صنعت خودروی آلمان به سمت الکتریکی شدن +عکس

به گزارش صبحانه،علیرغم تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی تکنولوژی‌های قوای محرکه‌ی جایگزینی چون الکتریکی و هیبریدی، آلمان‌ها هنوز برای رسیدن به تاج پادشاهی این بخش به زمان نیاز دارند. در حقیقت اکثر خودروهایی که در جاده‌های آلمان تردد می‌کنند بیشتر دیزلی هستند و خودروهای الکتریکی در مقایسه با این خودروها به‌طور باورنکردنی‌ای تعداد کمی دارند. حتی هاچبک الکتریکی مشهور ب‌ام‌و i3 در آلمان چندان محبوب نیست. هرچند تغییری بزرگ در حال رخ دادن است و بدنه‌ی قانون‌گذاری این کشور رأی به توقف تولید خودروهای بنزینی و دیزلی از سال 2030 داده است.

صنعت خودروی آلمان به سمت الکتریکی شدن


شاید سال 2030 زمان زیادی به نظر برسد اما این زمان تنها 14 سال است؛ و برای کشوری که در 100 سال گذشته بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی خودروهای بنزینی بوده، محو شدن خودروهای دیزلی و بنزینی در طول 14 سال کاری سخت به نظر می‌رسد هرچند قطعاً غیرممکن نیست.
 

صنعت خودروی آلمان به سمت الکتریکی شدن


ب‌ام‌و احتمالاً جلودار ژرمن‌ها در بحث خودروهای الکتریکی خواهد بود. مدل i3 این شرکت یکی از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی دنیاست.
 

 
صنعت خودروی آلمان به سمت الکتریکی شدن


ب‌ام‌و i8 نیز به عنوان سمبلی از تلاش‌های الکتریکی این شرکت و سمبل خودروهای الکتریکی اسپورت در جهان شناخته می‌شود. هرچند، آئودی، مرسدس بنز و فولکس‌واگن نیز تلاش‌هایی جدی برای پیشروی هرچه بیشتر در این حوزه انجام می‌دهند. برای مثال آئودی شاسی‌بلند کاملاً الکتریکی e-tron خود را نشان داده که در زیر 5 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و محدوده‌ی حرکتی 483 کیلومتری دارد. مرسدس بنز نیز در نمایشگاه خودروی پاریس شاسی‌بلند الکتریکی EQ خود را به نمایش گذاشت. فولکس‌واگن نیز با کانسپت جدید ID خود که خودرویی الکتریکی با بهای زیر 30 هزار دلار است در این نمایشگاه حضور یافت.
 

صنعت خودروی آلمان به سمت الکتریکی شدن


خب آلمان‌ها در حال حاضر ایده‌ی تغییر را در ذهن می‌پرورانند. اگرچه که 14 سال خیلی دور نیست اما به نظر می‌رسد که این کشور می‌تواند به قانون یاد شده عمل کند. البته باید اذعان کرد این ایده‌ای است که طرفداران پر و پا قرص خودروها را می‌ترساند، افرادی که از فرارسیدن روزی که خودروهای بنزینی فروخته نخواهد شد می‌ترسند…
 

منبع :وب سایت پدال

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط