سامسونگ یک صفحه‌نمایش واقعیت مجازی معرفی کرد

به گزارش صبحانه،سامسونگ فناوری واقعیت مجازی را حسابی جدی گرفته است و تلاش‌های زیادی برای برتری در این فناوری نوظهور دارد. به همین منظور در مراسم دیسپلِی ویک ۲۰۱۷ که به تازگی برگزار شده بود شاهد معرفی صفحه‌نمایشی جدید از جانب سامسونگ برای هدست‌های واقعیت مجازی بودیم.

این صفحه‌نمایش رزولوشن بسیار بالایی دارد و بنا به گفته سامسونگ این صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی توانسته است حدود ۳.۵ برابر پیکسل بیشتری را نسبت به آن‌چه تاکنون در هدست‌های واقعیت مجزای Oculus و Vive به خدمت گرفته شده است را جای دهد.

صفحه‌نمایشی که سامسونگ در این مراسم رونمایی کرد، رزولوشنی برابر با ۲۰۲۴ در ۲۲۰۰ پیکسل دارد و تراکم پیکسل‌های این صفحه‌نمایش واقعیت مجازی نیز چیزی برابر با ۸۵۸ پیکسل در هر اینچ است. جالب است بدانید این میزان دقیقا دو برابر چیزی است که در هدست‌های واقعیت مجازی فعلی شاهد آن هستیم.

 

            سامسونگ یک صفحه‌نمایش واقعیت مجازی معرفی کرد     سامسونگ یک صفحه‌نمایش واقعیت مجازی معرفی کرد

ویژگی‌های این صفحه‌نمایش واقعیت مجازی جدید سامسونگ به همین جا ختم نمی‌شود و در این محصول شاهد نرخ تازه‌سازی تصویر با میزان ۹۰ هرتز هستیم. روشنایی این صفحه‌نمایش جدید واقعیت مجازی نیز چیزی برابر با ۱۰۰ نیت است.

در نتیجه افرادی که پس از استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی فعلی ادعا می‌‌کنند دچار سرگیجه شده‌اند بعید به نظر می‌رسد با این صفحه‌نمایش جدید حالت سرگیجه و سردرد داشته باشند.

جالب است بدانید سامسونگ با تولید صفحه‌نمایش واقعیت مجازی چندان غریبه نیست و صفحه‌های نمایش هدست‌های Vive و Rift که به عنوان بهترین هدست‌های واقعیت مجازی در بازار شناخته می‌شوند را سامسونگ تولید می‌کند. لازم به ذکر است صفحه‌نمایشی که سامسونگ برای این هدست‌ها تولید می‌کند رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به ازای هر چشم دارد.

همان‌گونه گه بهتر از ما می‌دانید سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کننده‌های صفحه‌نمایش در دنیا است به این ترتیب ممکن است این صفحه‌نمایش جدید و با کیفیت را در هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ شاهد نباشیم و به صورت سفارشی برای یک شرکت دیگر ساخته شده باشد.

از طرف دیگر نیز با توجه به علاقه‌ای که از سامسونگ در فناوری واقعیت مجازی دیده‌ایم شاید این صفحه‌نمایش جدید به هدست بعدی واقعیت مجازی سامسونگ راه پیدا کند.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط