چند سبک طراحی لباس

◀️ سبک پاپ آرت در طراحی لباس 
 
پاپ آرت جنبشی هنری بود که در سال های دهه شصت در انگلستان و آمریکا به وجود آمد. هنر پاپ یکی از جنبش های اصلی قرن بیستم بود.دستمایه اصلی هنرمندان این سبک، فرهنگ مردمی، تولیدات انبوه، تبلیغات محیطی یا تلویزیونی، بسته بندی ها و در کل هر آنچه مردم بیشتر می دیدند از چیدمان ۱۰۰ قوطی کنسرو سوپ گرفته تا سریوگرافی پرتره مونالیزا. این سبک را می توان یک سبک روشنفکرانه با نگاهی انتقادی به مصرف گرایی به خصوص در آمریکا دانست 
 
◀️ سبک داستیل در طراحی لباس
 
  در این سبک هنرمند باترکیب خطوط و سطح های رنگی عمودی وافقی که در آثار هنرمندان نقاش نظیرپیت موندریان و بارت ون لک دیده می شودسعی دررسیدن به ساده سازیدر ترکیب بندی نقاشی بوده .این گونه سبک هنری انتزاعی در دهه دوم قرن نوزدهم ظهور کرد .و در همان قرن پایان یافت بعدهابه شکل های گوناگون هنری در آمد.           
 
 
◀️ سبک کات اوت در طراحی لباس            
 
 دراین سبک طراح با ایجاد برشهای متفاوت واستفاده از اشکال مختلف طرح جدیدی در طراحی لباس ایجاد می نماید
 
 
 ◀️ سبک هیپ هاپ در طراحی لباس
 
این سبک در دهه 80 از جوانان آمریکایی آفریقایی تبار شروع شد ودر سبک موسقی هیپ هاپ ،راک ،رپ ومتال متولد شد .            
 
این سبک ، لباس جوانان امروز می باشد ،شلوار جین گشاد با تی شرتهای رنگی بلند وسویی شرتهای کلاه دار گشاد بازنجیرهای آویزان کنار شلواروکتانیهای رنگی بزرگ از مشخصه های متداول این سبک می باشد .
 
 
 ◀️ سبک پرپی در طراحی لباس
 
ظهور این سبک در سال 1930در انگلستان در یک کالج شبانه روزی تیز هوشان بوده ودر دهه پنجم قرن نوزدهم به اوج خودش میرسد و همچنان طرفدارن خود را دارد اغلب طرفداران این سبک ازطبقه مرفه جامعه می باشند.این سبک از قوانین کلاسیک پیروی می کند این لباس ها حالت تمیزو شسته رفت دارد،  در این سبک از الیاف طبیعی نظیر پنبه، پشم، کشمیر وابریشم استفاده می شود.آیتم ساده گی و شیک پوشی در این سبک اولویت دارد.دراین سبک باید از شلوغی و پیچدگی در طرح ونقش پارچه چشم پوشی شود.در این سبک از خبری از تجمل و زرق برق نیست.            
 
 
◀️ سبک رسی در طراحی لباس           
 
سبک مهیج وتحریک کننده  رسی بیشتر برای مهمانیهای شبانه وخودمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این  سبک کوتاهی وتنگ بودن  وچاکهای بلند اهمیت دارد این لباسها تحریک کننده وسکسی  هستند .استفاده از آرایشهای تند در این سبک متداول است . یقه ها باز ودکولته است ،پاشنه کفشها بلند وجلو باز است ونوع برش تاکید روی سینه وباسن وزیبایی زنانه دارد
 
 
◀️ سبک دکو آرت در طراحی لباس                          
 
هنر آرت دکو یا دکو آرت سبک تجملی و بین الملی تزئینی است که در حدود سالهای ۱۹۱۸ تا۱۹۳۹ به طور فراگیر در زمینه های مد، معماری، تزئینات داخلی، سرامیک و طراحی صنعتی رواج یافت. این نام براساس عنوان نمایشگاه جهانی ۱۹۲۵ در پاریس (نمایشگاه بین الملی هنرهای تزئینی و صنعتی) انتخاب شد. در این سبک از رنگ های درخشان و مواج به همراه گسترده مشخصی از نقشمایه ها - مثلا نقوش گل و گیاه، تصویری، هندسی - استفاده می شود.همچنین ایجاد جلوه های بصری در لباس وتزیینات داخلی می باشد ورساندن آن به تولید انبوه است. 
 
خانه مد راد

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط