نگاهی دقیق‌تر به کیا سورنتو 2017 +عکس

به گزارش صبحانه، کیا سورنتو برای اولین بار در سال 2002 وارد بازار خودرو‌های شاسی بلند شد و این در حالی بود که اولین نسل این خودرو مورد توجه قرار نگرفت. چند سال بعد کیا موتورز "پیتر شرِیِر" را که طراح خودروها‌یی همچون آئودی TT و فولکس واگن بیتل بود را به خدمت گرفت و پس از آن موج جدیدی از خودرو‌های کره‌ای وارد بازار شد که با توجه به قیمت مناسب و طراحی زیبا، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

قطعا کیا سورنتو یکی از همین کره‌ای‌ها است که پس از تغییر و تحول در طراحی، توجه بسیاری از دوست داران خودرو‌های شاسی بلند را به خودش جلب کرد.

 

نگاهی دقیق‌تر به کیا سورنتو 2017 +عکس


از تغییرات نسل جدید می‌توان به افزایش فاصله محور چرخ‌ها و به دنبال آن بزرگ‌تر شدن اتاق این خودرو اشاره کرد به طوری که فرد هر چقدر هم قد بلند باشد، هنگامی که بر روی صندلی‌های این خودرو می‌نشیند باز هم جای کافی برایش وجود دارد. همچنین سقف شیشه‌ای پانورامیک هم ظاهری زیبا به سورنتو بخشیده است.

این خودرو 2.5 تُنی دارای یک پیشرانه 2.2 لیتری توربوشارژ و مجهز به سیستم "All Wheel Drive" است که قدرتی معادل 197 اسب بخار تولید می‌کند.

 

کیا سعی کرده تا این خودرو، هم توانایی پیمودن مسیر‌های ناهموار یا همان "off-road" و هم یک ماشین سریع و مناسب استفاده درون شهری باشد، چیزی که لند روور Discovery در آن تبحر بسیار زیادی دارد. سورنتو از نظر ایمنی هم به لظف وجود سیستم‌هایی مانند کروز کنترل، پوشش نقاط کور، هشدار نزدیک شدن خودرو از پشت، دید 360 درجه توسط دوربین‌‌ها و پارک اتوماتیک، توانست رتبه خوبی را کسب و 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی خودرو اروپا (Euro NCAP) دریافت کند.

نگاهی دقیق‌تر به کیا سورنتو 2017 +عکس

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط