رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017

به گزارش صبحانه، این اطلاعات نشان‌دهنده آن است که کشورهایی مانند مصر و تونس، توانایی خود را در بازگشت و بهبود وضعیت پس از یک رشته حملات تروریستی به رخ کشیده‌اند.علاوه‌بر این، گزارش فوق نشان می‌دهد که علاقه افرادی که به تعطیلات می‌روند برای سفر به این مقاصد سنتی در حال افزایش است و مسیر بسیاری از گردشگران نیز به جاده‌هایی که کمتر به آنها سفر شده است، کشیده شده است. وجود مغولستان و نیکاراگوئه در میان 9 مقصد برتر نشانه‌ای از این مورد است. دیلی تلگراف در گزارش خود به تشریح این مقاصد پرداخته است.

فلسطین
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017 
 
در ابتدای سال‌جاری میلادی، هنرمند خیابانی معروف بنکسی، یک هتل بوتیک در کرانه غربی فلسطین افتتاح کرد که به نظر می‌رسد پشت این کار، دلیل عاقلانه‌ای وجود داشته باشد: گردشگری در فلسطین در حال رونق است. براساس گزارش سازمان گردشگری سازمان ملل متحد، مناطق اشغالی شاهد رشد 8/ 57 درصدی در میزان ورود گردشگران بین‌المللی تا اینجای سال بوده‌اند.
 
با توجه به اینکه این کشور با مرزهای اشغال‌شده محدود می‌شود، راه‌اندازی این هتل از سوی بنکسی احتمالا به افزایش آگاهی در مورد گردشگری در فلسطین کمک کرده است و برآورد می‌شود این منطقه بتواند تا انتهای سال جاری میلادی بیش از 630 هزار گردشگر را بپذیرد.

مصر
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
صنعت گردشگری مصر در سال‌های اخیر تجارب تلخی را پشت سر گذاشته است. آشوب و ناآرامی در کنار سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در سال 2015 که از سوی بازرسان، عملیاتی تروریستی خوانده شد، بسیاری از افراد را از سفر به این کشور شمال آفریقا بازداشت. بسیاری از ناراحتی مسوولان مصری مربوط به این است که دولت بریتانیا هنوز هم از اجازه پرواز دادن به خطوط هوایی برای رفتن به شرم‌الشیخ جلوگیری می‌کند.
 
این کار به معنی آن است که بریتانیا تنها کشور اروپایی غیر از روسیه است که گردشگران خود را برای سفر به این کشور محدود کرده است. این رویداد سایر کشورها را از رفتن به این کشور بازنداشت و به همین ترتیب این کشور در سال‌جاری میلادی شاهد رشد 51درصدی در ورود گردشگران بین‌المللی بوده است و به نظر می‌رسد بتواند نزدیک به 8 میلیون گردشگر را تا پایان سال 2017 جذب کند. با وجود این، این رقم هنوز کمتر از 14 میلیون گردشگری است که مصر در سال 2010 به کشور خود جذب کرده بود.

جزایر ماریانای شمالی
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
احتمالا بیشتر افراد نمی‌توانند این مجمع‌الجزایر را روی نقشه نشان بدهند، اما این امر موجب نشده است که جزایر ماریانای شمالی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری که بیشترین رشد را بین کشورهای جهان در سال جاری تجربه کرده است، مطرح نشود. براساس گزارش سازمان گردشگری سازمان ملل متحد، میزان ورود گردشگران به این مجمع‌الجزایر تا این جای سال 3/ 37 درصد رشد داشته است.
 
این مجمع‌الجزایر که در اقیانوس آرام قرار گرفته، از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و در سال 2016 پذیرای 531 هزار گردشگر بوده است. بنابراین این منطقه نسبت به مساحت و ویژگی‌های خود، شرایط نسبتا مساعدی داشته است. با اقبال بیشتر مردم به این 15 جزیره که نخل‌های زیبا و سواحل خوبی دارد، وضعیت گردشگری در این مجمع‌الجزایر بهتر از پیش نیز خواهد شد.

ایسلند
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
شاید دیدن ایسلند در این فهرست چندان هم تعجب‌آور نباشد. در حقیقت، در سال‌های اخیر پیرامون اینکه چگونه این کشور در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب است، گزارش‌های زیادی منتشر شده است. این محبوبیت عمدتا به اثرات سریال‌های تلویزیونی از جمله «بازی تاج و تخت» مربوط می‌شود که به مسافران توقف‌هایی در مسیر پرواز به ایالات متحده را در کشور ایسلند پیشنهاد می‌کند.
 
به نظر می‌رسد روند صعود گردشگری ایسلند ادامه داشته باشد، براساس گزارش سازمان گردشگری سازمان ملل متحد، میزان ورود گردشگران تا این جای سال به این کشور سردسیر افزایش 9/ 34 درصدی داشته است که به معنای آن است که این کشور از حدود5/ 2 میلیون گردشگر تا پایان سال میزبانی می‌کند.

تونس
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
صنعت گردشگری تونس نیز به سرنوشتی مشابه با مصر به‌ویژه پس از کشتار در ساحل سوسه در سال 2015 روبه‌رو شده بود. در این حادثه تروریستی یک مرد مسلح 38 نفر را به قتل رساند که 30 نفر از آنها از اتباع بریتانیا بودند. هتلی که کشتار در آن انجام شده بود، ابتدای سال جاری میلادی بازگشایی شد و به نظر می‌رسد توصیه‌های وزارت خارجه بریتانیا برای سفر به این کشور آسان‌گیرانه‌تر شده باشد که خود حاکی از تغییر در وضعیت این کشور است.
 
گزارش سازمان گردشگری سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که ورود گردشگران به این کشور، تا این جای سال 5/ 32 درصد افزایش یافته است. اگر این روند ادامه پیدا کند، حدود 5/ 7 میلیون گردشگر در سال 2017 از تونس دیدن خواهند کرد که تفاوت چندانی با 8/ 7 میلیون گردشگری که در سال 2010 از آن دیدن کردند، ندارد.

ویتنام
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
این کشور بر اساس گزارش منتشر شده، سریع‌ترین رشد را در مقاصد سفر آسیا در اختیار دارد. ویتنام چندان هم با گردشگری بیگانه نبوده است. ورود گردشگران بین‌المللی در سال جاری میلادی با رشد 2/ 31 درصدی همراه بوده که به معنای آن است که تعداد گردشگران بازدیدکننده از این کشور آسیایی باید تا پایان سال 2017 از مرز 13 میلیون نفر عبور کند.

اروگوئه
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
این کشور پرشتاب‌ترین مقصد توریستی در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود که ممکن است تا حدودی موجب شگفتی باشد. با این وجود، روی کاغذ آسان به نظر می‌رسد که بفهمیم چرا گردشگران در نهایت راه خود را به سوی اروگوئه کج کرده‌اند. میزان ورود گردشگران به این کشور تا اینجای سال، رشدی حدود 2/ 30 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
 
این کشور که از نظر جغرافیایی نیز بین جریان گردشگری مهم کشورهای برزیل و آرژانتین قرار دارد، کشوری زیبا و مترقی است و از نظر فرهنگی نیز مقصد جذابی محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، این کشور میزبان یکی از عجیب‌ترین سایت‌های میراث تاریخی یونسکو نیز هست؛ کارخانه بسته‌بندی محصولات گوشتی «فری بنتوس». تمام این موارد موجب می‌شود که تقریبا 4 میلیون گردشگر در سال جاری به این کشور سفر کنند.

نیکاراگوئه
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
نیکاراگوئه اخیرا به دلایلی در فهرست خبری جهان قرار گرفته است. یک طرح چینی قرار است ساخته شود تا با کانال پاناما رقابت کند و همین موضوع ترس‌هایی را ایجاد کرده است که این اقدام منجر به تخریب زیستگاه‌های مهم حیات وحش شده و برای مردم محلی نیز ثروت کافی ایجاد نکند.
 
این طرح از آن زمان در انتظار به سر می‌برد. با وجود مشکلات عمومی، نیکاراگوئه بیشترین رشد را بین مقاصد آمریکای مرکزی داشته و تا اینجای سال میلادی ورود گردشگران به آن رشد 4/ 28 درصدی داشته است. علاوه‌بر این، سواحل دارای نخل، تاریخ انقلابی این کشور و سرسبزی آن به جذابیت این کشور افزوده است. به‌رغم این افزایش قابل توجه در ورود گردشگران، کمتر از 2میلیون توریست در سال از آن دیدار خواهند کرد.

مغولستان
 
رشد پر‌شتاب 9 مقصد گردشگری در سال 2017
 
شاید یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های این فهرست مغولستان باشد که با توجه به انزوای جغرافیایی و استپ‌های وسیع و صحرای ماسه‌ای خود راه درازی را پیموده است. با این حال، به نظر می‌رسد این کشور آسیای مرکزی در حال حاضر برای گردشگران جالب باشد. بر اساس آمار موجود، ورود گردشگران بین‌المللی به این کشور رشد 3/ 28 درصدی تا اینجای سال داشته است.
 
هرچند این جهش بزرگی برای مغولستان محسوب می‌شود اما نقطه شروع این کشور، یعنی تعداد گردشگران ورودی به آن تا حدودی اندک است: تنها 400 هزار نفر گردشگر در سال 2017 از آن دیدن خواهند کرد. مغولستان محبوبیت خود را مدیون ساکنان کوچ‌نشین خود است که گردشگران نیز می‌توانند در آن اقامت کنند.  علاوه‌بر این، جشن‌هایی مانند «ندام» نیز به محبوبیت آن افزوده‌اند. این جشن شامل کشتی، اسب‌دوانی و تیراندازی است./دنیای اقتصاد

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط