خودروی برقی آینده جگوار +عکس

به گزارش صبحانه، جگوار به دنبال شکار تسلاست. این گروه خودروسازی قصد دارد با مدل مفهومی "آی پیس" خود آینده را فتح کند. این خودرو با قابلیت محرک چهار چرخ در قالب یک SUV تمام الکتریک با خروجی 394 اسب بخار در ابعاد یک پورشه ماکان و فضای داخلی در سطح کاین ساخته خواهد شد.

این مدل مفهومی احتمالا در آینده نه چندان دور تولید خواهد شد و احتمالا مشتریان می‌توانند خودرویی مشابه آن را در اواسط سال 2018 خریداری کنند.
 
خودروی برقی آینده جگوار +عکس
 
خودروی برقی آینده جگوار +عکس

مدیر طراحی جگوار در این خصوص گفت: این مدل مفهومی بسیار به مدل واقعی نزدیک است. در حال حاضر جزئیات کمی در خصوص این خودرو منتشر شده که احتمالا آنها را در مدل واقعی نخواهید دید. البته اکثر مردم به این تفاوت‌ها توجه نمی‌کنند. به گفته وی تولیدی جدید جگوار از نسل "آی- پیس" کاملا متفاوت از محصولات تولیدی پیشین این خودروسازی است و تا کنون نمونه آن در این برند صورت نگرفته است.

خودروی برقی آینده جگوار +عکس

به نظر می‌رسد این خودرو به نوعی نقطه مقابل "اف- پیس" محسوب می‌شود. این خودرو روی پلت‌فرمی با نام "اسکیت‌برد" سوار است و باتری‌های تخت آن بین دو محور قرار می‌گیرند. موتور الکتریکی خودرو نیز در بخش عقب خودرو واقع شده است. تمامی این بخش‌ها در خانه توسعه یافته است و تیم طراحی و سازنده آزادی زیادی برای نصب و اتصالات و طراحی فضا داشته‌اند.

خودروی برقی آینده جگوار +عکس

 

خودروی برقی آینده جگوار +عکس

در این خودرو شاهد کاپوت بلند به کار رفته در تایپ E نیستیم چرا که دیگر از یک موتور 6 سیلندر بزرگ خبری نیست. در واقع در این مدل با یک SUV با موتور اسپورت سایز متوسط روبه‌رو هستیم. از نظر ظاهری این خودرو یک شاسی‌بلند شبیه اینفینیتی QX30 و مرسدس بنز GLA است که همگی کمی شبیه هاچبک‌ها هستند. فرم و زاویه خودرو آن را از شکل و فرم سدان‌ها خارج کرده است. سقف پانورامای خودرو حس خوبی به کاربران در فضای داخل القا می‌کند. فضای پا برای سرنشینان عقب با یک خودرو در کلاس متوسط برابری می‌کند. محفظه بار نیز به شکل شگفت‌انگیزی بزرگ و عمیق است.

خودروی برقی آینده جگوار +عکس

موتورهای عقب و جلوی خودرو با گشتاوری حدود 700 نیوتن‌متر بازدهی برابر 400 اسب بخار دارند و با یک شارژ سریع 90 کیلوواتی مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را طی می‌کنند. این میزان تقریبا برابر مدل 3 تسلا و شورلت بولت است.

خودروی برقی آینده جگوار +عکس

جگوار به شکل رسم از آی- پیس خود در یکی از نمایشگاه‌های سال جاری رونمایی می‌کند و در اواسط سال 2018 شاهد نمونه‌های واقعی آن برای فروش خواهیم بود.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط