برای خرید لباس بدون پشیمانی این ۹ ترفند را دریابید!

به گزارش صبحانه،بسیار شده است که لباسی را خریداری می‌کنند و پس از آنکه به خانه می‌برند، از خریدی که کردند، پشیمان می‌شوند. شاید از خود بپرسید هنگام خرید لباس باید به چه نکاتی توجه کرد تا از خرید پشیمان نشوید؟! ما در این مطلب به شما نکاتی را یادآوری می‎‌کنیم که می‌تواند ریسک پشیمان‌شدنتان! را پایین بیاورد!

به مواد استفاده‌شده در الیاف پارچه دقت کنید
 
ابتدا باید در نظر بگیرید لباسی که خریداری می‌کنید آیا به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارد؟ به عنوان مثال اگر لباسی را با قیمت بالایی خریداری می‌کنید باید بدانید شست‌وشوی این لباس راحت است یا اینکه رنگ می‌دهد و شستن آن بسیار سخت است و این یک نشانه بر مطمئن‌بودن الیاف استفاده شده در آن است.

چروک‌شدن پارچه را امتحان کنید
 
اگر لباستان را می‌خواهید برای مدت زمانی طولانی به تن داشته باشید و در طول روز مانند ساعت‌های ابتدایی خوش‌فرم باشد، از چروک‌نشدن آن مطمئن شوید، اما چطور؟ برای چند ثانیه پارچه آن را در دست مچاله کنید و ببینید که به راحتی چروک می‌شود یا نه. پس از این از جنس پارچه استفاده‌شده در آن کاملا مطمئن می‌شوید تا از این لحاظ برایتان مشکل‌ساز نشود.

سعی کنید لباس را قبل از خرید پرو کنید
 
یکی از اشتباهاتی که برخی از خریداران مرتکب می‌شوند، آن است که بدون پرو و با اطمینان کامل جنس مورد نظر خود را می‌خرند؛ در صورتی که بهتر است لباس‌هایی خریداری شود که قابل پرو باشد و فروشنده اجازه پوشیدن آن را قبل از خرید به شما داده باشد تا پس از بازگشت به خانه از خریدی که داشتید، پشیمان نشوید.

در رنگ ها و مدل لباس‌هایتان تنوع دهید
 
اگر همیشه رنگ مورد علاقه‌تان را استفاده می‌کنید و لباس‌هایتان با طرح‌های مختلف همگی یک رنگ دارند، در رنگ و مدل مورد نظرتان تغییر به خرج دهید؛ چرا که پس از مدتی لباس‌هایتان برایتان یکنواخت می‌شوند و از آنها زده می‌شوید؛ لباس‌های تکراری نخرید.

به مدل پشت لباس هم در تنتان دقت کنید
 
زمانی که لباستان را به تن کردید، نگاه دقیق به آن داشته باشید و خوب آن را برانداز کنید؛ آینه‌ای کوچک به همراه داشته باشید تا پشت لباس را به خوبی ببینید. همچنین اگر زمان کافی دارید بهتر است دو سایز از آن را در بدن خود پرو کنید تا مطمئن باشید کدام یک بهتر است و از دیدن فرم نامناسب در بدنتان یکه نخورید.

دقت در نور اتاق پرو و آینه‌ای که در آن پرو می‌کنید
 
نور یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ زیرا اگر نور کافی وجود نداشته باشد، به خوبی نمی‌توان به ایرادها و حتی زیبایی لباس پی برد. این موضوع باعث می‌شود شما چیزی که در فروشگاه دیده‌اید با چیزی که به خانه آورده‌اید، کاملا متفاوت باشد.

به آینه‌ها دقت کنید

آینه‌ها در چگونه نشان‎دادن لباس بی‌تأثیر نیستند؛ چرا که ممکن است آینه‌ای شما را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهد و باعث گمراهی شما شود. آینه‌ای که صاف به دیوار چسبیده است، بهتر است. در صورتی که در بسیاری از فروشگاه‌ها آینه را در یک قاب زیبای ضخیم به صورن کج قرار داده‌اند و آن فرم اصلی لباس را در بدن به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

به هنگام پرو لباس تحرک داشته باشید

پوشیدن لباس و ایستادن جلوی آینه کافی نیست؛ باید کمی راه بروید تا متوجه شوید لباس اندازه‌تان است، اندامتان را چگونه نشان می‌دهد؛ اگر در حال خرید دامن یا شلوار هستید، باید در آن بنشینید و بلند شوید تا مطمئن شوید که برایتان تنگ نیست و احساس راحتی می‌کنید.

جزییات لباس را بررسی کنید

از سالم‌بودن لباس مطمئن شوید، دکمه‌ها و منجوق‌دوزی‌های را به خوبی بررسی و درزهای لباس را چک کنید که حداقل به اندازه یک تا دو سانت اضافه پارچه داشته باشد تا در صورت نیاز به گشادکردن لباس از آنها استفاده کنید./روزنامه شهروند

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط