چگونه یک تاکسی آنلاین سفارش دهیم

به گزارش صبحانه، تاکسی گرفتن کاری است که شاید در طول روز بارها آن را انجام دهیم. اکثر اوقات این کار دردسری به همراه ندارد، اما گاهی هم پیش می آید که یا تاکسی برای سوار شدن نیست یا راننده مناسبی پیدا نمی شود و در کل از سرویسی که میگیریم راضی نیستیم. شاید همین موضوع باعث شد تا اپلیکیشن های تاکسی یاب کم کم جای خود را بین مردم باز کنند و بتوان به راحتی با استفاده از برنامه هایی مانند اسنپ با یک کلیک درخواست تاکسی کرد. به همین علت در این گزارش سعی کرده ایم که به طور مختصر مزایای استفاده از این سرویس آنلاین را شرح دهیم.

تاکسی یاب ها، نرم افزارهایی کاربردی هستند که با استفاده از آنها می توانید با گوشی همراه خود درخواست تاکسی بفرستید و در کمترین زمان ممکن نزدیک ترین تاکسی محل را درب منزل تان ببینید. در این برنامه ها شما می توانید امنیت را تجربه کنید. علاوه بر این تاکسی های ارسال شده دارای کیفیتی قابل قبول هستند، راننده این تاکسی ها از سرویس های گرمایشی و سرمایشی برای آسودگی هرچه بیشتر مسافران استفاده می کنند. استفاده از این اپلیکیشن ها نیز کاملا رایگان است و در هر کجا و هر زمان می توانید بدون محدودیت از خدمات آن بهره مند شوید.

این نوع سرویس آنلاین، با هدف ارائه تسهیلات بیشتر به مسافران تاکسی طراحی شده است. شرکت های این چنینی با داشتن مرکز اعزام خودرو و نیز استفاده از اپلیکشین تلفن های همراه، قصد دارند تا تلفیقی از شیوه تاکسی رانی جدید و سنتی باشند.

چطور یک اپلیکیشن تاکسی یاب داشته باشیم

برای استفاده از اپلیکیشن تاکسی یاب ابتدا باید آن را روی سیستم یا تلفن همراه خود نصب کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس هر بار که نیاز به تاکسی دارید، آدرس جایی که در آن هستید و مقصد را وارد می کنید، تا سیستم به دنبال نزدیک ترین راننده به شما بگردد. بعد از این مرحله اطلاعات راننده ای که شما را انتخاب کرده در اختیارتان قرار می گیرد، که شامل مدل ماشین و شماره پلاک می شود. پس از رسیدن راننده تاکسی اپلیکیشن شما را مطلع می کند و میتوانید مسیر خود را شروع کنید.

اگر به هر دلیلی نیاز به تماس با راننده داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهند کمتر درگیر تماس های تلفنی بشوند، این اپلیکیشن یکی از بهترین راه های جایگزین است.


در هر ساعتی از شبانه روز و در هر نقطه ای از تهران، با باز کردن این اپلیکیشن موبایل می توانید خودرویی نزدیک به خودتان پیدا کنید. چراکه رانندگان این سرویس ساعت کاری مشخصی ندارند و تا هر زمان که بخواهند قادر به جابجایی مسافر هستند. بنابراین حتی اگر بعد از نیمه شب هم برای یافتن تاکسی در سرویس های این چنینی تلاش کنید، تقریبا می توانید مطمئن باشید که در سطح شهر حداقل دو سه عدد تاکسی وجود دارد که یکی از آن ها به دنبال شما بیاید و به مقصد برساندتان.

بعد از روزو خودرو نزدیک به خودتان می توانید مدل، پلاک و نام راننده را در اپلیکیشن مشاهده کنید تا هنگام رسیدن وقت تان برای تشخیص و پیدا کردن آن تلف نشود.از لحظه رزرو، اپ اسنپ زمان تقریبی رسیدن آن به موقعیت شما را تخمین می زند. راننده هم به محض دریافت درخواست شما، از طریق GPS موقعیت دقیق تان روی نقشه را پیدا می کند که نیازی به اعلام آدرس به او نداشته باشید. هر چند که امکان تماس تلفنی با راننده را در صورت نیاز به هماهنگی بیشتر هم دارید.

برخورد و رفتار مناسب رانندگان

رانندگان سرویس های تاکسی یاب آنلاین، قوانین مشخصی برای استخدام در این سرویس دارند و رانندگان این خودروها تحت آموزش های نکات فنی و ترافیکی قرار گرفته اند. به این علت که عملکرد آن ها پس از هر سفر، توسط مسافر ارزیابی می شود. پس از هر سفر می توانید بسته به برخورد راننده، نحوه رانندگی و نظافت خودرو و مسائل دیگر به او امتیازی بدهید. این امتیازات گاهی موجب تشویق(عموما نقدی) و گاهی موجب تنبیه و جریمه رانندگان می شود. البته خوش برخورد بودن رانندگان این سرویس های آنلاین دلیل دیگری هم دارد. به نظر می رسد که بیشتر رانندگان از درآمد این سیستم راضی هستند.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای رسیدن به مقصدتان عجله داشته اید و ناچارا با پرداخت مبلغی چندین برابر کرایه عادی، یک تاکسی دربست گرفته اید. مزیت این تاکسی ها این است که بر خلاف تاکسی های خیابان، خودروهای شخصی و آژانس ها که نظارت درستی بر کرایه دریافتی آن ها نیست، سرویس های تاکسی یاب آنلاین سیستم دقیق و عادلانه ای برای دریافت کرایه از مسافرین خود دارند. در نتیجه از پرداخت هزینه اضافی به راننده معاف خواهید بود.

نرخ کرایه در این سرویس ها بسته به فاصله میان مبدأ و مقصد ثابت است و بر خلاف تاکسی های خیابان به خاطر ساعت روز، روشن و خاموش بودن کولر، شایعات رادیو و تلویزیون تغییر نمی کند. ضمن این که به گفته اغلب استفاده کنندگان از تاکسی یاب های آنلاین، کرایه پرداختی به آن ها بسیار مقرون به صرفه تر از گرفتن آژانس یا تاکسی دربست بوده است. سرویس های تاکسی یاب آنلاین بعضی اوقات یک کد تخفیف به مشتریان خود ارائه می کنند تا با وارد کردن آن به اپلیکیشن، بتوانند با هزینه کمتری به مقصد خود برسند. همچنین هزینه سفر می تواند به صورت آنلاین و پرداخت اینترنتی انجام شود. بنابراین در سفر با سرویس های تاکسی یاب آنلاین خبری از چانه زدن و مشاجره بر سر کرایه نخواهد بود. گاهی اوقات هم امکان سفر رایگان برای مسافران فراهم است.

منبع: شهرفردا

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط