پرفروش‌ترین خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی سال ۹۶

به گزارش صبحانه،در ادامه به بررسی ۵ خودرو از خودروهای وارداتی و ۵ خودرو از خودروهای تولید داخل که در ۱۱ ماه گذشته سال ۹۶ بیشترین فروش را از آن خود کرده‌اند، می‌پردازیم. همانطور که در ادامه خواهیم گفت در صدر خودروهای پرفروش دو خودروی پرچمدار شرکت رنو حضور دارند که توانسته‌اند اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کرده و با طرح‌های فروش مختلف نماینده رسمی این شرکت در ایران، مشتریان زیادی موفق به خریداری این خودروها شده‌اند.

رنو تلیسمان

یکی از خودروهای جذاب با ظاهر زیبا که توسط نگین خودرو به ایران آورده شد تا مشتریان ایرانی نیز بتوانند طعم رانندگی ایمن با یک خودروی بروز از یک برند معتبر بین‌المللی را بچشند. این خودرو که در حال حاضر نیز در طرح فرصت بهاری رنو نگین خودرو در حال فروش است توانسته صدر پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی کشور را از آن خود کند.

رنو کولئوس

رتبه دوم صدر پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در سال ۹۶ نیز متعلق به برند رنو و نماینده رسمی این شرکت در ایران است. رنو کولئوس که در بررسی‌های مختلف ما در چرخان نیز یکی از بهترین خودروهای حال و حاضر ایران که بوده به دلیل ظاهر زیبا و امکانات فوق‌العاده، مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفته است. طبق آمار منتشرشده از سوی نهادهای رسمی شماره‌گذاری و فروش، این خودرو دومین خودرویی بوده است که در سرتاسر کشور شماره‌گذاری شده و به فروش رسیده است.

هیوندای سانتافه

شاید حضور هیوندای در رتبه سوم پرفروش‌ها کمی عجیب باشد ولی به نظر می‌رسد این برند نیز توانسته جایگاه خوبی در بین مشتریان ایرانی پیدا کند. البته گفتنی است که هیوندای زمانی رتبه اول خودروهای وارداتی را در اختیار داشت ولی حالا با اختلاف زیاد این رتبه را به رنو واگذار کرده است. همینطور با حضور برندهای مختلف از جمله تویوتا و میتسوبیشی و دیگر برندهای معتبر بین‌المللی در کشور، حضور این برند در رتبه سوم قابل توجه است.

سانگ یانگ تیوولی

چهارمین رتبه از لیست پرفروش‌های خودروهای وارداتی سال ۹۵ متعلق به سانگ یانگ تیوولی است که از سری خودروهای شاسی‌بلند است که لقب شگفتی‌ساز بازار را از آن خود کرد.این خودرو که در زمان عرضه در ایران به دلیل زیبایی ظاهری آن مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفت اما ضعف در موتور استفاده شده در این خودرو باعث شد انتقادات زیادی از سوی کارشناسان خودرو به آن وارد شود اما به هر ترتیبی که بود برند کره‌ای توانست همانند دیگر کشورهای جهان، این خودرو را در ایران نیز عرضه کرده و به مردم معرفی کند تا جاییکه توانسته رتبه چهارم فروش را از آن خود کند.

طبق آمارهای منتشر شده علیرغم پیش بینی‌های انجام شده این خودرو جز ۵ خودروی پرفروش سال ۹۶ قرار گرفته و این در حالیست که بسیاری از خودروهای معروف با برندهای شناخته‌شده نتوانستند در لیست ۱۰تایی فروش خودروهای وارداتی قرار بگیرند.

هیوندای توسان

هیوندای نیز همانند رنو فرانسه توانسته دو رتبه از ۵ رتبه اول پرفروش‌های خودروهای وارداتی سال ۹۶ کشور را از آن خود کند و به همین دلیل جزو برندهای محبوب در بین مشتریان نیز قرار دارد. هیوندای توسان خودرویی است که توانسته این برند را صاحب دو رتبه از رتبه‌های برتر فروش خود کند. این خودرو با فیس‌لیفت جدید خود بیش از قبل توانسته جایگاه خودش را در بین مشتریان تثبیت نماید.

طبق آمار منتشر شده از نهادهای رسمی این خودرو همانند ۴ خودروی دیگر در ۱۱ ماه گذشته بیشترین آمار را در شماره‌گذاری داشته و پنجمین خودروی پرمعامله در سال ۹۶ لقب گرفته است.

پس از خودروهای وارداتی پرفروش نوبت به خودروهای پرفروش داخلی میرسد که البته اسامی ۵ خودروی پرفروش داخلی کمی قابل پیش‌بینی است که در ادامه به بررسی این آمار نیز می‌پردازیم:

پراید! رتبه اول همیشگی در فروش

طبیعی است که این خودرو رتبه اول فروش در سال ۹۶ را داشته باشد. این خودروی پرفروش داخلی که ارزان‌ترین خودروی صفر در حال تولید کشور نیز هست، به دلیل  قیمت پایین و هزینه نگهداری اندک، جایگاه قابل توجهی در بین مشتریان داشته و با اختلاف بسیار بالا نسبت به سایر خودروها، رتبه اول پرفروش‌های خودروهای تولید داخل را از آن خود کرده است.

در خانواده پراید مدل ۱۳۱ این خودرو بالاترین فروش را برای خود ثبت کرده است که البته به دلیل قیمت مناسب‌تر آن نسبت به مدلهای دیگر پراید بوده و مدلهای دیگر پراید، رده‌های بعدی فروش را در خانواده پراید داشته‌اند.

تیبا از نوع بی‌صندوق!

دومین خودرو از لیست پرفروش‌ترین تولیدات خودرویی ساخت داخل نیز از گروه خودروسازی سایپا بوده که جزو ارزان قیمت‌های تولید داخل محسوب می‌شود. تیبا که زمزمه‌هایی مبنی بر جایگزینی آن با پراید هم شنیده می‌شود عنوان دومین خودروی پرفروش تولید داخل را از آن خود کرده و توانسته است در بین خودروهای تولید داخل بیشتری شماره‌گذاری را از آن خود کند.

البته گفتنی است که در بین دو مدل از تیبا، مدل هاچبک این خودرو بیشترین اقبال را از آن خود کرده است که و بیشترین فروش مختص این مدل از تیبا بوده است.

پژو پارس

سومیت رتبه از لیست پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل به یک محصول از محصولات شرکت ایران‌خودرو تعلق دارد که توانسته بیشترین شماره‌گذاری را در ۱۱ ماهه ۹۶ از آن خود کرده و پس از خودروهای ارزان‌قیمت سایپا جزو پرفروش‌های سال نام بگیرد.

البته باید بدانید که بخش قابل توجهی از خریداران این خودرو سازمان‌ها و نهادهای دولتی و شبه‌دولتی هستند که طبق بخشنامه صادر شده موظف به خرید این خودرو هستند.

پژو ۲۰۶

حضور پژو ۲۰۶ در لیست پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل نیز یکی از آمارهای خوب و امیدوارکننده ایست که باعث می‌شود سهم خودروهای نسبتا ایمن در جاده‌های کشور افزایش یابد. این خودرو که مورد علاقه بسیاری از جوانان کشور است از همان ابتدای ورود به چرخه تولید ایران‌خودرو مورد توجه مشتریان قرار گرفته و در حال حاضر نیز توانسته به لیست ۵ خودروی پرفروش راه پیدا کند.

پژو ۴۰۵

آخرین خودرو از خودروهای پرفروش در ۱۱ ماهه ۹۶ نیز جزو خودروی ارزان‌قیمت خانواده‌ای از محصولات ایران‌خودرو که در دو نوع بنزینی و دوگانه به مشتریان عرضه می‌شود. پژو ۴۰۵ که در صنعت خودرو به پیرمرد خودروها نیز مشهور است و سالهای سال قبل در اروپا بازنشسته شده، هنوز در ایران تولید می‌شود و به قدری مشتریان این خودرو زیاد است که توانسته در بین ۵ خودروی پرفروش تولید داخل قرار بگیرد. این خودرو که از دهه ۷۰ وارد خیابان های کشور شده است جزو پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل در سال ۹۶ بوده است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط