فقط ۱۰ برند پوشاک خارجی مجوز دارند

به گزارش صبحانه، ابراهیم حوالی شهریاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه 17شهریور سال گذشته دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار پوشاک کشور ابلاغ شد، اظهار داشت: براساس این دستورالعمل برندها سه ماه فرصت داشتند تا نسبت به عملکرد خود روند قانونی را انجام و مجوز رسمی فعالیت را کسب کنند در غیر این صورت فعالیت آنها در کشور غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود این فرصت سه ماهه اقدامی برای اخذ مجوز فعالیت توسط برندها انجام نشد، افزود: در آبان ماه سال گذشته برای اجرای بهتر این دستورالعمل کارگروه ویژه ای تشکیل شد تا اقدامات لازم انجام شود اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به تمام اهداف خود در اجرای این دستورالعمل دست پیدا کنیم.

نایب رئیس اتحادیه  تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اضافه کرد: عدم اجرای درست دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی بازار شب عید خود را از دست داده و برندهای متفرقه که اکثر آنها نمایندگی رسمی نبودند در پاساژهای بزرگ کالاهای خود را بفروشند.

شهریاری در ادامه با اعلام اینکه گلایه ما از عدم اجرای دستورالعمل باعث شد تا در اردیبهشت ماه امسال ثبت سفارش پوشاک متوقف شود تصریح کرد: با توقف ثبت سفارش دیگر برندها مجبور شدند برای کسب مجوز و اعلام جزئیات فعالیت خود پشت میز مذاکره نشسته و چارچوبها را رعایت کنند اما هنوز بسیاری از برندها براساس دستورالعمل فعالیت نکرده و فقط 10 برند مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی گفت: DEBENHAMS، PENTI، BILLCEE، DRIMOD، Cotton، Lcwaikiki، Damat، Us polo برخی برندهایی هستند که تاکنون مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط