی و مجازی است.

به گفته وی برای این کار از مجموعه ای از حسگرهای قدرتمند استفاده می شود تا تجربه ای دیجیتال به ارمغان آورده شود. بر اساس پیش بینی این مدیر مایکروسافت هدست های واقعیت مجازی تا سال 2020 بازاری 120 میلیارددلاری را برای شرکت های فعال در این حوزه به ارمغان می آورند.

با افزوده شدن تصاویر و اشیای مجازی به جهان واقعی با استفاده از هدست های یاد شده روش هایی خلاقانه برای نمایش آگهی های بازرگانی نیز به وجود می آید که ظاهرا بیشتر بر روی کاربران تاثیرگذار است و آنها را راحت تر جذب خود می کند.

البته بالا بودن قیمت هدست هایی مانند هولولنز که فعلا با پرداخت 3000 دلار قابل خریداری است شاید استقبال از آگهی های تبلیغاتی به این شیوه را به تاخیر بیندازد، اما انتظار می رود در آینده با ارزان تر شدن این محصولات استفاده های تبلیغاتی از آنها افزایش یابد.

کاربران هولولنز می توانند در درون تبلیغات قدم بزنند و محتوای آنها را لمس کنند و این تجربه دست اول برای آنها بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از دوربین های قدرتمند و رم با ظرفیت بالا بر روی هدست های واقعیت مجازی تبلیغات پخش شده از طریق آنها را برای کاربران بسیار دلپذیر خواهد کرد.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط