خانه ۵۰ متری متحرک با دیوارهای شفاف +عکس

به گزارش صبحانه،شرکت  Mini به ساخت خودروهای کوچک، کم مصرف و ارزان شهرت دارد. اما این شرکت در سال های اخیر فعالیت های خود را گسترش داده و علاوه بر ارائه طرح های اولیه از خودرو، درحوزه مسکن و کمپینگ نیز طرح هایی عرضه کرده است. این طرح ها  در حقیقت راه حل هایی هوشمندانه برای ساکنان  شهری است که با مشکل کمبود فضا دست و پنجه نرم می کنند.

 به گزارش نیواطلس، آخرین  طرح Mini Living هفته جاری در میلان پرده برداری شد که یک خانه سه طبقه حافظ محیط زیست با مساحت ۵۰ متر مربع است.

 

خانه ۵۰ متری متحرک با دیوارهای شفاف +عکس
 

این خانه سه طبقه Breathe نام گرفته و با همکاری شرکت معماری SO-IL ارائه شده است. می توان این خانه را به راحتی در یکی از مرکز شلوغ شهری ساخت و در صورت نیاز آن را به نقطه ای دیگر منتقل کرد.
 

خانه ۵۰ متری متحرک با دیوارهای شفاف +عکس
 

 قالب خانه فلزی و انعطاف پذیر است. همچنین روکشی شفاف دارد. این خانه شش اتاق جداگانه و یک باغچه مسقف دارد.

در طبقه اول آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار دارد. از آنجا که قالب خانه را می توان تغییر داد، هر طبقه از خانه را می توان با توجه به تعداد ساکنان آن تقسیم بندی کرد.  

 

خانه ۵۰ متری متحرک با دیوارهای شفاف +عکس
 

 جالب آنکه دیوارهای داخلی این خانه چندان ضخیم نیستند. در حقیقت آنها از جنس پارچه ای مخصوص ساخته می شوند تا نور خورشید وارد خانه شود. بنابراین حرکات و فضای داخلی خانه برای تمام ساکنان آن قابل مشاهده است.

 البته علاوه بر دیوارهای داخلی خانه، کل روکش ساختمان نیز تاحدودی شفاف است.

 از سوی دیگر اگر فضایی که خانه در آن برپا شده دیگر آزاد نباشد یا ساکنان بخواهند مکان زندگی خود را تغییر دهند می توان به راحتی خانه سه طبقه را جمع آوری کرده و در نقطه ای دیگر ساخت!

 این طرح هم اکنون در نمایشگاه Salone del Mobile  میلان به نمایش درآمده است./مهر

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط