شرکای جدید ایران در ساخت هتل کدام کشورها هستند؟

به گزارش صبحانه، غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی، مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی و عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برپاییِ همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گردشگری در ایران را دلیل حضور این برندها دانست و به ایسنا گفت: تا کنون حضور ۶۴ مهمان از برترین برندهای هتلسازی و هتلداری کشورهایی چون فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، هلند، کره‌جنوبی، پرتغال، ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آفریقای جنوبی، کرواسی، سنگاپور، تایلند و جمهوری آذربایجان در این همایش قطعی شده است.
 
به گفته او، گروه هتل‌های بین‌المللی اکور، گروه بین‌المللی ساختمانی و هتل‌ساز وینسی، گروه بین‌المللی و ساختمان ساز بوئیک، گروه بین‌المللی ساختمان‌ساز دایلم، گروه بین‌المللی اسکوت، شرکت کولیرز، هلدینگ پورگر، اشتین‌برگر گروپ، گروه رودا، هلدینگ مارشون و دیگر شرکت‌های مهم صنعت هتلداری و هتل‌سازی جهان در این همایش شرکت و سوالات خود درباره سرمایه‌گذاری در ایران را با اعضای کابینه دولت ایران مطرح خواهند کرد.
 
«ابراهیم بای سلامی» با اشاره به آغاز مذاکره با برخی از این برندها از مدت‌ها قبل که بعضی از آنها نیز به مرحله امضای تفاهمنامه رسیده است، اظهار کرد: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران، فرصتی است برای شفاف‌سازی و تصریح محتوا و عملیاتی کردن قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری ملی و بین‌المللی در کشور و رفع ابهامات و پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران خارجی از طریق مقامات دولت ایران.
 
وی اضافه کرد: در این همایش مجمع یا فروم سرمایه‌گذاری برای صنعت گردشگری ایران با محوریت هتلسازی تشکیل می‌شود. این اقدام در راستای رونمایی و اجرای طرح ١٠٠ هتل، ١٠٠ کسب و کار  صورت می‌گیرد، طرحی که با برخی از برندهای برتر جهان و شرکت‌های خارجی مطرح شده و با استقبال نیز مواجه شده است. این طرح محور اصلی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران است.
 
مدیرعامل هگتا ادامه داد: همزمان با همایش سرمایه‌گذاری، سه پنل تخصصی با موضوع "طرح فرصت‌های سرمایه‌گذاری با محوریت ١٠٠ هتل، ١٠٠ کسب و کار" که تا کنون ١٧٤ پروژه به عنوان اولویت بسته سرمایه‌گذاری ایران با کمک ٣١ استانداری، شهرداری‌ها، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مناطق آزاد و بخش خصوصی آماده شده است، "تشریح قوانین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی برای ساخت هتل در ایران" و "مذاکره شرکت‌های بزرگ هتلسازی جهان با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ایرانی به منظور شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در این سطح" برگزار می‌شود.
 
ابراهیم بای سلامی همچنین گفت: در روز دوشنبه ١٢ مهرماه، نشست‌های رودرو و B۲B میان شرکت‌های ایرانی و خارجی به منظور تعریف و ایجاد پروژه‌های مشترک و طرح دیدگاه‌های آنها برای تعامل و همکاری در  هتل "هما"ی تهران برگزار خواهد شد.
 
وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری این همایش و مذاکرات، پایه‌ریز انواع مشارکت و عملیاتی شدن پروژه‌های مشترک و توسعه همکاری بین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی شود.
 
عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با ابراز اطمینان از اینکه ممنوعیت و محدودیتی از لحاظ سیاسی و یا اقتصادی برای فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در ایران وجود ندارد، گفت: هیچ مشکلی برای فعالیت برندهای جهانی و سرمایه‌گذاران خارجی در ایران وجود ندارد، حتی اخیرا قوانین برای گسترش فعالیت توأم با اطمینان و امنیت آنها، بیشتر  تصریح و تسهیل شده است. ما از حضور این سرمایه‌گذاران در کشور استقبال می‌کنیم.
 
وی افزود: اخیرا سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده است، ارزی که سرمایه‌گذار خارجی به بازار ایران وارد می‌کند با نرخ بازار آزاد می‌تواند معامله شود، در حالیکه قبلا چنین امکانی برای سرمایه‌گذار خارجی وجود نداشت و عموما آنها با ١٠ تا ١٥ درصد زیان در سرمایه به محض ورود ارز و معامله در ایران، مواجه می‌شدند، اما اکنون شرایط برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی تسهیل شده و نوسان قیمت ارز وریسک تسعیر ارز برای شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار کاهش یافته است.
 
همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری ایران، روزهای ١١ و ١٢ مهرماه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با مشارکت شرکت‌های بزرگ ساختمانی، هتلسازان و هتلداران  داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.


مطالب مرتبط