آموزش استوری‌های لایو (زنده) در اینستاگرام

به گزارش صبحانه، همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام به‌تازگی قابلیت قرار دادن استوری‌های زنده یا لایو را برای تمامی کاربران فراهم کرده است. در این مطلب به آموزش این قابلیت می‌پردازیم.

استوری لایو چیست؟

استوری لایو یک ویدئوی زنده است که از گوشی خود برای فالورهایتان پخش (استریم) می‌کنید. وقتی استوری لایو را آغاز کنید پیامی به فالورهای شما ارسال خواهد شد تا آن‌ها را در جریان قرار دهد. به این ترتیب افرادی که بخواهند می‌توانند به صورت زنده شما را تماشا کنند، برای شما کامنت بنویسیند و یا شما را لایک کنند. این قابلیت برای برقراری ارتباط با فالورها و هواداران شما بهترین راه است. گفتنی است استوری لایو به اینترنت نسبتاً پرسرعتی نیاز دارد و در غیر این‌صورت با مشکل کندی و قطعی تصویر مواجه خواهید شد.

چگونه استوری لایو بگذاریم؟

شروع استوری لایو درست همانند قرار دادن استوری‌های عادی است. کافیست ابتدا روی آیکن دوربین در بالا و سمت چپ صفحه لمس کنید. سپس در لیست گزینه‌های پایین صفحه به دنبال گزینه LIVE بگردید. اگر این گزینه را ندارید یعنی استوری‌های لایو هنوز برای شما فعال نشده و باید منتظر بمانید. در غیر این‌صورت با فشردن دکمه Start Live Video اینستاگرام ابتدا اتصال اینترنت شما را بررسی کرده و سپس استوری را آغاز خواهد کرد.

 

آموزش استوری‌های لایو (زنده) در اینستاگرام
 


همان‌طور که گفتیم نیازی نیست دوستانتان را در جریان بگذارید. اینستاگرام به‌صورت خودکار پیامی را به فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شما ارسال خواهد کرد و آن‌ها می‌توانند به استوری شما ملحق شوند. با فشردن End نیز می‌توانید استوری را پایان داده و یا با فشردن دکمه دو پیکان بین دوربین‌های جلو و عقب سوییچ کنید.

تعداد بینندگان به‌صورت زنده در کنار علامت چشم برای شما و بینندگان قابل مشاهده خواهد بود. گفتنی است راهی برای غیرفعال کردن این شمارنده وجود ندارد.  همچنین امکان غیرفعال کردن کلی بخش لایو استوری نیز وجود ندارد.

آموزش استوری‌های لایو (زنده) در اینستاگرام
 

چگونه کامنت‌ها را در استوری لایو غیرفعال کنیم؟

وقتی در حال استریم استوری لایو هستید روی سه نقطه پایین صفحه کلیک کرده و Turn Off Commenting را انتخاب کنید.

چگونه اعلان استوری‌های لایو را غیرفعال کنیم؟

اگر نمی‌خواهید وقتی یکی از دوستان شما استوری لایوی را آغاز کرد شما مطلع شوید پس از ورود به صفحه خود روی دکمه سه نقطه یا چرخ دنده لمس کنید. سپس به بخش Push Notifications وارد شده و Live Videos را بر روی Off تنظیم کنید.

منبع : فارنت

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط