بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی +عکس

 آب و هوا تاثیر مستقیم بر زندگی تمامی انسان‌ها در جهان دارد و از همین رو علم هواشناسی یکی از پراهمیت‌ترین علوم در دانشگاه‌های سراسر دنیا است. علاوه بر مشاغل و صنایع‌ مختلف همانند کشاورزی که ارتباط مستقیم با علم هواشناسی دارند تقریبا همه مردم در کشورهای مختلف برای انجام برنامه‌ریزی‌های کاری و تفریحی خود نسبت به وجود نرم‌افزارهایی برای پیش‌بینی آب و هوا احساس نیاز می‌کنند.


امروزه دیگر در جهان تصور آگاهی نداشتن از وضعیت آب و هوا در یک یا چند روز آینده به نظر غیرممکن می‌رسد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر لحظه و پیش از خارج شدن از محل زندگی و کار از طریق  اپلیکیشن‌های هواشناسی در تلفن همراه خود وضعیت آب و هوا را چک کرده تا در هر شرایطی لباس و وسایل لازم برای عبور و مرور در سطح شهر را به همراه داشته باشند.

 
بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
بدون شک کارشناسان و مختصصان هر کشور به دلیل آشنایی با اقلیم‌های مختلف محل زندگی خود بهتر از مختصصان خارجی می‌توانند اپلیکیشن‌های هواشناسی را تولید کنند. از همین رو برنامه‌‍‌نویسان ایرانی با همت و تلاش ستودنی خود اپلیکیشن‌های توانمندی برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا به کاربران ارائه کرده‌اند.

اپلیکیشن‌های ایرانی هواشناسی در قیاس با نرم‌افزارهای خارجی کمبودی نداشته و به خوبی توان رقابت با آن‌ها را دارند. در طول چند سال گذشته نرم‌افزارهای ایرانی پیش‌بینی هواشناسی از لحاظ کیفی و کمی پیشرفت‌های زیادی کرده و همین موضوع سبب گرایش بسیاری از کاربران ایرانی به سمت استفاده از آن‌ها شده است. در ادامه این گزارش تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب و هوای ایرانی را معرفی می‌کنیم:


بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
اپلیکیشن هواشناس، نرم‌افزاری کاملا ایرانی است که با روش‌هایی متنوع سرویس‌های مختلف مرتبط با پیش‌بینی آب و هوا را به کاربران ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن داده‌های اطلاعاتی خود را از ۱۸ منبع معتبر هواشناسی جمع‌آوری می‌کند و با ترکیب این اطلاعات باهم نتیجه مطلوب را به کاربران ارائه می‌دهد. همین روش عملکردی برای پیش‌بینی آب و هوا سبب شده است میزان خطا در این برنامه تا حد چشمگیری پایین بوده و آماری قابل استناد را به کاربران نشان داده شود.

سازندگان اپلیکیشن هواشناس، قابلیت‌های آن را در هر نسخه بروزرسانی شده، ارتقاء داده و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا باگ‌های موجود در نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار را برطرف سازند. هم‌اکنون در آخرین نسخه یعنی نسخه ۴.۹.۱ این برنامه وضعیت آب و هوای تمام استان‌ها و شهرها و حتی روستاهای زیادی از کشورمان قابل مشاهده است. تمام تاریخ ها و زمان‌ها در نرم افزار به صورت شمسی و مطابق با منطقه زمانی کشور ایران تنظیم شده است.

 
بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر

اگر بخواهیم به صورت اختصار به ویژگی‌های این نرم‌افزار اشاره کنیم، امکانات اپلیکیشن هواشناس عبارتند از: نمایش وضعیت جوی تمام جاده‌های کشور و جهان، نمایش آلودگی هوای تمام استان‌ها و شهرهای کشور، نمایش چندین نوع نقشه زنده ماهواره‌ای از آسمان ایران، پشتیبانی از تمام نقاط جهان با ساعت محلی هر مکان، پشتیبانی از تمام استان‌های ایران به همراه تمام شهرهای زیر مجموعه هر استان، دریافت و نمایش اطلاعات آب و هوا بدون نیاز به اینترنت، نمایش گزارش هواشناسی در ۱۰ سال گذشته و همچنین ۶۰ سال آینده و ... .

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
نرم‌افزار موبایلی اِقلیم یک برنامه‌هواشناسی است که اطلاعات بسیار دقیقی را از وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کشورمان نمایش می‌دهد. سازندگان این برنامه آن را به گونه‌ای توسعه داده‌اند که کاربر در هنگام استفاده از اِقلیم میزان بسیار کمی از اینترنت خود را مصرف می‌کند. از جمله ویژگی‌های کلیدی این اپلیکیشن هواشناسی می‌توان به نمایش وضعیت آب و هوا با جزئیات، نمایش رطوبت و فشار، نمایش سرعت و دمای هوا، محیط کاربری زیبا و ساده، نمایش رطوبت هوا و وزش باد و کمترین و بیشترین میزان دما اشاره کرد.

کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با مراجعه به قسمت نظرات در برنامه، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و سازندگان برنامه را برای ارتقاء ویژگی‌های کاربردی آن یاری کرده و به هرچه بی‌نقص‌تر شدن نرم‌افزار اِقلیم کمک کنند.


بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
این اپلیکیشن با تصاویری زیبا و دیدنی وضعیت آب و هوای شهر‌های مختلف کشور را به زبان فارسی به کاربران ایرانی نشان می‌دهد. رابط کاربری فارسی در این برنامه به راحتی با کاربران ارتباط برقرار کرده و به صورت ۲۴ ساعته داده‌های آب و هوایی را ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن هواشناسی عبارتند از: پیش‌بینی ساعتی آب و هوا، پیش بینی تا ۱۰ روز آینده، همیشه فعال و بروز، فارسی و با رابط کاربری بی‌نهایت ساده مناسب همه سنین، پیش‌بینی بارش و درصد بارش و پشتیبانی همیشگی (از سال ۹۲ تا الان).

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
سازندگان این اپلیکیشن کاملا ایرانی، برنامه خود را به این جمله توصیف کرده‌اند:  به ساده‌ترین روش از آب و هوای شهر خود و یا هر شهر دیگری مطلع شوید. قابلیت نشان دادن درجه حرارت، امکان یافتن مکان و امکان جستجوی شهر دلخواه و مطلع شدن از آب و هوای آن منطقه از جمله ویژگی‌های کاربردی این برنامه است. اپلیکیشن آب و هوای شهر من هم‌اکنون به صورت کاملا رایگان از طریق فروشگاه مجازی بازار قابل دانلود و نصب برای روی تلفن همراه است.

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
با اپلیکیشن هواشناسی ایران می‌توانید به خوبی از وضعیت آب‌و‌هوا٬ دما٬ سرعت باد و جهت باد کمینه و بیشینه‌ هوا در هر لحظه از شبانه‌روز در مناطق مختلف کشورمان آگاهی یابید. علاوه بر موارد ذکر شده  به راحتی می‌توان در نرم‌افزار ایرانی هواشناسی ایران از وضعیت آب و هوای سه روز آینده در منطقه مورد نظر کاربران مطلع شد. تمامی اطلاعات این برنامه از ایستگاه‌های هواشناسی داخل کشور دریافت شده و در نتیجه کاملا قابل اعتماد و دقیق هستند. حجم کم و طراحی گرافیکی زیبا را از دیگر موارد قابل توجه این اپلیکیشن است.

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی ایرانی + تصاویر
 
اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا تعدادی از نرم‌افزارهای توانمند پیش‌بینی آب و هوای کاملا ایرانی هستند و علاوه بر آن‌ها برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که تنها با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی و به ویژه فروشگاه مجازی بازار قابل دانلود و نصب هستند.  بدون شک حمایت کاربران کشورمان از نرم‌افزارهای ایرانی می‌تواند نقش به سزایی در رشد و توسعه این برنامه‌ها و ایجاد اشتغال برای مختصصان داخلی داشته باشد.

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط