مشخصات فنی و زمان رونمایی نوکیا ۹ و نوکیا ۸ پرو

به گزارش صبحانه،نوکیا 8 سیروکو در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد که شامل یک تغییر گسترده نسبت به نسل پیش خود یعنی نوکیا 8 بود. نوکیا 8 سیروکو حالا از یک طراحی تمام صفحه برخوردار است و به سیستم عامل اندروید 8 اوریو مجهز خواهد بود. با این حال، همانند نسل پیش خود از تراشه اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد. حالا اطلاعات تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد کمپانی اچ ام دی گلوبال قصد دارد در سال جاری از دو گوشی پرچمدار مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 به نام‌های نوکیا 8 پرو و نوکیا 9 پرده برداری کند. انتظار می‌رود نوکیا 8 پرو نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر گوشی پریمیوم نوکیا 9 باشد، در حالی که همچنان از تراشه‌ای یکسان با آن قدرت می‌گیرد.
 

مشخصات فنی و زمان رونمایی نوکیا ۹ و نوکیا ۸ پرو
 

گفته می‌شود نوکیا 9 از یک نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت 18:9 قدرت می‌گیرد. این می‌تواند نخستین گوشی نوکیا لقب گیرد که به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برخوردار است. ظرفیت رم و حافظه داخلی آن نیز از مدل 8 پرو بیشتر خواهد بود. بر روی قاب پشتی این گوشی یک دوربین پنج گانه نصب خواهد بود. این می‌تواند از نوکیا 9 یک محصول کاملا پر قدرت برای رقابت با محصولی همچون گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بسازد. انتظار می‌رود بین ماه‌های شهریور/مهر شاهد رونمایی از این گوشی باشیم.

چتدی پیش تصویری از یک گوشی در دنیای واقعی منتشر شد که ادعا می‌شود مربوط به گوشی نوکیا 9 است. این محصول از نمایشگری با دو لبه خمیده و دوربین دوگانه مجهز است. تصویر مربوطه را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 

نوکیا 8 پرو نسخه ارزان‌تر نوکیا 9

همچنین در مورد نوکیا 8 پرو نیز شنیده می‌شود این گوشی یک ماه قبل از نسخه قدرتمندتر خود، در مرداد ماه معرفی خواهد شد. نوکیا 8 پرو به یک نمایشگر کوچکتر 5.5 اینچی تجهیز می‌شود و همانطور که گفته شد در زیر قاب آن شاهد حضور تراشه اسنپدراگون 845 خواهیم بود. از نظر قیمتی نیز به طبع مدل 8 پرو ارزان‌تر از 9 خواهد بود.

سال گذشته نوکیا 8 با قیمتی مشابه وان پلاس 5 و شیائومی می میکس 2 وارد بازار شد. از این رو، انتظار می‌رود نوکیا 8 پرو نیز با همین روال جلو رفته و قیمت آن با گوشی های وان پلاس 6 و شیائومی می میکس 3 برابری کند./گجت نیوز

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط