نوکیا،گوشی با دوربین لنز ۵ گانه تولید می‌کند +عکس

به گزارش صبحانه،احتمالا برخی از شما به خاط می‌آورید که ۶ سال پیش شرکت نوکیا با رونمایی از اولین گوشی جهان با نام نوکیا ۸۰۸ PureView که مجهز به یک دوربین خارق‌العاده ۴۱ مگاپیکسلی بود، صنعت گوشی‌های هوشمند را دگرگون ساخت.

بسیار خوب، به نظر می‌رسد که کمپانی فنلاندی HMD Global اکنون مشغول کار بر روی دستگاه شگفت‌انگیز دیگری جهت عرضه به بازار است؛ هندستی که می‌تواند مجهز به دوربینی با لنز ۵ گانه باشد. اساسا این دوربین مجهز به ۵ عدد لنز است؛ چیزی که بسیار شبیه به دوربین OZO شرکت نوکیا (که دارای ۸ لنز است) خواهد بود و تنها ضخامت آن به منظور جای‌گیری در قاب یک اسمارت‌فون کاهش یافته و باریک‌تر شده است.
 
 
این اطلاعات از جانب منبعی آشنا با کسب و کار تحقیق و توسعه شرکت فاکسکان منتشر شده است. این امری بسیار مهم است زیرا کمپانی HMD برای عرضه اسمارت‌فون‌های جدید نوکیا همکاری نزدیکی با شرکت فاکسکان دارد؛ لذا همکاری میان این ۲ شرکت شدیدا به نفع برند فنلاندی تمام خواهد شد.
 
نوکیا،گوشی با دوربین لنز ۵ گانه تولید می‌کند +عکس

دوربین نوکیا اوزو

به عقیده این فرد که از نقشه‌های فاکسکان اطلاع دارد، اکنون HMD اسمارت‌فونی را با یک دوربین مجهز به لنز ۵ گانه آماده کرده و از این رو این دستگاه می‌تواند مراحل تست را پشت سر گذاشته باشد.

در صورتی که فاکسکان روشی برای تولید انبوه این محصول پیدا کند، نهایتا اسمارت‌فون مذکور تا اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. ظاهرا دوربین با لنز ۵ گانه دارای شکلی دایروی با ۷ حفره در بخش میانی است که یک دایره را شکل می‌دهند. ۵ عدد از این حفره‌ها به لنزهای دوربین اختصاص خواهند یافت؛ در حالی که ۲ عدد از آن‌ها از فلاش LED میزبانی می‌کنند. ظاهر این هندست تا حد زیادی شبیه به دوش حمام است!

هیچ جزئیاتی پیرامون نوع این لنزها و اهداف کاربری آن‌ها وجود ندارد، اما می‌توان تصور کرد که این دوربین بسیار قدرتمند است و نسبت به نمونه‌های موجود در گوشی‌ها تا به امروز، کاملا متفاوت خواهد بود./ای تی رسان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط