چرا بانک‌های گوگل، فیسبوک و آمازون را دوست داریم؟

به گزارش صبحانه،  آیا شما نیز از دیدن عنوان این مقاله هیجان‌زده شدید؟ طبق مطالعات صورت‌گرفته، بسیاری از کاربران قصد دارند با رضایت خاطر مسئولیت حفظ مطمئن پول‌هایشان را به گوگل، فیسبوک یا آمازون واگذار کنند. با کمال تعجب، اپل در میان آن‌ها نیست. طبق نظرسنجی شرکت «فوجیتسو» که البته خود دارای بخش مالی است، 20 درصد از پاسخ‌دهندگان عنوان کردند که در صورت امکان، برای خرید خدمات بانکداری یا خدمات بیمه از فیسبوک، گوگل یا آمازون استفاده می‌کنند.

طبق آنچه در وب‌سایت «TechRadar» آمده، علت چنین پاسخی از پاسخ‌دهندگان این است که انتظار دارند بانک‌های بزرگ ابداعات فناوری را پابه‌پای این شرکت‌های فناوری پیش ببرند. موفق نشدن در انجام این کار به این معنی است که 37 درصد افراد، تأمین‌کنندگان بیمه یا خدمات بانکداری خود را رها خواهند کرد. اما چقدر احتمال می‌رود که یکی از این شرکت‌های بزرگ فناوری به سمت امور مالی بزرگ حرکت کند؟ گوگل با خدمات مالی کوچک اما قابل توجه در این زمینه، خودنمایی کرده است.

بانک گوگل؟
گوگل، سیستم پرداخت اندرویدپی (Android Pay) دارد که رابطی بین کارت اعتباری و کارت نقدی، گوشی همراه و کارت‌خوان‌های NFC در فروشگاه‌ها است. گوگل‌والت نیز یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت گوگل به شمار می‌رود که نسخه قدیمی‌تری بوده و قرار است اندرویدپی جایگزین آن شود. بنا به گفته وب‌سایت اندروید سنترال، تفاوت زیادی بین این دو سیستم پرداخت دیجیتالی وجود دارد.

برنامـه‌هـای دیگــری همچــون ماشـین حسـاب وام مسـکن (mortgage calculator) هم وجود دارند که از طریق جست‌وجو در دسترس قرار می‌گیرند. می‌توانید از طریق گوگل پول هم ارسال کنید. فیسبوک نیز همین کار را انجام می‌دهد.

آمازون در مقایسه با گوگل و فیسبوک گام‌های بیشتری در این زمینه برداشته است و به هزاران فروشنده دعوت‌شده در بازار خود وام عرضه می‌کند. پس می‌توانیم این‌گونه تصور کنیم که این شرکت‌ها تمایل زیادی دارند تا وارد امور مالی بزرگ شوند. اما بنا به دلایل متعددی، تا زمان زیادی مقاله‌ای با این عنوان نخواهیم داشت: «گوگل اولین شعبه بانکداری خود را افتتاح کرد.» اولین و مهم‌ترین دلیل آن، قوانین است. این قوانین در بریتانیا که مرکز فعالیت پولی و مالی جهان است، طولانی و پیچیده هستند؛ تا پیش از سال 2010، با وجود گذشت بیش از صد سال، حتی یک گواهی‌نامه بانکداری در این کشور صادر نشده بود.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط