مایکروسافت دقیق ترین نقشه جهان را تولید می کند

به گزارش صبحانه، اواخر هفته گذشته مایکروسافت رسما اعلام کرد قراردادهای بلندمدتی را با برخی از کمپانی های فعال در بخش نقشه برداری فضایی به امضا رسانده و قصد دارد قدرتمندترین سرویس نقشه جهان را با همکاری این شرکت ها توسعه دهد.

بر اساس پستی که در بلاگ رسمی مایکروسافت منتشر شده، از جمله شرکت هایی که در انجام این کار با مایکروسافت همکاری خواهند کرد عبارت اند از Here (که توسط نوکیا با قیمت 2.8 میلیارد پوند به کنسرسیوم مشترکی متشکل از کمپانی های خودروسازی دایملر، آئودی و بی ام دبلیو فروخته شده)، TomTom و Esri. این شرکت ها که همگی جزو برترین کمپانی های فعال و قدرتمند در ساخت اپلیکیشن های نقشه در جهان هستند در همکاری با مایکروسافت سرویس جدیدی با نام World Graph را توسعه خواهند داد که علاوه بر مسیرهای جاده ای و موارد رایجی مانند ترافیک، داده های هواشناسی و برنامه های رانندگی از مبدا تا مقصد، شامل مجموعه کاملی از مکان های فیزیکی، بناها و ارتباطات موجود بین ساختمان ها خواهد بود. همچنین این شرکت قصد دارد در World Graph از شبکه های عصبی و هوش مصنوعی نیز استفاده کند تا پیشنهادات بهتری برای پیمایش مسیر در اختیار کاربران قرار گیرد و در صورت بروز مواردی مانند تصادفات یا ترافیک، سرویس به صورت هوشمند پیشنهادات جدیدی را مطرح کند.
 
خودروهای هوشمند و اطلاعات دریافتی از سنسورهای نصب شده در آنها نیز بخش دیگری از برنامه جامع مایکروسافت برای ساخت دقیق ترین نرم افزار نقشه جهان می باشند. مایکروسافت قصد دارد به این ترتیب پلتفرمی عظیم از داده ها را جمع آوری کند که در آینده برای پیشبرد سیاست های کلان این شرکت مورد نیاز خواهند بود.

مجله سخت افزار

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط