iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس

به گزارش صبحانه،مسئله کوچکی که کمتر کسی در این بین به آن توجه می‌کند این است که iPhone X از نظر قدرت پردازش بهترین گوشی شرکت اپل نیست! با وجود این که آیفون 10 دارای قوی‌ترین تراشه شرکت اپل است، اما در آزمون‌های فنی، این iPhone 8 است که به لطف داشتن نمایشگر کوچک‌تر و رزولوشن پایین‌تر، فشار کمتری بر روی پردازنده وارد می‌کند و به این ترتیب، نمرات بالاتری در آزمون‌های فنی کسب می‌کند!

اما به واقع iPhone 8 با تمام محاسنی که دارد، آنقدرها هم خوب نیست که کسی آن را به Galaxy S9 ترجیح بدهد؛ مگر این که فرد مورد نظر، یکی از عاشقان سینه چاک اپل و محصولاتش باشد و به احترام روح استیو جابز چنین انتخابی بکند!

پس به همین دلیل، ما در این مقاله به بررسی پرچم‌داران سامسونگ و اپل خواهیم پرداخت. همراه شبکه باشید برای کالبدشکافی Samsung galaxy S9 و iPhone X.

طراحی

 

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس
 

طراحی هر دو گوشی بسیار آینده‌محور و نوآورانه است. حاشیه‌ها در این نمایشگرها به حد اقل رسیده است و هر کدام از این دو شرکت به روش خودش این کار را انجام داده است.  طراحی گلکسی S9 نسبت به S8 اندکی بهتر شده است و ایرادات مدل قبلی را در این گوشی نمی‌بینیم؛ با این وجود، زبان طراحی این گوشی دقیقا همان است که در S8 به کار گرفته شده بود. متریال به کار رفته در این گوشی‌ها بسیار باکیفیت است و به معنای واقعی کلمه احساس کار کردن با بهترین گوشی‌های جهان را به دست کاربر منتقل می‌کنند. با وجود این که زیبایی یک مسئله سلیقه‌ای است، اما به نظر ما در مبحث طراحی (که زیبایی تنها یک بخش آن است) برنده این جدال، پرچمدار سامسونگ است.

برنده: Galaxy S9

نمایشگر

نکته جالب در این قیاس این است که نمایشگرهای 5.8 اینچی هر دو گوشی ساخت شرکت سامسونگ است. پنل‌های OLED سامسونگ بدون شک در حال حاضر بهترین پنل‌هایی هستند که روی گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده‌اند و این دو گوشی هم به عنوان بهترین گوشی‌های جهان، از همین پنل‌ها بهره می‌برند. نمایشگر iPhone X با داشتن رزولوشن 1125 در 2436 و تراکم پیکسلی 438 پیکسل بر هر اینچ ممکن است روی کاغذ به Galaxy S9 که دارای رزولوشن 1440 در 2960 و تراکم پیکسلی بی‌نظیر 570 پیکسل بر هر اینچ است، نرسد؛ اما در عمل، چشم انسان قابلیت تشخیص این تفاوت را ندارد و نمایشگر رتینای iPhone X را هم به همان خوبی نمایشگر Galaxy S9 می‌بینید. از لحاظ کنتراست و رنگ‌بندی هر دو نمایشگر عملکرد مشابهی دارند و نمی‌توان هیچ یک را به صورت مطلق برتر از دیگری دانست. با این وجود، با توجه به اعداد و ارقام، ما Galaxy S9 را برنده این جدال اعلام می‌کنیم، هرچند می‌دانیم این برتری چندان محسوس نیست.

برنده: Galaxy S9

عکاسی

 

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس


شاید بهتر بود در بخش دوربین به مقایسه میان Galaxy S9+ و iPhone X بپردازیم، چون در آن حالت هر دو گوشی از دوربین دوگانه بهره می‌بردند؛ اما قصد ما چنین نیست. دوربین مورد استفاده در Galaxy S9 دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با میزان f متغیر میان 1.5 و 2.4 است و می‌تواند به لطف الگوریتم‌های پردازشی محشری که دارد، در هر شرایط نوری‌ای عکس‌هایی با کیفیت ثبت کند. از طرف دیگر، آیفون از دو سنسور 12مگاپیکسلی با f/1.7 و f/2.4 بهره می‌برد که به غیر از امکان دیفوکوس و بوکه، به کاربر قابلیت زوم اپتیکال را هم می‌دهند. هر دو گوشی از دوربین‌هایی فوق‌العاده بهره می‌برند و انتخاب میانشان چندان ساده نیست؛ اما ما عکس‌های ثبت شده با iPhone X را کمی بیشتر دوست داریم.

برنده: iPhone X

فیلمبرداری

 

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس
 

 اما در بخش فیلمبرداری کفه ترازو کمی به سمت Galaxy S9 و قابلیت فیلمبرداری فوق سریع آن سنگینی می‌کند. اما بیایید صادق باشیم. فیلمبرداری iPhone X هم به قدری خوب است که چندی پیش یک فیلم بر روی پرده‌های هالیوود اکران شده که تک تک سکانس‌های آن با iPhone X فیلمبرداری شده بود! با در نظر گرفتن مشخصات و تجربه کاربری، همانند مبحث عکاسی، انتخاب میان این دو گوشی بسیار سخت است؛ اما ما تنها به دلیل قابلیت فیلمبرداری حرکت آهسته، Galaxy S9 را برنده بخش فیلمبرداری اعلام می‌کنیم.

برنده: Galaxy S9

تراشه

هم تراشه Exynos 9810 و هم تراشه A11 Bionic قدرت پردازشی بالایی دارند؛ اما به لطف الگوریتم‌های مدیریت حافظه متفاوت اکوسیستم iOS، این تراشه مورد استفاده روی iPhone X است که با قدرتی بسیار بیشتر نسبت به Galaxy S9 به پردازش اطلاعات می‌پردازد و نتایج به دست آمده در آزمون‌های فنی هم این مسئله را به خوبی تبیین می‌کنند. با وجود این که مدت زمان زیادی از معرفی آیفون 10 گذشته است، اما سامسونگ با گوشی جدیدش هم نتوانسته است به پای پرچم‌دار آیفون برسد. نیازی به ذکر این مسئله نیست که گوشی گلکسی اس 9 در بین گوشی‌های اندرویدی یکی از بهترین‌ها است و تقریبا هیچ کاری نیست که این گوشی نتواند از پس آن بربیاید؛ اما قیاس میان پرچم‌داران همیشه باید یک برنده داشته باشد و گوشی‌های اندرویدی هنوز هم نتوانسته‌اند به پای آیفون‌ها برسند. با تمام این تفاسیر، پشتیبانی Galaxy S9 از کارت حافظه یک نکته مثبت بزرگ است که گوشی‌های اپل هیچ گاه به آن روی خوش نشان نداده‌اند.

برنده: iPhone X

 

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس


باتری

باتری مورد استفاده روی Galaxy S9 ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و ظرفیت باتری iPhone X برابر با 2716 میلی آمپر ساعت است. هر دوی این گوشی‌ها عملکردی تقریبا مشابه در زمینه باتری دارند و انتخاب میانشان سخت است؛ اما باید به یک نکته اشاره کرد: هرچند تراشه‌های سری Exynos قدرت پردازشی بیشتری نسبت به Snapdragon دارند، اما از لحاظ مصرف بهینه، این تراشه‌های Snapdragon هستند که عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های دارای Exynos دارند. در بازار ایران ما شاهد ورود Galaxy S9 دارای Exynos خواهیم بود؛ پس با این حساب، ممکن است عملکرد اپل در این زمینه کمی بهتر باشد. اما بیایید تا ورود S9 به ایران، عملکرد باتری آن را قضاوت نکنیم.

برنده: احتمالا مساوی!

نرم افزار

 

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس
 

بحث در ارتباط با برتری نرم افزاری این گوشی‌ها بر یکدیگر، به مثابه بحث در ارتباط با قیاس اندروید و iOS است. ما تصمیم نمی‌گیریم که کدام یک بهتر از دیگری است. همه چیز به شما بستگی دارد. تنها مسئله، سلیقه کاربر است؛ زیرا هیچکدام از این دو گوشی در زمینه فعالیت خود هیچ نقصی ندارد و هر دو سیستم عامل و رابط کاربری به بهترین نحو ممکن روی این گوشی‌ها اجرا می‌شود.

برنده: شما تصمیم بگیرید.

امکانات جانبی

نبرد میان Animoji و AR Emoji تنها جایی نیست که این دو گوشی به مقابله با هم پرداخته‌اند. از دستیار صوتی گرفته تا قابلیت‌های ارزش افزوده، گویا تمام امکانات این دو گوشی برای رقابت با هم طراحی شده‌اند! با این وجود، گوشی iPhone X فاقد قابلیت DeX است. اما این فقدان می‌تواند کیفیت بالاتر Siri نسبت به Bixby و کیفیت بالاتر Animoji نسبت به AR Emoji را تحت الشعاع قرار دهد؟

نظر ما این چنین نیست.

برنده: iPhone X

قیمت و ارزش خرید

 

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟ +عکس
 

قیمت 1000 دلاری iPhone X نه تنها در ایران، بلکه در تمام جهان سر و صدای خیلی‌ها را درآورده بود. پرچمدار جدید سامسونگ با وجود امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد، قیمتی به مراتب پایین‌تر از انتظار ما داشت و از آیفون 10 هم حدود 300 دلار ارزان‌تر بود. با این حساب، در مبحث ارزش خرید شاید بتوان با اطمینان خاطر گلکسی اس 9 را گزینه‌ای بهتر از iPhone X معرفی کرد. 

برنده: Galaxy S9

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط