انتشار جزئیات تازه از برنامه آزمایش خودروهای خودران اپل

به گزارش صبحانه،پس از آنکه اپل مجوزهای لازم را برای آزمایش خودروهای مجهز به تکنولوژی‌های خودران از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا دریافت کرد؛ حالا به فکر طراحی همه‌جانبه برای آزمایش هر چه بهتر این خودروها است. این در حالی است که مسئولان این شرکت تاکنون هیچ توضیح مشخصی در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای آزمایش تکنولوژی‌های خودران ارائه نکرده‌اند.

از طرف دیگر، رویترز موفق شده است به سندی ۴۱ صفحه‌ای دسترسی پیدا کند که روی برنامه اپل در جهت آزمایش خودروهای بدون راننده تمرکز دارد. این مستندات، سرنخ‌های تازه‌ای از این پروژه آشکار کرده‌‌اند.

با انجام آزمایش روی تکنولوژی‌های خودران، اپل هم به مجموعه شرکت‌های خودروساز، استارتاپ‌ها و دیگر رقبای مطرح نظیر ویمو، زیرمجموعه‌ی آلفابت می‌پیوندد که سرگرم آزمایش این تکنولوژی در جاده‌های ایالتی آمریکا هستند. اپل همواره به دنبال عرضه محصولات جدید به بازار بوده است و انتظار می‌رود تکنولوژی خودروهای بدون راننده هم بتواند تحول عظیمی در صنعت تولید خودرو ایجاد کند.

در قالب مستندات مربوط به برنامه اپل، طرحی ۱۰ صفحه‌ای به چشم می‌خورد که به نکاتی ویژه برای آموزش نفرات عهده‌دار کنترل دستی خودرو در آزمایش‌های خودران اشاره کرده است. به‌عنوان نمونه، در این مجموعه بخشی با عنوان «سیستم خودران: خلاصه آموزش تخصصی توسعه پلتفرم» تدارک دیده شده است که هدف آن، آموختن شرایط خاص حاکم بر رانندگی خودکار به راننده‌‌هایی است که با هدف کنترل دستی در موارد نیاز، در خودرو حضور دارند.

در این مجموعه آموزشی عنوان شده است که این پلتفرم در دست توسعه، توسط ابزارهای الکترونیکی (به‌عنوان مثال طریق جوی‌استیک) کنترل و مدیریت‌ می‌شود و راننده‌ حاضر در خودرو باید آماده باشد تا در صورت لزوم، کنترل خودرو را به دست بگیرد. در این مجموعه مستندات، به سناریوهای مختلف آزمایش خودروهای خودران از رانندگی با سرعت بالا تا بررسی عملکرد در دوربرگردان‌ یا در زمان تغییر لاین حرکت در جاده اشاره شده است.

در مکاتباتی که از طرف اپل با دپارتمان خودروهای موتوری انجام گرفته، به این نکته نیز اشاره شده است که پلتفرم در دست توسعه کوپرتینویی‌ها امکان ثبت و ذخیره اطلاعات پیش از وقوع تصادف خواهد داشت. متأسفانه در این مستدات اشاره‌ای به جزئیات عملکرد پلتفرم خودروهای بدون راننده اپل یا مشخصات فنی آن نشده است. علاوه بر این، اشاره‌ای هم به نوع سنسورهای استفاده‌شده در سه خودروی دارای مجوز اپل یعنی RX450h مدل ۲۰۱۵ شرکت لکسوس نشده است.

البته این مجوز به آن معنا نخواهد بود که اپل به‌طور مستقل دست به تولید خودروی بدون راننده خواهد زد. به بیان دیگر، این احتمال وجود دارد که متخصصان این شرکت، پلتفرم خودرانی برای استفاده در خودروهای تولیدی شرکت‌های دیگر توسعه دهند/زومیت

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط