بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس

به گزارش صبحانه، شاید تا همین چند وقت پیش زندگی خیلی‌ها به سیستم‌های اداری و دفتری‌شان خلاصه می‌شد. اما خیلی‌ها به‌خاطر کرونا در ماه‌های اخیر مجبور شده‌اند که کارهایشان را از خانه انجام دهند. لپ‌تاپ‌ها به‌خاطر جای کمی که می‌گیرند و قابلیت حمل‌ونقل‌شان مورد توجه خیلی‌ها هستند. شاید تا پیش از این بسیاری خارج از دفتر کار زندگی‌شان با موبایل و تبلت می‌گذشت، اما دورکاری نشان داد که نیاز به لپ‌تاپ‌ها هنوز هم در دنیا وجود دارد.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تلفن‌های هوشمند تقریبا همه‌جا در دسترس هستند، تبلت‌ها به ابزاری معمولی تبدیل شده‌اند و حتی مردم به‌طور مرتب درباره ساعت‌های هوشمند صحبت می‌کنند، اما در میان همه این پیشرفت‌ها، لپ‌تاپ‌ها به دلایلی همچنان ماندگار هستند. درواقع، وقتی نوبت کار‌های جدی‌تر و زمانبرتر می‌رسد و چه ویرایش عکس باشد و چه نوشتن ای‌میل‌های طولانی و زیاد یا ایجاد و ترکیب اسناد یا برقراری ارتباط طولانی‌مدت با همکاران و خانواده، آنگاه نیاز به یک لپ‌تاپ مناسب بیش از پیش احساس می‌شود.

کار زمانی دشوار می‌شود که شما اقدام به خرید یک لپ‌تاپ نامناسب کنید و حتی شاید برای خرید یک لپ‌تاپ در شرایط «انتخاب بین خوب و بهتر» قرار بگیرید. اما ویژگی‌هایی که بهترین لپ‌تاپ را از لپ‌تاپ خوب جدا می‌کند، شامل نحوه توازن انرژی، کارایی، قابلیت حمل و راحتی کار با آن است. بهترین لپ‌تاپ باید دارای یک صفحه کلید و پد لمسی عالی باشد؛ چراکه این دو بخش باعث تمایز کلی لپ‌تاپ از گوشی هوشمند و تبلت می‌شود و در کل دلیل شما برای خریدن لپ‌تاپ است. صفحه نمایش لپ‌تاپ باید برای چشمان شما راحتی و روشنایی لازم را فراهم کند.

همچنین وضوح آن باید در حدی باشد که لبه‌های دندانه‌دار و پیکسل‌ها به چشم نیاید. یک لپ‌تاپ باید به اندازه‌ای قوی باشد که بتوانید ویدئو‌های خود را ویرایش کنید و بازی‌های جدید و پیشرفته به‌راحتی در آن اجرا شود. همچنین باید بتوانید به‌راحتی آن را حمل کنید و بدون نیاز به شارژ باتری، در کل روز دوام بیاورد. به همین‌خاطر در این متن، به انتخاب سایت ورج مناسب‌ترین و بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند به شما در امور مختلف کمک کنند، معرفی می‌شوند. بعضی از این لپ‌تاپ‌ها هنوز به ایران نرسیده‌اند، اما دیر یا زود سر و کله‌شان در بازار کشور پیدا می‌شود.

(DELL XPS ۱۳ (۲۰۲۰

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ هستید که هر کاری را انجام دهد، آخرین ورژن XPS ۱۳ توصیه می‌شود. این دستگاه دارای بدنه محکم، پردازشگر‌های نسل ۱۰ اینتل با گرافیک یکپارچه قدرتمند و یک پنل ۱۶:۱۰ تقریبا بدون لبه است. صفحه نمایش آن دارای نسبت ۵/۹۱ درصدی با بدنه است که فقط یک لبه پایینی ۶/۴ میلی‌متری دارد. می‌توانید XPS را با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل یا ۴K پیکربندی کنید، اما حالت وضوح کمتر برای کسانی که کار حرفه‌ای انجام نمی‌دهند، می‌تواند کافی باشد.

این لپ‌تاپ، روشنایی حداکثر ۵۰۰ نیت (برای کار در اتاق روشن یا حتی در فضای باز) و رنگ‌های دقیق و واضحی را برای شما فراهم می‌کند و علاوه بر هزینه کمتر در مصرف برق، باتری آن به طرز قابل توجهی دوام می‌آورد. شما می‌توانید بعضی از ویژگی‌های دیگر را شخصی‌سازی کنید. مدل فعلی دارای یک Core i۵-۱۰۳۵G۱، ۸ گیگابایت رم، یک اس اس دی ۲۵۶ گیگابایتی و نمایشگر غیرلمسی ۱۹۲۰×۱۲۰۰ است.

(MACBOOK AIR ۲ (۲۰۲۰

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

۲۰۲۰ MacBook Air بهترین گزینه برای بیشتر افرادی است که اکوسیستم اپل را ترجیح می‌دهند. این لپ‌تاپ دارای پردازشگر‌های نسل ۱۰ اینتل (هرچند که دارای قدرت کمتری نسبت به XPS ۱۳ است)، صفحه نمایش Retina با وضوح بالا و یک صفحه کلید جدید سوئیچ-قیچی (scissor-switch) است. پیکربندی پایه که شامل یک پردازنده Core i۳، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه است، کمتر از هزار دلار قیمت‌گذاری شده، اما توصیه می‌شود که به‌دنبال مدل ارتقا یافته با پردازشگر Core i۵ باشید.

صفحه کلید‌های مک‌بوک در چند سال گذشته تقریباً به شکل جهانی بدنام شده‌اند. اما ۲ Air صفحه کلید جدید و بهبودیافته‌ای را از جدیدترین MacBook Pro ۱۶ اینچی به ارث برده است. اگرچه هیچ نوار لمسی (Touch Bar) وجود ندارد، اما این یک ویژگی بحث‌برانگیز است و به‌نظر می‌رسد بیشتر کاربران نباید با کلید‌های عملیات (F) و ردیف بالا مشکلی داشته باشند. این لپ‌تاپ همچنین از اسکنر اثر انگشت Touch ID برای ورود آسان به سیستم و تأیید اعتبار بهره می‌برد.

ASUS ROG ZEPHYRUS G۱۴

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بازی‌های قدرتمند و کار‌های چندگانه را اجرا کنند. Zephyrus G۱۴ یک لپ‌تاپ شگفت‌آور و قدرتمند با قیمت پایین (نسبت به سایر نوت‌بوک‌ها با سخت‌افزار قابل مقایسه) برای بازی‌های پیشرفته است. این لپ‌تاپ Ryzen ۹۴۹۰۰HS جدید AMD را با یک GPU Nvidia RTX ۲۰۶۰Max-Q و صفحه نمایش ۱۲۰HZ پیوند داده است و می‌تواند بدون هیچ مشکلی بازی‌های درخواستی را در بالاترین تنظیمات خود اجرا کند. همچنین این لپ‌تاپ قدرتمند بسیار سبک است و وزن آن حدود ۶/۱ کیلوگرم است.

عمر باتری آن نیز برای تجهیزات بازی قابل توجه است و تقریباً ۹ ساعت می‌توان کار‌های روزمره چندگانه را انجام داد. اما لازم نیست شما برای استفاده از Zephyrus G۱۴ یک گیمر باشید. این دستگاه یک نوت بوک عالی برای مشاغل و کار‌های روزمره با طراحی یک سیستم عامل منحصر به فرد است. به علاوه، کیبورد و پد لمسی آن استثنایی و به اندازه کافی بی‌صداست که باعث مزاحمت و ناراحتی در محل کار نمی‌شود. با این حال، اگر نیاز به ویدئوکنفرانس دارید، G۱۴ به‌دلیل نداشتن وب‌کم، انتخاب خوبی نخواهد بود.

(MACBOOK PRO (۱۶-INCH, ۲۰۱۹

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی بهترین لپ‌تاپ اپل برای کاربران حرفه‌ای است. اپل همیشه با شکایت کاربران از مک بوک پرو‌ها روبه‌رو بوده است، اما اگر می‌توانید از پس قیمت آن بربیایید، این بار دیگرچیزی برای شکایت وجود ندارد. از همه مهم‌تر اینکه صفحه کلید این مک بوک خوب است. این کلید‌ها دارای یک میلی‌متر فاصله از هم هستند و اگرچه تجربه تایپ کردن با آن عالی نیست، اما از صفحه کلید پروانه‌ای بدنام مک بوک‌ها استفاده نکرده و نسبتا بی‌صداست.

این مک بوک همچنین بهترین صدایی را که در یک لپ‌تاپ ممکن است بشنوید، برای شما فراهم کرده است. اپل ۳ بلندگو را در هر طرف، ازجمله ۲ ووفر در این مک بوک تعبیه کرده که نتیجه آن، یک صدای متعادل با باس شنیدنی و جداسازی عالی استریو است. برای کسانی که به لپ‌تاپی نیاز دارند که بتواند در زمان ویرایش ویدئو، با چند آهنگ کار کند یا مجموعه‌های بزرگ عکس را ویرایش کند، MacBook Pro ۱۶ اینچی بهترین انتخاب است.

HP ELITE DRAGONFLY

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای کاربران تجاری که جیب‌های پرپولی دارند، مناسب است. اگر در زمینه تجارت، یک حرفه‌ای محسوب می‌شوید و پول آن برای شما یا شرکت‌تان مهم نیست، نمی‌توانید لپ‌تاپی بهتر از HP Elite Dragonfly پیدا کنید. مدل ۲۰۲۰ نخستین Dragonfly است که از فناوری فوق العاده مطمئن SureView Reflect شرکت HP بهره می‌برد. این فناری، صفحه نمایش را به‌گونه‌ای سایه روشن می‌کند که هنگام کار در مکان‌های عمومی، کسی نمی‌تواند صفحه نمایش شما را ببیند.

هنگامی که سایه روشن صفحه نمایش فعال نشده است، بسیار روشن (بیش از ۷۰۰ نیت) و دارای زوایای دید عالی است. تقریباً همه چیز در مورد Dragonfly خوب است، بهترین عمر باتری را در میان لپ‌تاپ‌های بازار به‌خود اختصاص داده است و دارای طراحی براق و خیره‌کننده ۲-in-۱ و یک کیبورد استثنایی است. این دستگاه نخستین لپ‌تاپی است که دارای یک ردیاب داخلی به نام Tile tracker است که درصورت گم شدن یا سرقت می‌توانید آن را پیدا کنید.

HP SPECTER X۳۶۰، ۱۳ (اواخر سال ۲۰۱۹)

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای افرادی که خواهان یک ظاهر زیبا و طراحی ۲-in-۱ هستند مناسب است. Specter x۳۶۰ یک لپ‌تاپ ویندوز ۲-in-۱ سطح بالا با آخرین گزینه‌های پردازشگر اینتل، یک صفحه لمسی چالاک و پورت‌های بیشتر نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های این گروه است. وزن x۳۶۰ حدود ۳/۱ کیلوگرم است و وقتی تا شده است، حدود ۵/۱ سانتی‌متر ضخامت دارد که حمل آن را بسیار آسان می‌کند.

آخرین مدل به لطف وجود خمیدگی‌های کوچک در بالای صفحه و پایین صفحه، دارای حجم کمتری نسبت به ورژن‌های قبلی است، اما هنوز هم یک کیبورد کامل و یک صفحه نمایش بزرگ دارد. علاوه بر این، هم سیستم بیومتریک تشخیص صورت و هم اثر انگشت را برای شما فراهم کرده است؛ بنابراین هرکدام را که ترجیح دهید، می‌توانید برای ورود به سیستم، از آن استفاده کنید.

HP درایور‌های پد لمسی را که در آخرین مدل مجموعه Precision مایکروسافت استفاده شده، به‌روز کرده است و این کار نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر بهتر شده است تا جایی که دیگر مشکلی پیش نمی‌آید. پد لمسی x۳۶۰ اکنون با بهترین گزینه‌های پد لمسی ویندوز از نظر اسکرول کردن، حرکات چندانگشتی و نادیده گرفتن کف دست ارتقا یافته است.

LG GRAM ۱۷

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای کسانی که به یک صفحه بزرگ نیاز دارند، مناسب است. LG Gram ۱۷ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی است که می‌توانید خریداری کنید. این لپ‌تاپ وزنی معادل ۱/۱ کیلوگرم دارد که از برخی لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی هم سبک‌تر است. Gram باوجود اینکه یک دستگاه باریک محسوب می‌شود، دارای پورت‌های شگفت‌آور و قدرتمندی، ازجمله یک Thunderbolt ۳، دو USB ۳.۰Type-A، یک HDMI، یک اسلات microSD، یک جک هدفون و یک قفل Kensington است.

البته اشکالاتی در مورد صفحه نمایش ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ وجود دارد. به‌عنوان مثال، شما ممکن است برای جا دادن آن در کوله‌پشتی یا یک کیف کوچک‌تر مشکل داشته باشید و در پرواز‌ها و قطار‌های شلوغ غیرقابل استفاده باشد. از نظر قیمت هم همینطور است و اگر به یک دستگاه ۱۷ اینچ نیاز ندارید، می‌توانید از یک دستگاه کوچک‌تر استفاده کنید. اما اگر نیاز به نمایشگر بزرگی دارید، نمی‌توانید دستگاهی بهتر از Gram ۱۷ را با این قیمت پیدا کنید.

MICROSOFT SURFACE LAPTOP ۳

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای کسانی که یک دستگاه مطمئن و منطقی می‌خواهند مناسب است. Surface Line مایکروسافت شامل تعدادی از محصولات نوآورانه و عجیب با قیمت‌های متنوع است. این Surface Laptop ۳۵/۱۳ اینچی «قدیمی‌ترین» گزینه در نوع خود و بهترین گزینه برای بیشتر افراد است. این لپ‌تاپ دارای یک صفحه کلید و پد لمسی فوق العاده و همچنین یک شاسی محکم و جذاب است که تقریباً ۳/۱ کیلوگرم وزن دارد.

این دستگاه، عملکرد عالی روزانه را با قدرت کافی فراهم کرده تا لایت‌روم، فتوشاپ و حتی کار‌های فشرده گرافیکی در Premiere Pro را مدیریت کند. بزرگ‌ترین مسئله‌ای که این لپ‌تاپ دارد پورت‌های محدود آن است. فقط یک USB-C و یک درگاه USB-A دارد و از Thunderbolt ۳ هم پشتیبانی نمی‌کند.

(DELL XPS ۱۵ (۲۰۱۹

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای ویرایشگر‌های ویدئو، گیمر‌های تفننی و دیگر کاربران حرفه‌ای ویندوز مناسب است. شما می‌توانید XPS ۱۵ را با پردازنده ۸ هسته‌ای Core i۹، گرافیک‌های Nvidia GTX ۱۶۵۰ و یک صفحه OLED ۴K پیکربندی کنید. این ویژگی‌ها برای خیلی از افراد بیشتر از نیازشان است، اما برای هر کسی که نیاز به ویرایش ویدئو یا انجام کار‌های خلاقانه سنگین با Adobe Premiere داشته باشد، ایده‌آل است.

توصیه می‌کنیم هر کسی که در حال جست‌وجوست، به‌دنبال صفحه نمایش p ۱۰۸۰ و Core i۷ باشد، چراکه باعث صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه و دوام باتری می‌شود. ما در استفاده از i۹ با برخی از مشکلات در مورد گرم شدن دستگاه روبه‌رو شدیم. XPS ۱۵ یک وسیله کامل برای بازی نیست، اما ۱۶۵۰GTX می‌تواند بار مناسبی از بازی را تحمل کند. ما قادر به اجرای بازی‌های Shadow of the Tomb Raider و The Witcher ۳ در تنظیمات متوسط در ۱۰۸۰p بودیم. اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ بزرگ و جذاب ویندوز هستید که دارای قدرت بالایی باشد، این دستگاه برای شما مناسب است.

LENOVO YOGA C۷۴۰

 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دورکاری +عکس
 

این لپ‌تاپ برای کسانی که یک طراحی ۲-in-۱ و مقاوم با قیمت مناسب می‌خواهند ایده‌آل است. برای به‌دست آوردن یک لپ‌تاپ کامل ویندوز نیازی نیست که همه پولتان را از بانک بیرون بکشید. البته هیچ‌چیز خاص و استثنایی در مورد C۷۴۰ وجود ندارد.

با این حال، هیچ نقص قابل توجهی هم در آن نمی‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید عملکرد کافی، شاسی قابل تبدیل محکم، صدای خوب، خنک‌کننده مناسب و باتری کارآمد را در این دستگاه مشاهده کنید. از بین همه گروه‌ها، C۷۴۰ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های باارزش بازار است. این دستگاه یک گزینه مطمئن و کم‌خطر برای دانشجویان، کاربران اداری و شخصی است که نمی‌خواهند همه پس‌انداز خود را هزینه کنند./روزنامه همشهری

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط