موتور سیکلتی که تعادل خود را نگه می‌دارد+عکس

به گزارش صبحانه، اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به موتور سیکلت علاقه دارید، سوار شدن برای نخستین موتور جهان که بدون کمک جک یا هر گونه ابزار اضافی می‌تواند تعادل خود را روی سطح خیابان برقرار کند باید برای شما جالب باشد.

شرکت تراست‌سایکل یک موتور سیکلت جدید با نام GyroCycle تولید کرده است که به کمک سیستم‌های هوشمند داخلی به راحتی می‌تواند تعادل خود را برقرار کند و در هر فضایی روی دو چرخ خود بایستد.

 

هم‌اکنون مدل اولیه این موتورسیکلت ساخته شده است و از آن با نام «موتور برقی خود-تعادلی» یاد می‌شود و قرار است از ابتدای سال 2017 به صورت گسترده وارد بازار شود.


موتور سیکلت GyroCycle از طریق یک چرخ داخلی متحرک تعادل خود را حفظ می‌کند و این چرخ هنگام گردش به هر سمت می‌تواند نیروی مغناطیس و جهت چرخش را مشخص کند. بر این اساس موتور سیکلت نه تنها می‌تواند به صورت خودکار تعادل خود را حفظ کند، بلکه چرخ مذکور در قالب یک قفل هوشمند عمل می‌کند تا امکان حرکت و سرقت موتور هم غیرممکن شود.
 

موتور سیکلتی که تعادل خود را نگه می‌دارد+عکس
 

لازم به ذکر است شرکت تراست‌سایکل پیش از این دوچرخه‌ای ارایه کرده بود که برخلاف مدل‌های کنونی می‌توانست تعادل خود را روی دو چرخ حفظ کند.

این طور که گفته می‌شود، از هم‌اکنون تا زمان ورود گسترده GyroCycle به بازار مدت اندکی باقی مانده است و این موتور سیکلت مراحل پایانی تولید را پشت‌سر می‌گذارد.

منبع : فارس

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط