استون مارتین DB11 با پیشرانه AMG‌ +عکس

به گزارش صبحانه، علی‌رغم شایعات و اخبار مختلف؛ پیرامون استون مارتین DB11 طی هفته‌های اخیر، از همین امروز می‌توان این خودوری فوق‌العاده را در دو نسخه با حجم موتور ۵.۲ لیتری توربو شارژ ۱۲ سیلندر یا ۴ لیتری توئین‌توربو ۸ سیلندر ساخت AMG از مرسدس بنز در اختیار داشت. موتور ۸ سیلندر سری AMG بنز کاملا شناخته شده است اما استفاده استون مارتین از این پیشرانه اتفاق جدید و هیجان‌انگیزی است.


این نسخه‌ی ۸ سیلندر، که روی خودوری مرسدس بنز C63 S نیز استفاده می‌شود، قادر به تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت همراه  با ۶۷۵ نیوتون‌متر، گشتاور است. در مقایسه با موتور ۱۲ سیلندر توربو شارژ، ۹۷ اسب بخار  قدرت و ۲۵ نیوتون متر گشتاور کمتری تولید می‌کند اما همچنان آنقدر قدرتمند است تا با بهترین راندمان، عمل کند. زمان رسیدن سرعت، از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر استون مارتین DB11 با این پیشرانه کمتر از ۴ ثانیه خواهد بود  که تنها یک دهم ثانیه بیشتر از نسخه‌ی ۱۲ سیلندر است. از سویی دیگر،  برخلاف برادر بزرگتر خود که قادر به ثبت حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است این موتور نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.

 

استون مارتین DB11 با پیشرانه AMG‌ +عکس


وقتی بحث هزینه‌ی اقتصادی به میان می‌آید آنگاه این خودرو همراه با موتورهای حجیم و قدرتمند در مبحث میزان سوخت مصرفی چندان قابل رقابت با خودروهای پاک امروزی نیستند. پیشرانه ۸ سیلندر با مصرف سوخت ۸.۲۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و تولید ۲۳۰ گرم بر کیلومتر گاز دی‌اکسید کربن در مقایسه با موتور ۱۲ سیلندری همچنان عملکرد قابل قبولی دارد. فارغ از بحث زیست محیطی، دیگر نکته‌ی مهم اینکه، فروش این دست از خودورها در بازارهایی مثل کشور چین، مورد توجه است که مالیات دریافتی بر مبنای حجم موتور خواهد بود و نه میزان آلایندگی آنها.

 درحالی که تمامی ساختار پیشرانه، معادل خودروهای ساخت AMG است، استون مارتین اعلام کرده است یک سری اصلاحات بر روی قسمت‌هایی از آن مانند نحوه مکش هوا، سیستم اگزوز و خروجی موتور انجام داده است. نرم‌افزار الکتریکی (ECU) نیز مجددا بر اساس عملکرد مورد انتظار این شرکت و صدای خروجی از موتور برنامه‌نویسی شده است.

 

استون مارتین DB11 با پیشرانه AMG‌ +عکس


مکس زیواج، مدیر بخش فنی استون مارتین معتقد است:

یکی دیگر از ویژگی‌های این موتور وزن آن است که با ۱۱۵ کیلوگرم کمتر نسبت به نسخه ۱۲ سیلندری وزن نهایی خودرو را به ۱۷۶۰ کیلوگرم می‌رساند. با توجه به وزن زیاد خودرو و تراکم جرمی در قسمت‌هایی مانند محورها همراه با تغییراتی جزئی بر روی کمک فنرها و سیستم پایداری الکترونیکی (ESP)، عملکردی اسپورت‌تر از قبل در DB11 برداشت می‌شود. به عبارت دیگر هرچند که مدل ۱۲ سیلندری کمی یکپارچه‌تر به نظر می‌رسد اما مدل ۸ سیلندر، چابکی بیشتری دارد.

 

استون مارتین DB11 با پیشرانه AMG‌ +عکس


به سختی می‌توان دو مدل خودرو را بدون دیدن پیشرانه، از نزدیک تشخیص داد. تنها راه تمایز این دو مدل، تشخیص جنس متفاوت آلیاژ به کار رفته در چرخ‌ها و اندازه کاپوت خودرو است. در قسمت داخلی تمام تجهیزات مشابه و یکسان بوده و در رنگ‌ها و آپشن‌های مختلف قابل خرید است.

قیمت DB11 با موتور ۸ سیلندر AMG، از ۱۸۸ هزار دلار آغاز می‌شود که ۱۷ هزار دلار کمتر از نسخه ۱۲ سیلندری آن است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط