۵ ترفند آيفون براي کاهش مصرف بسته اينترنت +آموزش تصویری

به گزارش صبحانه، در اين نوشته ۵ روش را که از طريق آن‌ها مي‌توانيد مصرف اينترنت ديتاي آيفون‌تان را کاهش دهيد بررسي مي‌کنيم. براي بررسي اين ۵ روش با ما همراه باشيد.

۱- بروزرساني‌ اپ‌ها را از طريق ديتاي سيم‌کارت غيرفعال کنيد
اگر اپليکيشن‌هاي آيفون‌تان به شکل خودکار بروزرساني مي‌شوند، مطمئن شويد که اين اتفاق فقط در شرايطي مي‌افتد که به اينترنت Wi-Fi وصل باشيد. به اين شکل مانع از بروزرساني اپ‌ها به صورت خودکار با ديتاي موبايل‌تان مي‌شويد. براي اين کار به بخش Settings برويد و در iTunes & App Stores بخش Use Cellular Data را غيرفعال نماييد.


۲- بروزرساني اپ‌ها در پس‌زمينه را غيرفعال کنيد

اپليکيشن‌هاي iOS مي‌توانند در پس‌زمينه گوشي در حالي که باز نيستند اما فعال هستند هم بروزرساني شوند. به اين‌ترتيب مي‌توانند جديدترين خبرها يا محتواها را نمايش دهند. براي غير فعال‌کردن اين امکان، به آدرس Settings> General> Background App Refresh برويد و اين قابليت را کاملا غيرفعال کنيد. راه ديگر اين است که از ليستي که در تصوير مي‌بينيد و انتخاب کنيد که مي‌خواهيد کدام اپ در پس‌زمينه بروزرساني شود.
 

۵ ترفند آيفون براي کاهش مصرف بسته اينترنت +آموزش تصویری


۳- Wi-Fi Assist را غيرفعال کنيد
Wi-Fi Assist يک قابليت مفيد در گوشي‌هاي آيفون است که باعث مي‌شود زماني که سيگنال اينترنت Wi-Fi ضعيف مي‌شود به کمک بيايد و با کمک ديتا مانع قطع‌شدن اينترنت يا کم‌شدن سرعت‌تان شود. اما خيلي وقت‌ها واقعا نيازي به استفاده از اينترنت موبايل‌تان نداريد و ممکن است اينترنت موبايل بيش از حد به Wi-Fi کمک برساند طوري که بخش عمده ‌مصرف‌تان از طريق ديتا اتفاق بيافتد. براي پرهيز از اين اتفاق بايد Wi-Fi Assist را هر چه سريع‌تر غيرفعال کنيد. براي غيرفعال کردن اين قابليت آيفون‌تان راه آساني در پيش‌ داريد. به بخش Settings برويد و در بخش Cellular کمي به سمت پايين اسکرول کنيد تا بتوانيد Wi-Fi Assist را غيرفعال کنيد.

 

۵ ترفند آيفون براي کاهش مصرف بسته اينترنت +آموزش تصویری


۴- ديتاي سيم‌کارت را براي استفاده iCloud Drive غيرفعال کنيد
اگر اسناد و فايل‌هاي مختلف‌تان را در سرويس ابري iCloud قرار مي‌دهيد، استفاده اينترنت اين بخش را Wi-Fi Only کنيد. به آدرس Settings> iCloud> iCloud Drive برويد و استفاده از ديتاي موبايل را غيرفعال کنيد.

 

۵ ترفند آيفون براي کاهش مصرف بسته اينترنت +آموزش تصویری


۵- به جاي استريم‌کردن، دانلود کنيد
استريم موسيقي و پادکست براي مدت طولاني وقتي به اينترنت Wi-Fi دسترسي نداريد مي‌تواند به سرعت حجم‌قابل توجهي از اينترنت موبايل‌تان را کم کند. اغلب‌ اپ‌هاي موسيقي و پادکست (مثل اسپاتيفاي و اپل موزيک) اين امکان را دارند که استريم‌کردن را فقط به Wi-Fi محدود کنيد، اين امکان باعث مي‌شود عادت کنيد وقتي به Wi-Fi دسترسي نداريد به جاي اينکه خيلي ساده در همه شرايط به استريم بپردازيد، مجبور شويد که موسيقي يا پادکست مورد نظرتان را دانلود کنيد. اين اقدام مي‌تواند مستقيما بر ميزان مصرف‌تان تاثير قابل‌توجهي بگذارد. براي مثال در تصاوير مي‌توانيد شيوه غيرفعال کردن استفاده از ديتا در اپليکيشن اپل موزيک را ببينيد.

 

۵ ترفند آيفون براي کاهش مصرف بسته اينترنت +آموزش تصویری


براي غيرفعال کردن اين امکان در اپل موزيک به بخش Setting> Music برويد. در بخش Streaming و Downloads گزينه Use Cellular Date را غيرفعال کنيد. اگر اين اقدام خيلي براي‌تان سخت است و فکر مي‌کنيد شايد گاهي به استفاده از اينترنت سيم‌کارت براي استريم‌کردن نياز پيدا کنيد، بگذاريد گزينه اول فعال بماند اما گزينه High Quality on Cellular را غيرفعال کنيد تا زماني که به Wi-Fi دسترسي نداريد موسيقي با کيفيت پايين‌تري پخش شود و حجم کمتري مصرف کنيد.

براي اپ پادکست هم به بخش Setting> Podcasts برويد و Cellular Data را غيرفعال کنيد.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط