تکنولوژیک‌ ترین خودروهای سال 2017 +عکس

به گزارش صبحانه، درست به همین دلیل هم مجله آنلاین بیزینس اینسایدر به تازگی بهترین خودروهای هوشمند سال 2017 که بیشترین بهره را از تکنولوژی‌های جدید برده‌اند، بررسی و معرفی کرده است.

مرسدس کلاس E 2017: یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای علاقه‌مندان به تکنولوژی که قیمت پایه آن 52 هزار و 150 دلار است. موتور گازسوز این خودرو قدرت 241 اسب بخار دارد. سرعت این خودرو تنها در 2/ 6 ثانیه به 60مایل در ساعت می‌رسد و 9 دنده اتوماتیک دارد.این خودرو قابلیتی به نام Drive Pilot دارد که می‌تواند به صورت خودران تا 130مایل در ساعت براند. این خودرو همچنین با استفاده از قابلیت Steering Pilot امکان هدایت و راندن در سرعت بالای 81 مایل در ساعت را حتی زمانی که خطوط جاده کاملا مشخص نیست، می‌دهد. درست مانند قابلیت Summon در خودروهای تسلا. مالکان این مرسدس جدید می‌توانند از اپلیکیشن ویژه‌ای روی موبایل هوشمندشان استفاده کنند که امکان پارک خودکار خودرو و بیرون آمدن خودکار از جای پارک را به کاربرانش می‌دهد. این خودرو همچنین از سیستم راداری بهره می‌برد که به صورت مداوم نقاط کور را دنبال کرده و نشانه‌های هشدار را روی نمایشگری در آینه خودرو نمایش می‌دهد. این خودرو 64حالت روشنایی داخلی دارد و کنسول جلوی آن مجهز به یک داکت شارژ بی‌سیم و همچنین یک نمایشگر لمسی برای سرگرمی و نمایش اطلاعات است که با فرمان صوتی کار می‌کند.

 

تسلا مدل S: این خودرو از نظر سخت‌افزاری کاملا خودران است. به این ترتیب مدل S که در سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود، از قابلیت‌های اتوپایلوت جدیدی بهره می‌برد و می‌تواند به صورت کاملا خودران به جاده‌ها برود. قابلیت اتوپایلوت پیشرفته این امکان را به خودرو می‌دهد تا سرعتش را با شرایط ترافیکی هماهنگ کند، به صورت خودکار لاین و مسیر حرکتش را بدون نیاز به عملکرد راننده تغییر دهد و به صورت خودکار پارک شود.  این خودرو همچنین می‌تواند در اطراف اشیا در محیط پیچیده‌تر هم مانور بدهد و با احضار کردن راننده از طریق اپلیکیشن به راحتی پیدا شود. با دریافت مجوزهای قانونی حالا این خودرو در حالت کاملا خودران می‌تواند در جاده‌ها و خیابان‌های شهری و روستایی حتی بدون خطوط جاده‌ای مشخص براند و به خوبی چهارراه‌ها و تقاطع‌ها را مدیریت کند.  مدل S با یک نمایشگر لمسی بزرگ 17 اینچی روانه بازار می‌شود که در واقع نقش مرکز کنترل برای هدایت، سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، ادغام با موبایل‌های هوشمند و شرایط آب و هوایی را دارد. تنها با لمس یک کلید روی این نمایشگر می‌توان حالت سقف تمام شیشه‌ای و پانورامیک این خودرو را فعال کرد و از مناظر بیرون لذت برد.  این خودروی الکتریکی در هر بار شارژ می‌تواند تا 315 مایل براند و تنها در 5/ 2 ثانیه سرعتش را به 60 مایل در ساعت برساند.

 

تکنولوژیک‌ ترین خودروهای سال 2017 +عکس


لینکلن MKZ 2017: این خودرو قابلیت‌های نیمه‌خودران را در اختیار رانندگانش قرار می‌دهد و از موتور توربوی 245 اسب بخار بهره می‌برد. قیمت پایه این خودرو 35 هزار و 170دلار است. لینکلن MKZ از امکان کنترل کروز بهره می‌برد که به آن امکان رانندگی «توقف و راندن» در ترافیک را می‌دهد. قابلیت Pre-Collision Assist این خودرو به جلوگیری از برخورد و تصادفات کمک می‌کند و دستیار هوشمند پارک آن با استفاده از حسگرهای اولتراسونیک پارک موازی و کنار خیابان را راحت‌تر می‌کند. سیستم صوتی این خودرو با استفاده از 14 بلندگو و 20 حالت پخش متفاوت می‌تواند نظر بسیاری از خریداران را به خودش جلب کند.
 

تکنولوژیک‌ ترین خودروهای سال 2017 +عکس


ب‌ام‌و سری 5: این خودرو قرار است از ماه فوریه آینده و با قیمت پایه 60 هزار و 900 دلار به بازار عرضه شود. این خودرو در دو مدل عرضه می‌شود: مدل 530i که 248 اسب بخار قدرت دارد و مدل 540i که قدرتش به 335 اسب بخار می‌رسد. بی‌ام‌و سری 5 از امکانات تکنولوژیک فراوانی بهره می‌برد.  این خودرو دارای امکان کنترل کروز دینامیک برای سرعت بین 19 تا 130 مایل در ساعت است که می‌تواند حتی در شرایط ترافیک سنگین هم مورد استفاده قرار بگیرد. این خودرو همچنین از قابلیت Active Lane Keeping Assist هم بهره می‌برد که از رانده شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند. سیستم هشدار خروج از مسیر این خودرو در سرعت بین 40 تا 130 مایل در ساعت فعال می‌شود.  ب‌ام‌و سری 5 مجهز به نمایشگر لمسی 25/ 10اینچی است که با فرمان‌های صوتی سازگاری دارد و با استفاده از حرکات اشاره دست هم کار می‌کند. این خودرو همچنین از یک نمایشگر بازشونده هم بهره می‌برد که اطلاعات اولیه و ضروری در زمان رانندگی مانند سرعت و هشدارها را نمایش می‌دهد. این خودرو هم امکان پارک خودکار از راه دور را به رانندگانش می‌دهد.
 

تکنولوژیک‌ ترین خودروهای سال 2017 +عکس


آئودی A4 2017: این خودرو هم از سیستم کنترل کروز بهره می‌برد و به همین دلیل این امکان را به راننده می‌دهد که هنگام ترافیک و سرعت حدود 40 مایل در هر ساعت، فقط به صندلی‌اش تکیه داده و استراحت کند. این خودرو با قدرت 252 اسب بخار، با قیمت پایه 34 هزار و 900 دلار عرضه می‌شود. این خودرو مجهز به نمایش لمسی 3/ 12 اینچی است که برای سرگرمی‌های چندرسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نمایشگر 3/ 8 اینچی هم برای سیستم‌های اطلاع‌رسانی این خودرو وجود دارد. این خودرو هم از قابلیت‌های نیمه‌خودران بهره می‌برد.

 

تکنولوژیک‌ ترین خودروهای سال 2017 +عکس


کادیلاک CT6 2017: این خودرو پیشرفته‌ترین خودروی کادیلاک از نظر تکنولوژیکی است که تا حالا ساخته شده. این خودرو با قیمت پایه 53 هزار و 495 دلار و با قدرت 404 اسب بخار عرضه خواهد شد. این خودرو امکان نمایش تصاویر دوربین عقب روی آینه جلو را با وضوح HD دارد و از امکان OnStar connectivity بهره می‌برد که امکان ارتباط شبکه‌ای 4G را برای هفت دستگاه دیجیتال فراهم می‌آورد. کنسول جلوی این خودرو کاملا دیجیتال بوده و از امکان دید در شب برای شناسایی اشیا و موانع بهره می‌برد. در جلوی این کنسول هم یک داکت شارژ بی‌سیم تعبیه شده است.
 

تکنولوژیک‌ ترین خودروهای سال 2017 +عکس

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط