برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس

به گزارش صبحانه، روزگار خانه های هوشمند از راه رسیده است، اینترنت نیز راه خود را در همه وسایل باز کرده است از وسایل آشپزخانه گرفته تا تنظیم کننده درجه حرارت، و به زودی این امکان پدید می آید که بتوان همه چیز خانه ها را بوسیله گوشی تلفن هوشمند کنترل کرد.

اما ورود ابزار و وسایل متصل به اینترنت به درون خانه ها اقدام بزرگی است چراکه در همه حال می توانید زیر نظر گرفته شوید و اطلاعات محرمانه و خصوصی خانه تان به بیرون برود. بنابراین باید وسایل و ابزارهایی را استفاده کنید که به آنها اعتماد و اعتقاد دارید.

برخی از گجت های موجود در بازار به شکل بی مصرفی پیچیده هستند اما برخی دیگر به راحتی با زندگی عادی شما گره می خورند و زندگی را برای شما راحت تر و هوشمند تر می کنند.

در اینجا به معرفی ده فن آوری برتر در خانه های هوشمند می پردازیم:

1- حسگر دود Nest: این حسگر دود می تواند با شما گفتگو کند و شما می توانید علائم هشدار دهنده آن را از روی تلفن همراه خود خاموش و روشن کنید. این حسگر توانایی تشخیص دود و مونواکسیدکربن را دارد. قیمت این حسگر 89 پوند است.


برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
2- ست روشنایی Philips Hue: این ست روشنایی می تواند بوسیله اپ آن بر روی گوشی های هوشمند روشن و خاموش شود. همچنین میزان نور و رنگ نور از همین طریق کترل می شود. می توانید این مجموعه روشنایی را با سایر وسایل خود هماهنگ کنید تا مثلا هنگام تماس تلفنی آنها چشمک بزنند. امکان کنترل 50 لامپ در این مجموعه وجود دارد. قیمت این مجموعه روشنایی 149 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
3- ترموستات Nest: این فن آوری می آموزد که شما چه زمانی دوست دارید خانه تان گرم یا سرد باشد و بر همان اساس دمای خانه را تنظیم می کند. اگر از تنظیمات آن راضی نباشید از طریق تلفن همراه می توانید آن را تغییر دهید. قیمت این ترموستات 199 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
4- سامانه امنیتی Canary: این سامانه تمامی ابزارهای هوشمند شما را به یکدیگر متصل می کند تا بتوانید تنها از یک سامانه متجمع همه کاره استفاده کنید. راه اندازی آن بسیار ساده است و به راحتی می تواند کل خانه تان را بوسیه آن کنترل کنید. این سامانه ویدئوی هرگونه فعالیت غیرمعمول در خانه تان را برایتان ارسال می کند و بوسیله حسگرهایی که دارد دما و کیفیت هوای خانه را مدام کنترل می کند. قیمت این سامانه 134 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
5- سوئیچ های Belkin WeMo: کلیدهای هوشمند برق بسیار ساده هستند اما این کلیدهای جدید قادرند به هر چیزی متصل شوند و آن را به اینترنت وصل کنند. اگر لامپی را به این کلیدها بزنید یعنی اینکه می توانید با تلفن همراه خود آن را خاموش و روشن کنید. این کلیدها را اگر به ترموستات یا موقعیت جغرافیایی تلفن همراه خود متصل کنید، موقع ورود و خروج به طور خودکار سامانه های متصل خاموش و یا روشن می شوند. قیمت این سوئیچ ها 29 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
6- هواشناسی خانگی Netatmo: بوسیه این دستگاه به طور پیوسته می توانید وضعیت هوای بیرون از خانه تان را رصد کنید، سرعت باد، میزان بارش و ... در این دستگاه اندازه گیری می شود. قیمت این دستگاه 130 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
7- iKettle: گرچه وجود یک کتری متصل به اینترنت در خانه ضروری نیست، اما وجود آن به این معنی است که قبل از رسیده به آشپزخانه می توانید برای دم کردن چای آب بجوشانید. از طریق یک اپ می توانید آن را کنترل کنید و حتی برای موقع بیدارشدن آن را برنامه ریزی کنید. قیمت این دستگاه 78 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
8- Logi Circle: این دستگاه را جایی بگذارید که تمایل دارید آنجا را نظار کنید، و وقتیکه در خانه نیستید می توانید صدای فرزند، یا حتی حیوانات خانگی خود را بشنوید و ضبط کنید. حتی می توانید از طریق آن به راحتی با آنها صحبت کنید. قیمت این دستگاه 160 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
9- قفل هوشمند Yale Keyless: با این قفل ها می توانید در خانه تان را با استفاده از تلفن همراه باز و بسته کنید و در را به روی مهمانانتان باز کیند. همینطور می توانید کدی را به آن بدهید و کد را در اختیار دوستان یا خانواده تان بگذارید که بتوانند در را قفل و یا باز کنند. قیمت این قفل 132 پوند است.

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
10- iRobot Roomba 620: اگر این جارو را در خانه خود داشته باشید، به صورت خودکار خانه شما را تمیز می کند. به آرامی همه جای اتاق ها راه می رود و هرچیزی که سر راهش باشد را می مکد. این جارو بعد از گشت و گذار مفصل در خانه خودش را به شارژ می زند. قیمت این دستگاه 330 پوند است./میزان

برترین فن آوری های خانه هوشمند +عکس
 
 
 

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط