در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟

به گزارش صبحانه،از جمله مهم‌ترین ترندهای سال ۲۰۱۹، عرضه گوشی‌های تاشو و برگشت گوشی‌های کشویی است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که به‌صورت مختصر و مفید به شرکت‌هایی که در این سال قصد دارند گوشی تاشو خود را عرضه کنند، نگاهی بیندازیم.
 
گوشی تاشو هواوی

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
گوشی تاشو هواوی قرار است از اینترنت ۵G پشتیبانی کند و در بخش بیرونی آن احتمالاً نمایشگر ۵ اینچی واجد بریدگی تعبیه شده که در این بریدگی، سیستم تشخیص چهره قرار می‌گیرد. همچنین وقتی که این گوشی تاشو باز می‌شود، کاربران می‌توانند از یک نمایشگر ۸ اینچی تقریباً بی‌حاشیه استفاده کنند. بر اساس خبرهای منتشر شده، احتمالاً در نمایشگاه MWC 2019 شاهد معرفی این گجت خواهیم بود.
 
گلکسی F یا گلکسی فلکس سامسونگ

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
سامسونگ مدتی قبل نمونه‌ی اولیه این گوشی تاشو را نمایش داد. سامسونگ برای گلکسی F (یا هر نام دیگری که خواهد داشت) از نمایشگر Infinity Flex استفاده کرده که اندازه آن در حالت باز شده به ۷.۳ اینچ می‌رسد و رزولوشن آن هم ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ است. در زمانی که این گوشی بسته است، کاربران می‌توانند از نمایشگر ۴.۵۸ اینچی با رزولوشن ۱۹۶۰ در ۴۸۰ استفاده کنند.

سامسونگ هنوز جزئیات زیادی را در رابطه با این گوشی تاشو اعلام نکرده اما به لطف رابط کاربری OneUI، این گوشی به‌صورت همزمان می‌تواند ۳ اپلیکیشن مختلف را نمایش دهد. این شرکت کره‌ای به احتمال زیاد گوشی مذکور را در نمایشگاه MWC 2019 رسماً معرفی خواهد کرد.
 
Royole FlexPai

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
اولین گوشی تاشو در روز ۱ نوامبر معرفی شد. هرچند این گوشی چندان پر زرق‌وبرق نیست، اما همین که این شرکت توانسته غول‌های تکنولوژی را پشت سر بگذارد و اولین گوشی تاشو حقیقی را معرفی کند، موفقیت بزرگی به حساب می‌آید. گوشی FlexPai از نمایشگر ۷.۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. از جمله امکانات سخت‌افزاری هم می‌توانیم به بهره‌گیری از دو دوربین ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم.
 
ال‌جی

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در نمایشگاه MWC 2019 باید انتظار معرفی گوشی تاشو ال‌جی را هم داشته باشیم. در یکی از پتنت‌های این شرکت، شاهد گوشی هوشمندی هستیم که از دو نمایشگر بهره می‌برد.اگر چنین طرحی حقیقت داشته باشد، معلوم نیست چرا وقتی که فناوری ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیر امکان‌پذیر شده، گوگل تصمیم به بهره‌گیری از این طراحی گرفته است. البته شاید هم گوگل از چنین طرحی استفاده نکرده باشد و مانند سامسونگ و هواوی گوشی تاشو مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر را معرفی کند.

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
مدتی قبل، ال‌جی سه برند تجاری را ثبت کرد که این سه عنوان عبارت‌اند از: Flex، Foldi و Duplex. برند آخری احتمالاً به گوشی مجهز به دو نمایشگر اشاره دارد. برند Flex هم پیش از این در گوشی ال‌جی مجهز به نمایشگر خمیده استفاده شده است. بنابراین اگر گوگل یک گوشی تاشو مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر را معرفی کند، احتمالاً عنوان Foldi را بر پیشانی خود خواهد داشت.
 
موتورولا

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
در حال حاضر، شرکت لنوو مالک برند موتورولا است و ظاهراً می‌خواهد مدل RAZR را این بار به‌عنوان یک گوشی تاشو احیاء کند. مدیرعامل لنوو در این رابطه گفته که نمایشگرهای تاشو برای احیای RAZR نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ زیرا به لطف این تکنولوژی، می‌توان گوشی بزرگ ۶.۵ اینچی را به یک گجت بسیار کوچک بدل کرد. در هر صورت باید ببینیم که آیا این گمانه‌زنی‌ها به حقیقت تبدیل می‌شوند یا در حد حدس و گمان باقی می‌مانند.
 
ZTE

در سال ۲۰۱۷، این شرکت گوشی تاشو Axon M را معرفی کرد که البته از دو نمایشگر بهره می‌برد و مورد استقبال قرار نگرفت. با این وجود، این شرکت نمی‌خواهد پا پس بکشد و به گفته رییس بخش بازاریابی این شرکت، به زودی ZTE یک گوشی تاشو حقیقی را معرفی خواهد کرد. البته در رابطه با این گجت هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده است.
 
اوپو

در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟
 
بر اساس مصاحبه یکی از مدیران ارشد اوپو، ظاهراً به‌زودی اولین گوشی تاشو این شرکت معرفی می‌شود. در این زمینه، می‌توانیم به یکی از پتنت‌های این شرکت هم اشاره کنیم که در تصویر فوقانی می‌توانید طرح آن را مشاهده کنید. به غیر از این تصویر، هنوز جزئیات موثق دیگری در رابطه با این گوشی منتشر نشده است. مدیر محصول اوپو گفته که به احتمال زیاد در نمایشگاه MWC 2019، جزئیات بیشتری در رابطه با این گوشی اعلام می‌شود.
 
۲۰۲۰: اپل؟

و در نهایت، به اپل نگاهی می‌اندازیم. این کمپانی تا حالا هیچ چیزی در رابطه با این طراحی نگفته است، اما مطمئناً تعدادی از مهندسان اپل مشغول بررسی طراحی‌های مختلف مربوط به این تکنولوژی هستند. از بین آن‌ها، می‌توانیم به یکی از پتنت‌های ثبت شده از جانب اپل اشاره کنیم که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

 
در سال ۲۰۱۹ کدام شرکت‌ها گوشی تاشو عرضه می‌کنند؟

به احتمال زیاد، تیم کوک و جانی آیو منتظر هستند که ابتدا گوگل، سامسونگ، هواوی و دیگر شرکت‌ها مشکلات مربوط به این تکنولوژی را حل کنند. اما اگر این تکنولوژی ناگهان مورد استقبال زیادی قرار بگیرد، شاید اپل از این قافله عقب بیفتد و به این راحتی‌ها نتواند خود را به دیگر رقبا برساند.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط