نام اندروید بعدی چیست؟

به گزارش صبحانه،جدا از قابلیت‏های جدید این نسخه از اندروید و همچنین مساله اساسی پشتیبانی گوشی‏های قدیمی‏تر از نسخه جدید، سوال مهم در این بین بی جواب باقی مانده است: نام اندروید او، چه خواهد بود؟ اگر بخواهیم براساس سیستم نام‌گذاری همیشگی گوگل حدس بزنیم، این نسخه نیز باید نام نوعی شیرینی داشته باشد که با حرف «او» در زبان انگلیسی شروع می‏شود. نام نسخه‏های پیشین سیستم‌عامل اندروید تاکنون به شرح زیر بوده است:

اندروید 5/ 1= کاپ کیک (Cupcake)، اندروید 6/ 1= دونات(Donut) ، ‏اندروید 0/ 2= شیرینی خامه‏ای (Eclair)،  اندروید 2/ 2= بستنی ماستی (Froyo)، اندروید 3/ 2= نان زنجبیلی (Gingerbread)، ‏ اندروید 0/ 3= کندو (Honeycomb)، اندروید 0/ 4= بستنی‏ حصیری (Ice Cream Sandwich)، اندروید 1/ 4= آب نبات پاستیلی (Jelly Bean)، اندروید 4/ 4= کیت کت (KitKat)، ‏ اندروید 0/ 5= آب نبات چوبی (Lollipop)، اندروید 0/ 6= مارشملو (Marshmallow)، ‏ اندروید 0/ 7= نوگت (Nougat) و نسخه بعدی اندروید بعدی احتمالا یکی از نام‏های زیر را خواهد گرفت:

اندروید اوتمیل (Android Oatmeal) / بیسکویت اوتمیل (Oatmeal Cookie) / نان کشمشی اوتمیل (Oatmeal Raisin) اوتمیل یا بلغور جو دوسر! شاید یک نوع شیرینی یا دسر محسوب نشود، اما بیسکویت یا نان کشمشی از آن به دست می‏آید که می‏تواند برای این نام‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای نام بیسکویت اوتمیل: یک خوراکی شناخته شده است که با تِم انتخاب نام شیرینی اندروید نیز مطابقت دارد و نیاز به پرداخت هزینه حق ثبت به هیچ‌کسی را ندارد. اما نکته منفی که در مورد این شیرینی وجود دارد اینکه چندان خوشمزه نیست و بیشتر به عنوان یک محصول سالم شمرده می‏شود. شاید ارتباط نام اندروید با نوعی از شیرینی نه چندان محبوب، برای نام‌گذاری یک سیستم‏عامل محبوب چندان جذاب نباشد.

نوعی بستنی پرتقالی(Orange Sherbert) / بستنی یخی پرتقالی(Orange Popscicle) محصولات مرتبط با زیرمجموعه پرتقالی! می‏تواند وسعت زیادی داشته باشد و همچنین نام‏های فراوانی نیز می‏توان با استفاده از این زیرمجموعه انتخاب کرد. البته تجربه ثابت کرده است که گوگل معمولا از استفاده از نام‏های محصولات فریزری دوری می‏کند اما هیچ احتمالی غیرممکن نیست.

اندروید اوریو

اندروید اوریو به نظر اسم بدون نقصی می‏آید. به جرات می‏توان گفت اوریو یک شیرینی محبوب در سراسر دنیا محسوب می‏شود که فرهنگی غنی پشت آن وجود دارد. تنها مشکل اصلی در انتخاب این اسم این است که حق استفاده تجاری از نام Oreo در انحصار شرکت Nabisco و Cadbury قرار دارد. البته گوگل قبلا نیز با انتخاب نام «کیت کت»، از اسم ثبت شده به نام شرکت دیگری نیز استفاده کرده بود که البته ظاهرا در این بین توافقی صورت گرفته و پولی در این بین رد و بدل نشده بود. گوگل حتی با ایجاد یک شراکت، روبات‏های خوراکی کیت کت را نیز تولید کرد که البته هرگز برای عرضه به مشتریان ارائه نشد. شاید این بار نیز گوگل تصمیم دارد حرکت مشابهی انجام دهد. احتمال دیگری نیز که درباره نام نسخه بعدی اندروید وجود دارد اینکه اصلا نام خوراکی نباشد و به همان اندروید O اکتفا شود.

گوگل معمولا اواخر تابستان نام نسخه جدید را اعلام می‏کند و سال گذشته نیز با ایجاد یک فروم در اینترنت از کاربران درخواست کرد نام‏های پیشنهادی خود را ارائه دهند که در آخر نیز نام «نوگت» انتخاب شد. در هر صورت هیچ چیز قطعی نیست و شاید حتی شاهد تغییر روند شرکت گوگل در نام‌گذاری باشیم. شرکت اپل نیز قبلا نام نسخه‏های مک OS خود را از روی نام گربه سانان انتخاب می‏کرد، اما بعد از تغییر رویه، از آن به بعد نام مکان‏ها و پارک‏های ایالت کالیفرنیا را روی نسخه‏های سیستم‌عامل خود گذاشت و نظم نام‌گذاری را کاملا برهم زد، البته چنین کاری از گوگل دور از ذهن است، اما به هرحال اتفاقات عجیب در دنیا زیاد می‏افتد./آی تی ایران

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط