مکان های فراواقعی در ایران را بشناسید +عکس

ه گزارش صبحانه،هر گوشه‌ای از طبیعت تابلویی زیبا است که به دست نقاش هنرمند دنیای هستی طراحی شده که با صبر و حوصله آن را با استفاده از میلیون‌ها رنگ، خلق کرده است. برخی از این تابلوها، میان این همه تابلو نقاشی، منحصر‌به‌فردتر و زیباتر هستند، به گونه‌ای که نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت و شما را مجذوب و مسحور زیبای‌های خود می‌کنند. در ادامه گوشه‌ای از هنرمندی‌های هستی خلقت را که با تابلوهایش بهشت را روی زمین تصویر کرده است را به شما نشان می‌دهیم.

روستای درک، زرآباد

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

آنچه همه خوبان دارند، روستای درک همه را یکجا دارد. این روستا یکی از زیباترین مناطق جهان در ایران است که حیرت همه را برانگیخته است. تلاقی حیرت‌انگیز صحرا و دریا در روستای درک زرآباد در استان سیستان و بلوچستان چیزی فراتر از تصور هرکسی است. ترکیب نخل و شن روان و دریا هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. این روستا همچنین یکی از پاک‌ترین، زیباترین و بکرترین سواحل ایران را در خود جای داده است که قدم زدن در آن، هر گردشگری را به وجد می‌آورد، به‌طوری که ساعت‌ها از تماشای آن سیر نخواهند شد. غروب قرمزگونه خورشید در میان نخلستان، سطح دریا، رمل‌ها و جنگل بسیار زیبا و دیدنی، رنگ‌های متفاوتی از غروب را پیش رویتان به نمایش می‌گذارد.

غار یخی چما، کوهرنگ

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

غار یخی چما در نزدیکی روستای شیخ علیخان در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد در شهر کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری جای گرفته است. این غار یکی از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای این استان است که شبیه انباری پُربرف است. در برخی نقاط از نقاط این غار، ارتفاع برف‌ها تا ۵۰ متر نیز می‌رسد. انباشت حجم برف‌های چندین سال در این غار موجب به وجود آمدن قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به‌صورت دائمی شده است که در تمام فصول می‌توانید نظاره‌گر آن‌ها باشید. علاوه بر این، غار یخی چما، بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران است، زیرا از زیر یخ‌های این غار، چشمه‌ای با آب سرد جریان یافته که در نهایت به سد کوهرنگ می‌ریزد.

باداب سورت، ساری

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

باداب‌سورت، چشمه‌ای پلکانی و بی‌نظیر است که هم نوع آن در کره زمین در معدود نقاطی وجود دارد. باداب‌سورت شامل چندین چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم است. این چشمه زیبا در روستای اروست در چهاردانگه ساری در استان مازندران قرار گرفته است و پس از کوه دماوند به‌عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. ثبت جهانی باداب سورت نیز پس از چشمه‌های پاموک‌کاله در کشور ترکیه به‌عنوان دومین چشمه آب شور در دنیا بوده است. این چشمه‌های پلکانی طبیعی علاوه بر زیبایی‌های خاص، ارزش درمانی بسیار بالایی برای بیماری‌های پوستی و دردهای روماتیسمی نیز دارد.

ساحل سرخ، جزیره هرمز

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

در جزیره شگفت انگیز هرمز، ساحلی قرار دارد که با هر ساحل دیگری که تا به حال در عمرتان دیده‌اید، فرق دارد. آب کناره‌های دریا در این ساحل که ساحل سرخ نامیده می‌شود، بر اثر خاک قرمز جزیره، سرخ رنگ شده است. خاک این جزیره به خاطر وجود اکسید آهن به این رنگ درآمده است. جالب است بدانید که مردم محلی این جزیره، خاک رنگی جزیره هرمز را به‌عنوان ادویه در غذاهایشان استفاده می‌کنند. منظره غروب آفتاب در این ساحل بسیار نفس‌گیر و چشم‌نواز است. اگر به این جزیره سفر کردید، این منظره دل‌انگیز را هرگز از دست ندهید.

دره خزینه، لرستان

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

دره خزینه از نقاط دیدنی و هیجان‌انگیز استان لرستان در میانه‌های جاده پل‌دختر به اندیمشک و در همسایگی روستایی به همین نام است که با گذشت چندین سال طولانی در اثر فرسایش به وجود آمده است. رودخانه کرخه از میان این دره زیبا عبور می‌کند و زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است. این دره زیبا شباهت بسیار زیادی به گرند کانیون در کشور آمریکا دارد. در حال حاضر این دره میزبان بلندترین پل معلق خاورمیانه با ارتفاع ۸۵ متر است که گردشگران و مسافران زیادی را مجذوب خود می‌کند.

مرداب هسل، چالوس

 

مکان های فراواقعی در ایران را بشناسید +عکس

مُرداب هسل یا مشعل، مُردابی جادویی است که در فصول مختلف سال، رنگ‌های خاصی به خود می‌گیرد. این مرداب زیبا و دلفریب در جنگل‌های دیدنی چالوس در استان مازندران در روستای طلاجو در منطقه‌ای به نام مشعل خفته قرار گرفته است. مُرداب هسل دوست‌داشتنی و خوش‌رنگ در گذشته‌های نه چندان دور، زیستگاه لاک‌پشت‌ها، وزغ‌ها و زالوهایی بود که امروزه به دلیل ساخت جاده‌ای در نزدیکی مُرداب، دیگر به چشم نمی‌خورند. قدم زدن در عمق جنگل‌های خیال‌انگیز و رویایی اطراف این مُرداب دیدنی، و گوش سپردن به نوای دلنشین حیوانات، فضایی دل‌انگیز را پدید آورده است که برای هر بیننده‌ای جذاب است.

چمن متحرک، تکاب

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

چمن متحرک یا چملی‌گول به زبان محلی یکی از منحصر‌به‌فردترین پدیده‌های ایران و حتی جهان است که در دل طبیعت شهر زیبای شهر تکاب در استان آذربایجان‌غربی جا خوش کرده و هنوز هم رازی سر به مُهر به‌شمار می‌رود. چملی‌گول در تمام فصول سال سرسبزی خود را از دست نمی‌دهد و در زبان محلی به معنای «جزیره‌ای از چمن بر روی برکه» است. چملی‌گول در واقع برکه یا دریاچه‌ای کوچک است که وسط آن جزیره‌ای از چمن قرار دارد و اطراف آن را چمنزارها و نیزارهای بلند احاطه کرده‌اند. جالب اینجا است که این دریاچه با وزش باد و جریان هوا به جهات مختلف تغییر مسیر می‌دهد و حرکت می‌کند.

رودخانه قیر، رامهرمز

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

رودخانه و چشمه‌های جوشان قیر طبیعی ماماتین از جاذبه‌های دیدنی و حیرت‌آور رامهرمز در منطقه ماماتین در استان خوزستان است. از این چشمه و رودخانه که قدمتی بیش از ۴ هزار سال دارند، گاهی طلای سیاه به بیرون می‌جهد. هنگامی‌که این چشمه‌ها فوران می‌کنند در بستر رودخانه قرار می‌گیرند. در امتداد این رودخانه در نقاطی که عمق رودخانه به دو متر می‌رسد و غلظت نفت و قیر کمتر است، ماهی‌های زیادی نیز در این آب سیاه و قیرآلود و نفت‌اندود زندگی می‌کنند.

تنگه چاهکوه، جزیره قشم

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفت‌گانه جزیره قشم است که با جادوی قلم آفرینش در این جزیره زیبا خلق شده است. این دره زیبا که طی سال‌های متمادی پدید آمده است، با جلوه خاص خود موجب حیرت بیشتر بازدیدکنندگان خود می‌شود. تنگه چاهکوه دارای صخره‌ها و تندیس‌هایی عجیب غریب است که به‌صورت طبیعی و بر اثر گذر زمان شکل گرفته‌اند و هرکدام از آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها شما را مسحور خود کنند و شما را به تماشا وا دارند. اگر عاشق تماشای ستارگان در شب هستید، این تنگه بهترین نقطه برای نمایش چهره دیگری از آسمان شب است.

دریاچه مهارلو

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

دریاچه مهارلو، دریاچه‌ای شگفت‌انگیز و قرمز رنگ است که در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرقی شیراز در استان فارس قرار گرفته است. آب این دریاچه به دلیل رشد باکتری‌های «هالوفیت» و نوعی جلبک، قرمز رنگ شده است. این دریاچه با وسعتی حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع، پناهگاهی برای حیات وحش و پرندگان به‌شمار می‌رود. طی چند سال گذشته به دلیل خشکسالی شدید در این ناحیه، سطح آب در این دریاچه به‌طور زیادی پائین آمده است.

کوه های رنگی آلاداغ لار، تبریز

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

کوه‌های رنگی آلاداغ لار یکی از شگفتی‌های آفرینش در ۲۵ کیلومتری شمال‌شرقی تبریز است که از نزدیکی میانه شروع می‌شود و تا مسیر اهر به تبریز ادامه دارد. این کوه‌های جذاب به سبب رنگی بودن‌شان به ویژه رنگ مسی و زرد در شرایط نوری مناسب، جلوه خاصی دارند. وجود روستاهایی در اطراف این کوه‌ها، وجهه زیباتری به این آن‌ها داده است. جالب است بدانید که خانه های این روستاها مثل خاک این کوه‌ها رنگی هستند.

آبفشان، چابهار

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

در چابهار زیبا و دوست‌داشتنی جاذبه‌های دیدنی خاص و منحصر‌به‌فرد زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها به‌عنوان آبفشان‌های صخره‌ای از آن یاد می‌شود. این آبفشان صخره‌ای از آب از طریق کانال‌های زیر صخره‌ای همزمان با برخورد موج به صخره به ارتفاعی بیش از ۱۰ متر پرتاب می‌شود و یکی از جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مناظر را در چابهار به وجود می‌آورد که تصویر آن هیچگاه از ذهن‌تان پاک نمی‌شود.

مرداب سراوان، رشت

 

۲۶ مکان فراواقعی در ایران (قسمت اول)
 

پارک جنگلی سراوان در قسمت جاده رشت به تهران در فاصله ۱۷ کیلومتری رشت قرار گرفته است. در بدو ورود به این پارک رویایی در سمت چپ خود، دریاچه‌ای مسحورکننده می‌بینید که در ابتدا همچون زمینی پوشیده از چمن به نظر می‌رسد، ولی اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه حضور قایق‌هایی می‌شود که شما را به گشت و گذاری متفاوت و تماشایی دعوت می‌کنند. با سوار شدن بر این قایق‌ها می‌توانید کل جنگل رویایی سراوان را بگردید و مسحور سکوت و آرامش آن شوید و از کشف زیبایی‌های خلقت لذت ببرید.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط